zdalne podglad kamer / zdalne sterowanie ogrzewaniem itp.

1. Data: 2007-11-26 14:06:21

Temat: zdalne podglad kamer / zdalne sterowanie ogrzewaniem itp.
Od: h...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam zamiar do domu w gorach zalozyc kamery z podgladem on-line i
dodatkowo zainstalowac ogrzewanie z mozliwoscia zdalnego wlaczenia
przed przyjazdem. Moze ktos wczesniej przez to przechodzil w zwiazku z
tym mam kilka pytan:

1. Alarm raczej nie ma sensu, bo i tak na niego nikt nie zareaguje w
zwiazku z czym zostane przy samym rejestratorze z kamerami + podgladem
online. Jakie kamery trzeba zastosowac, zeby z odleglosci rzedu 4-5
metrow bylo widac cokolwiek, tzn nie, ze ktos idzie, ale dalo sie tego
ktosia rozpoznac ?

2. Probowal ktos jak dziala taki podglad na internecie z orange/era/
plus ? Najwiecej na co tam mozna liczyc to Edge. Umts ani tym bardziej
hsdpa to przed dlugi czas pewnie tam nie bedzie ? Ma to sens, czy
transfer bedzie tak slaby, ze i tak nic nie bedzie widac ?

3. Zdalne sterowanie ogrzewaniem. Chodzi o wlaczenie ogrzewania np.
kilka godzin przed przyjazdem. Instalowal ktos cos takiego ?

Niestety linii telefonicznej tam nie ma i ze wzgledu na odleglosc do
najblizszego sasiada jakies 500m nie licze, ze mi podciagna neostrade
wiec w gre wchodza tylko rozwiazania z telefonii komorkowej.

Jezeli ktos wczesniej spotkal sie z podobnymi tematami bylbym
wdzieczny za linki do urzadzen, rozwiazan itp. Ewentulanie pod jakimi
slowami kluczowymi czesac google, bo do tej pory nic sensownego mi nie
wyskoczylo.

pozdrawiam
Hubert

2. Data: 2007-11-26 15:37:29

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@i...pl> napisał w wiadomości
e.googlegroups.com...
> online. Jakie kamery trzeba zastosowac, zeby z odleglosci rzedu 4-5
> metrow bylo widac cokolwiek, tzn nie, ze ktos idzie, ale dalo sie tego
> ktosia rozpoznac ?

jak założy kominiarke to go nie zobaczysz

> 3. Zdalne sterowanie ogrzewaniem. Chodzi o wlaczenie ogrzewania np.
> kilka godzin przed przyjazdem. Instalowal ktos cos takiego ?

np piece elektryczne kospela można uruchamiać smsem

3. Data: 2007-11-26 16:52:40

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> online. Jakie kamery trzeba zastosowac, zeby z odleglosci rzedu 4-5
> metrow bylo widac cokolwiek, tzn nie, ze ktos idzie, ale dalo sie tego

Nie przejmuj się kamerami, a tym jakie w nocy oświetlenie im zagwarantujesz,
do czego je podłączysz i jaką drogą będziesz przesyłał informację. Doradzam
lekturę - rejestratory cyfrowe DVR (te z kartą sieciową czyli LAN). A tak
dla porządku - zamierzasz siedzieć przy kompie i patrzeć 24h/dobę, pilnując
dobytku kilkaset kilometrów dalej. A nawet jak stwierdzisz, że jakiś pacjent
przelazł przez płot - co zrobisz? Czy nie lepiej porządnie ubezpieczyć się,
zamiast wydawać parę tysięcy złotych?

> [...]
> hsdpa to przed dlugi czas pewnie tam nie bedzie ? Ma to sens, czy
> transfer bedzie tak slaby, ze i tak nic nie bedzie widac ?

Wg mnie minimalne wymagania DSL 1024/256 kbps (na gsm nie próbowałem)

> 3. Zdalne sterowanie ogrzewaniem. Chodzi o wlaczenie ogrzewania np.
> kilka godzin przed przyjazdem. Instalowal ktos cos takiego ?

Są przystawki GSM z wyjściami sterowanymi SMS-ami.

> [...]
> wdzieczny za linki do urzadzen, rozwiazan itp. Ewentulanie pod jakimi
> slowami kluczowymi czesac google, bo do tej pory nic sensownego mi nie

http://www.napad.pl/katalog/index.php?akcja=opis&iKa
tId=60&iProdId=646 - tu
np. można zainstalować program i połączyć się z dedykowanym rejestratorem.
Firmy nie znam, ale fajnie można sprawdzić swoje łącze na konkretnym
przykładzie, poznając interesujące nas zagadnienie. Miłej lektury.

Pozdrawiam emarcin

4. Data: 2007-11-26 19:01:09

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-11-26 15:06, Niejaki/a h...@i...pl bedac w
stanie euforii nagryzmolil/a co nastepuje:

> 1. Alarm raczej nie ma sensu, bo i tak na niego nikt nie zareaguje w
> zwiazku z czym zostane przy samym rejestratorze z kamerami + podgladem
> online.

Nie zgodze sie. Alarm troche odstraszy wlamywaczy, a dodatkowo
podlaczony do monitoringu spowoduje ze za iles tam minut przyjedzie
patrol i tez odstraszy wlamywaczy.
Taki monitoring moze Ci takze przekazac info o braku pradu, bo np. ktos
wpadnie na pomysl ze najpierw odetnie prad to sie baterie rozladuja.

> [...]

> najblizszego sasiada jakies 500m nie licze, ze mi podciagna neostrade
> wiec w gre wchodza tylko rozwiazania z telefonii komorkowej.

A moze jest mozliwosc podlaczenia netu i telefonu radiowo? Takie
rozwiazania moga miec linki na wiele wieksza odleglosc niz 500m, moga
posiadac wlasne akumulatory, wiec nie straszna im awaria pradu. To by
rozwiazalo problem przepustowosci i komunikacji z systemem sterujacym. Z
tym ze nie mam na mysli tych Motorolek, ktore oferuje TPSA, a raczej
jakies Tele2 czy takie rozwiazania jakie ma np. Telbeskid.

--
3M-cie sie czego chcecie !
Marek Kutyla vel zarki -- popraw ADRES w odpowiedzi --

Nieoficjalne FAQ grupy pl.comp.sieci: http://sierp.net/faq

5. Data: 2007-11-27 00:50:40

Od: h...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lis, 20:01, Marek Kutyla <S...@j...pl> wrote:

> [...]
> Taki monitoring moze Ci takze przekazac info o braku pradu, bo np. ktos
> wpadnie na pomysl ze najpierw odetnie prad to sie baterie rozladuja.

Patrol, to nie predko. Glownie to ma sluzyc na upierdliwego sasiada,
ktory ma jakis problem z tym, ze kupilem dom, ktory on powinien dostac
za darmo.
Jest na tyle stary i niereformowalny, ze jak raz zobaczy nagranie
video, to bedzie sie bal zblizyc na 100m

> [...]
> tym ze nie mam na mysli tych Motorolek, ktore oferuje TPSA, a raczej
> jakies Tele2 czy takie rozwiazania jakie ma np. Telbeskid.

Telebeskid sprawdzalem i nie ma zasiegu. W TPSA zlozylem wniosek i
zobaczymy co odpowiedza, ale nie ludze sie, zeby cokolwiek sensownego.
To samo bedzie pewnie z Tele2, bo oni wola sie bawic w miastach gdzie
jest duzo potencjalnych klientow, a nie gdzies po beskidach sie
blakac.

pozdrawiam
Hubert

6. Data: 2007-11-27 00:52:32

Od: h...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lis, 16:37, "gasper" <n...@m...pl> wrote:

> jak założy kominiarke to go nie zobaczysz

stare chlopy ze wsi nie zakladaja kominiarek :)

> np piece elektryczne kospela można uruchamiać smsem

No to juz jakas dobra wiadomosc.

pozdrawiam
Hubert

7. Data: 2007-11-27 11:33:05

Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net> szukaj wiadomości tego autora

h...@i...pl schrieb:

(...)

> [...]
> To samo bedzie pewnie z Tele2, bo oni wola sie bawic w miastach gdzie
> jest duzo potencjalnych klientow, a nie gdzies po beskidach sie

Z internetem jest o tyle milo, ze moglbys sobie wszystko nagrywac na
jakis serwer gdzies w innej czesci swiata - to tak na wypadek, gdyby
ktos wpadl na pomysl kradziezy kamer i sprzetu, do ktorego sa podlaczone.

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

8. Data: 2007-11-27 12:54:41

Od: PeJot <P...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

h...@i...pl pisze:

> [...]
> najblizszego sasiada jakies 500m nie licze, ze mi podciagna neostrade
> wiec w gre wchodza tylko rozwiazania z telefonii komorkowej.

Są takie rozwiązania oparte o telefonię komórkową. Też się nad czymś
takim zastanawiałem, ale raczej w wersji przewodowej. Interesowały mnie
rozwiązania DIY, znalazłem schemat urządzenia które jest w stanie
włączyć CO przez telefon _bez_ nawiązywania połączenia. Jednak problem
występuje u mnie 2-3 x w roku, a i tak nie ma sensu schodzić z
temperaturą w pustym mieszkaniu poniżej 18-19 stopni ( dłuuuuuuuuuugi
czas nagrzewania ), stąd dałem sobie spokój i włączam CO ręcznie po
przyjeździe.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

9. Data: 2007-11-27 13:24:55

Od: Marek Kutyla <S...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tego oto dnia 2007-11-27 01:50, Niejaki/a h...@i...pl bedac w
> [...]

> za darmo.
> Jest na tyle stary i niereformowalny, ze jak raz zobaczy nagranie
> video, to bedzie sie bal zblizyc na 100m

Video swoja droga, ale to do niego raczej mniej przemowi, bo jest mniej
namacalne, naoczne niz wyjaca syrena, czy patrol ktory przyjedzie
sprawdzic co sie stalo - tak uwazam.

10. Data: 2007-11-28 09:25:13

Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chodzi o alarm to są dwie mozliwości. Można mieć alarm połaczony z
policją lub podobną firmą i tańsze rozwiązanie to założyć alarm, który
uruchamia telefon przenośny łączący się z twoim telefonem przenośnym
odtwarzając w tym momencie wiadomość że nastąpiło włamanie. Wtedy ty
dzwonisz na policję że nastąpiło włamanie. Problem może być wtedy gdy jeden
z tych dwóch rodzajów alarmów źle działa bo policja może obciążyć kosztami
przyjazdu zgłoszenie jeśli włamania nie ma.

Kula piorąca - co to jest?
Smierdzaca guma - jak pozbyc sie zapachu ?
Bojler
Odciecie pradu bez ostrzezenia
kopiec dwufukcyjny de dietrich - termostat