Re: zaskakujace pomysly stomatologa

From: Tomasz Nowicki <t...@s...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: zaskakujace pomysly stomatologa
Date: Wed, 10 Jun 2009 18:00:19 +0200

Dnia Tue, 9 Jun 2009 22:27:11 -0700 (PDT), o...@t...pl napisał(a):

> Ok. Nie przypuszczam, zeby cena byla scisle powiazana z jakoscia
> plomby, ale lepiej zapytac, skoro sie na tym znasz - jest tak?

Bywa. Ale generalnie, dobry fachowiec robi dobrą robotę - zawsze. Najwyżej
używa gorszych (tańszych) materiałów, które są np. mniej piękne albo mniej
trwałe. Człowiek, który wykonuje swoją pracę gorzej (w sensie jakości)
kiedy ma mniej zarobić, jest dla mnie partaczem.

> Opisywany dentysta dysponuje nowoczesnym gabinetem, rentgenem,
> mikroskopem i czym tam jeszcze dysponowac moze. Twierdzi, ze plomby
> robi pod mikroskopem i wszystkie idealnie.

Pod mikroskopem to się opracowuje kanały. Ale nie wykluczam, że prócz
techniki lekarz ów posiada również umiejętności.

> Ja zas chodze do goscia, ktory rozpoczal praktyke zaraz po
> transformacji ustroju politycznego, gabinet ma maly, standardowy
> zestaw narzedzi i wiertel nie zmienia sie od nastu lat, a z
> nowoczesnego wyposazenia ma laptopa z jakas dedykowana baza danych.
> Cene u niego mam ~100zl ze znieczuleniem i sie zastanawiam, czy
> zmieniac dentyste...

Jeśli jesteś zadowolony to po co zmieniać? Facet zna twoje zęby na wylot,
ty jesteś przyzwyczajony - szukasz nowych wrażeń? Cena jest taka sobie
średnia - zależnie od regionu. W Wawie to rewelacyjnie tanio, a gdzieś na
prowincji - bardzo drogo.
Na pewno i wiertła i niektóre twój lekarz narzędzia zmienia częściej, niż
ci się wydaje, bo to się zwyczajnie zużywa. Tacki, zgłębniki i upychacze
może wytrzymają mu do emerytury, ale np. końcówki do maszyny na pewno nie,
podobnie jak cała masa drobiazgów, które trzeba co chwilę dokupować.

T.