prawa autorskie - powtorka z rozrywki

1. Data: 2001-11-27 09:08:13

Temat: prawa autorskie - powtorka z rozrywki
Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak przy okazji ponownej dyskusji na grupie odgrzeje jeszcze (mam nadzieje
ze juz po raz ostatni) ten temat w zw. z puszkkka.

Joanna Duszczyńska wrote:
> Nie było żadnego zamieszania - oglądałam wasz formularz do wprowadzania
> przepisów kulinarnych - nawet nie ma miejsca na wprowadzenie osoby
> wpisującej formularz i autora przepisu tudzież autora tekstu!!! Porównaj
> sobie jak to wygląda na http://puszkkka.spinacz.pl/ z którą to stroną
> "walczyłam". To nie jest żadne zamieszanie to jest ignorancja!!!

przy okazji: czemu "walczylas"? moim zdaniem to jak najbardziej walczylas.
ale niewazne. zadnych twoich przepisow u nas nie ma - rena juz tego
pilnuje. dodatkowo teraz jeszcze raz to sprawdzilam.

moje pytanie kieruje do innych, a zwl. do magdaleny basset i waldemara
krzoka - tzn. ich wypowiedzi wylowilam z dyskusji zwiazanej z wigilia.pl i
mam podejrzenia ze oni tez, tak jak j.duszczynska, nie zycza sobie
publikowania ich przepisow gdzie indziej - w szczegolnosci w puszccce.
chcialabym to uszanowac wiec pytam: czy jest ktos jeszcze, kto sobie nie
zyczy publikowania jego przepisow? albo moze chce zeby pytac go o kazdy
przepis oddzielnie? bedzie to nieco meczace dla obu stron ale coz...

przepisy waldemara i magdaleny juz wyszukalam - lista ponizej. jesli
jeszcze ktos chce sprawdzic czy w puszccce sa jego przepisy moge albo
wylistowac wszystkie przepisy z tej grupy (ale jest ich 665... wiec to
niezbyt bedzie dla was wygodne) albo zrobie wyszukiwarke ktora pozwoli to
sprawdzic - wystarczy wpisac swoje nazwisko, imie lub email (ale z tym
troche mi sie moze zejsc z tego wzgledu ze mam duzo pracy a troche mi plecy
wysiadly...).

m.basset:
+--------------------------------------------+------
-------------------------------------------+
| nazwa |
url |
+--------------------------------------------+------
-------------------------------------------+
| biszkopt, ktory zawsze wychodzi |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1535 |
| bezy |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1541 |
| gofry |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1551 |
| brownies |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1589 |
| makaronowe muszle lub tuby z serem ricotta |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1598 |
| banana ciacho Magdy Bassett |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1657 |
| Tiramisu inaczej |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1702 |
| ambrozja |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1760 |
| salsa 1 |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1892 |
| Ciasto Bananowe Magdaleny Bassett |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1893 |
| Ciasto owocowe |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1913 |
| Rolada czekoladowa |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1917 |
| muszle makaronowe z serem ricotta |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1963 |
| Biscotti Maddalena |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1966 |
| hippisowski baton energetyczny |
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1985 |
+--------------------------------------------+------
-------------------------------------------+

waldemar:
+------------------------+--------------------------
-----------------------+

+------------------------+--------------------------
-----------------------+

+------------------------+--------------------------
-----------------------+

--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-11-27 09:18:53

Temat: Re: prawa autorskie - powtorka z rozrywki
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PatryCCCja <k...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@s...pl...

>czy jest ktos jeszcze, kto sobie nie
> zyczy publikowania jego przepisow? albo moze chce zeby pytac go o kazdy
> przepis oddzielnie? bedzie to nieco meczace dla obu stron ale coz...

Zazwyczaj nie ma problemów z udostępnianiem fragmentów tekstów i zdjęć z
własnych stron, ale jest mile widziane, jesli ktoś zainteresowany pyta o
pozwolenie. Postawmy sprawę jasno, publikowanie czyichś tekstów w postaci
kopiowania ich, nie jest najgrzeczniejszą formą. Ja też przy budowie swojej
strony niejednokrotnie korzystam z przepisów innych osób, ale za ich zgodą.
Każdorazowe wysyłanie do Nich maila nie jest kłopotliwe, ani nieprzyjemne,
wręcz przeciwnie, zawsze spotykam się z życzliwością. Dlatego muszę się
zgodzić z Asią, Magdą i Waldemarem - trochę szacunku dla wysiłku innych,
prawa autorskie obowiązują nie tylko jeśli chodzi o dzieła pisarzy,
publikacje wydawnictw, ale także strony prywatne.
A w ogóle to przez to wszystko na liście jakims chłodem powiało. Pewnie nie
byłoby sprawy, gdyby to wklejanie tekstów nie odbywało się na większą skalę.

Pozdrawiam
Wkn
www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2001-11-27 09:24:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PatryCCCja" <k...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ale niewazne. zadnych twoich przepisow u nas nie ma - rena juz tego
> pilnuje. dodatkowo teraz jeszcze raz to sprawdzilam.

Patrycjo, ale ja to, napisałam w pozytywnym sensie, szczególnieże to o co
sie wtedy przyczepiłam poprawiłaś i podałam im to za dobry przykład... Nie
podałam w tamtym poscie linku do Twoich rozwiązań w sprawie praw autorskich,
co też u Ciebie jest bardzo łądnie rozwiązane i naprawdę w takiej formie jak
jest teraz bardzo mi sie podoba... I podoba mi się, że ktoś tego pilnuje i
właśnie o to chodzi...
To co napisałam to był podziw i komplememt, i przykład, że można to robić
porządnie.

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-11-27 10:30:17

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:
> [...]
> właśnie o to chodzi...
> To co napisałam to był podziw i komplememt, i przykład, że można to robić

naprawde sie ciesze z tego powodu :)
i dobrze wbrew pozorom zrozumialam, co apisalas. ale sama nie napisalam
jasno o co mi chodzi. a chodzi mi o to ze w naszym przypadku (puszkkki)
chodzilo o jedno male niedopatrzenie, ktore wystarczylo mi zglosic (ale to
sztywno wyszlo, ale wiesz o co chodzi :) a ja bym je szybciutko poprawila.
przypominam bowiem ze od samego poczatku staralismy sie przestrzegac praw
autorskich a chodzilo o naglowek tabeli w ktorej byly listowane przepisy i
o zmiane "autor" na "nadeslal(a)". jak widzisz drobnostka a ty wtedy
naprawde rozpetalas zupelnie nieproporcjonalna burze. no wlasnie, i tu
dochodze do sedna: za bardzo sie denerwujesz, twoje reakcje czasami sa
nieproporcjonalne do problemu. co do wigilia.pl przyznaje ci racje, nieco
sliska sprawa - ladnie przepraszaja na grupie a w praktyce wychodzi na to
ze kreca... ale moze i to jest jakies nieporozumienie. miejmy nadzieje :)

pat

1. Data: 2001-11-27 10:32:22

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> Zazwyczaj nie ma problemów z udostępnianiem fragmentów tekstów i zdjęć z
> własnych stron, ale jest mile widziane, jesli ktoś zainteresowany pyta o
> pozwolenie.

czy wiesz komu uwage zwracasz? zainteresowale sie chociaz troche tematem
zanim zaczales mnie pouczac?
bo kto jak kto, ale chyba nikt tak dokladnie jak my nie wypytuje o zgody
wszelkich wydawnictw, autorow stron itd.
pytalismy nawet o zgode prowadzacego archiwum tej grupy jesli chcesz
wiedziec.

a moje pytanie odnosi sie wylacznie do przepisow publikowanych _tutaj_ a
nie na wszelkich stronach uczestnikow tej grupy.
a poniewaz pojawia sie tu naprawde sporo fajnych przepisow to i sporo
laduje w puszccce. przez ... hm ponad rok w kazdym badz razie uzbieralo sie
ich 665 jak pisalam. naprawde przy takiej ich ilosci byloby to klopotliwe.
a poniewaz wiem ze nie wszyscy sa tak czuli na punkcie wykorzystywania ich
przepisow, to spodziewam sie ze tylko nieliczni beda chcieli zeby ich
przepisow nie umieszczac lub o kazdy pytac. no i wlasnie poszukuje takich
osob. jacys chetni? :)

pat

1. Data: 2001-11-27 10:38:58

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

-------------------------------------------+
-------------------------------------------+
-------------------------------------------+

-----------------------+

-----------------------+

-----------------------+

1. Data: 2001-11-27 10:39:09

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przepisow nie umieszczac lub o kazdy pytac. no i wlasnie poszukuje takich
> osob. jacys chetni? :)

Heja Patrycja!
Ja tylko tak gwoli przypomnienia - ze mojej strony możesz czerpac ile chcesz!
[z resztą dawno juz złozyłem taką deklarację].
Poza tym ostatnio pojawiło się bardzo dużo przepisów na Gotowanie to sztuka!
wegetariańskich, wegańskich i jeszcze bardziej restrykcyjnych. [mam wspólnika.
co nie je miesa, ryb, mleka chyba i jajek też nie, co on je w takim razie!!!].

Serdecznie pozdrawiam i życzę smacznego
Grzegorz Ostrowski well ExtraVirgine: są różne drogi, ważne by smaku nie zagubić
www.mniammniam.pl
[---Smakowite Strony Nie Tylko dla Mięsożernych---]

1. Data: 2001-11-27 10:41:53

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> troche mi sie moze zejsc z tego wzgledu ze mam duzo pracy a troche mi plecy

nie mam nic przeciwko, tylko proszę być poinformowany zawczasu i
zapytany. Wystarczy e-mail. A co do tych niżej wymienionych, to je
zostaw. No problem.

Waldek

1. Data: 2001-11-27 10:53:55

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik PatryCCCja <k...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@s...pl...

> czy wiesz komu uwage zwracasz? zainteresowale sie chociaz troche tematem
> zanim zaczales mnie pouczac?

Przepraszam, ale skąd ta wrogość w tonie? Wyleciałaś na mnie jak jastrząb na
chomika, a przecież nic strasznego nie powidziałam. W swoim poście nie
sprecyzowałaś dokładnie, że chodzi wyłącznie o przepisy wysyłane na
pl.rec.kuchnia, a jeśli zerkniesz na posty powyżej, zobaczysz, że moja
odpowiedź obejmuje tez watki dotyczące kopiowania przepisów ze stron i jest
spostrzeżeniem ogólnym, a nie skierowanym przeciwko Tobie. Jest mi tym
bardziej przykro, że Puszkę bardzo lubię i czesto do niej zaglądam.
Jeśli przeoczyłam jakąś wcześniejszą puszatkową dyskusję, to trudno, nie
jestem w stanie czytac wszystkiego, oglądam listę dyskusyjną wybiórczo. Ty
chyba też, skoro potraktowałas mnie jak nieopierzonego chłystka.

Dziękuję za uwagę
Wkn

1. Data: 2001-11-27 11:04:30

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ze kreca... ale moze i to jest jakies nieporozumienie. miejmy nadzieje :)

Nie sadzę... Panowie chcą robić biznes, tylko źle się do niego zabrali... To
nie było nieporozumienie... Aczkolwiek chcieli to tak nazwać.
Twoja strona jest zdecydowanie non profit (nie zauważyłam żadnej komercji) i
to jest podstawowa różnica.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

Odstapie czajnik elektr. Philipsa Cucina HD4637/31 1.2L. (Warszawa) - 100 zl
teraz na mnie padlo...
dzieki
[CZS] serduszka imbirowe
Rybka po chińsku ;-)