Re: zakup mieszkania - obecne kredyty - pogubiłem się

From: "Boombastic" <b...@N...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: zakup mieszkania - obecne kredyty - pogubiłem się
Date: Mon, 25 Apr 2005 15:56:38 +0200

> 1) Mając prawie 2/3 własnych udziałów, który bank może udzielić
> najkorzystniejszego kredytu ? (okolo 60 000zł)
> najkorzystniejszy to:
> - niskie koszty obslugi kredytu
> - bezkosztowe przewalutowanie
> - bezkosztowa mozliwosc wczesniejszej splaty

Nie obraź sie, ale pytanie jest idiotyczne, bo podane informacje nie
wystarczają do udzielenia odpowiedzi. Warunki zależą od poziomu dochodów,
rodzaju osiąganych dochodów, ich stałości, okresu zarobkowania, czasem
miejsca zamieszkania (różna oferta w różnych miastach), miejsca posiadania
rachunku bankowego, statusu prawnego czyli żonaty/mężatka, posiadane dzieci,
etc., etc.
Możesz udać się do kilku banków szukając odpowiedzi, a możesz skorzystać z
usług pośredników (dobrych pośredników, nie naciągaczy, vide niedawny
wątek).

> 2) Jak ominąć problem zakładania księgi wieczystej (dodatkowe koszta:
> założenie, wpis, oprocentowanie banku wyższe - bo ubezpieczenie) kupując
> mieszkanie spółdz.-własnościowe ?

Nie da się, możesz ewentualnie dac inną nieruchomośc pod zabezpieczenie (ale
i tak jest koszt wpisów do KW) lub wziąć kredyt konsumpcyjny/gotówkowy
(wysokie oprocentowanie).

> 3) Myślę o zaciągniećiu w GE lub mbanku, ale włąsnie byłem na stronie
> www.bankier.pl i tam widziałem ofertę PKO BP - nie wiem co o tym myśleć

Idź do oddziału i tam sie pytaj. Czasem warto zaciągnąć duży kredyt w małym
miasteczku, bo można utargowac lepsze warunki. Ale kredyt 60 kzł jest małym
kredytem, wiec raczej marne szanse na ugranie lepszych warunków.