zebra

1. Data: 2007-09-20 13:47:28

Temat: zebra
Od: Kasia <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o sprawdzony przepis na ciasto zebra-z góry dziękuję. Aga

2. Data: 2007-09-20 13:49:29

Temat: Re: zebra
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia pisze:
> Proszę o sprawdzony przepis na ciasto zebra-z góry dziękuję. Aga

Dołączam się. Raz robiłam, nie wyszło, koniec. Może wreszcie nadejdzie cud?
;-)

--
XL wiosenna
Chwilami jestem tu:

3. Data: 2007-09-20 14:26:41

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia pisze:
> Proszę o sprawdzony przepis na ciasto zebra-z góry dziękuję. Aga
A proszę bardzo, przepis sprawdzony wielokrotnie:

Proporcje na dużą tortownicę:
5 jajek
2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 i 1/2 szklanki mąki
2 łyżki kakao
1 szklanka gazowanego napoju pomarańczowego
1/2 szklanki oleju
aromat pomarańczowy

Z białek ubić pianę, dodać cukier i dalej ubijać. Gdy pania będzie
sztywna wmieszać kolejno: żółtka, mąkę wymieszaną z proszkiem do
pieczenia, olej, napój a na koniec aromat pomarańczowy. Podzielić na 2
części do jednej dodać kakao, do drugiej 2 łyżki mąki. Blachę wysmarować
tłuszczem, wysypać bułką tartą i wylewać ciasto na przemian: raz białe,
raz ciemne - w przepisie stoi coby robić to po łyżce, ale ja się nie
bawię i leję prosto z garnka, mniej więcej po równo.
Piec w zależności od piekarnika od 1h do 1,5h - w gazowym bywało, że
piekłam do 1,5h w elektrycznym piekę niewiele ponad godzinę w temp. 185
stopni, drugi/trzeci poziom, dolne grzanie + termoobieg.
Zebra wychodzi pasiasta (dzieciom podoba się bardzo), słodka i wilgotna
(nie mokra), czyli bardzo dobra.
A tak na marginesie wpadłam ostatnio na pomysł żeby z ciasta na zebrę
upiec pasiaste muffinki, ciekawe czy wyjdą...:D
Ania
--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********