Re: zdalne podglad kamer / zdalne sterowanie ogrzewaniem itp.

From: "emarcin" <e...@p...com>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: zdalne podglad kamer / zdalne sterowanie ogrzewaniem itp.
Date: Mon, 26 Nov 2007 17:52:40 +0100

> 1. Alarm raczej nie ma sensu, bo i tak na niego nikt nie zareaguje w
> zwiazku z czym zostane przy samym rejestratorze z kamerami + podgladem
> online. Jakie kamery trzeba zastosowac, zeby z odleglosci rzedu 4-5
> metrow bylo widac cokolwiek, tzn nie, ze ktos idzie, ale dalo sie tego
> ktosia rozpoznac ?

Nie przejmuj się kamerami, a tym jakie w nocy oświetlenie im zagwarantujesz,
do czego je podłączysz i jaką drogą będziesz przesyłał informację. Doradzam
lekturę - rejestratory cyfrowe DVR (te z kartą sieciową czyli LAN). A tak
dla porządku - zamierzasz siedzieć przy kompie i patrzeć 24h/dobę, pilnując
dobytku kilkaset kilometrów dalej. A nawet jak stwierdzisz, że jakiś pacjent
przelazł przez płot - co zrobisz? Czy nie lepiej porządnie ubezpieczyć się,
zamiast wydawać parę tysięcy złotych?

> 2. Probowal ktos jak dziala taki podglad na internecie z orange/era/
> plus ? Najwiecej na co tam mozna liczyc to Edge. Umts ani tym bardziej
> hsdpa to przed dlugi czas pewnie tam nie bedzie ? Ma to sens, czy
> transfer bedzie tak slaby, ze i tak nic nie bedzie widac ?

Wg mnie minimalne wymagania DSL 1024/256 kbps (na gsm nie próbowałem)

> 3. Zdalne sterowanie ogrzewaniem. Chodzi o wlaczenie ogrzewania np.
> kilka godzin przed przyjazdem. Instalowal ktos cos takiego ?

Są przystawki GSM z wyjściami sterowanymi SMS-ami.

> Jezeli ktos wczesniej spotkal sie z podobnymi tematami bylbym
> wdzieczny za linki do urzadzen, rozwiazan itp. Ewentulanie pod jakimi
> slowami kluczowymi czesac google, bo do tej pory nic sensownego mi nie
> wyskoczylo.

http://www.napad.pl/katalog/index.php?akcja=opis&iKa
tId=60&iProdId=646 - tu
np. można zainstalować program i połączyć się z dedykowanym rejestratorem.
Firmy nie znam, ale fajnie można sprawdzić swoje łącze na konkretnym
przykładzie, poznając interesujące nas zagadnienie. Miłej lektury.

Pozdrawiam emarcin