Robienie twarogu prosto od krowy

1. Data: 2007-09-20 10:17:16

Temat: Robienie twarogu prosto od krowy
Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlem ostatnio w mojej okolicy Gospodarstwo ekologiczne i kupilem tam
wczoraj 3 litry mleka prosto od krowy.
Chce z niego zrobic natyralny twarog.
Postawilem to mleko w kamiennym garnku na zsiadle.
Z pewnoscia po dwoch dniach mi sie zsiadzie ala jak z tego profesjonalnie
zrobic twarog. Czy podgrzac to zsiadle mleko i do jakiej temperatury, czy
mieszac przed podgrzaniem czy po podgrzaniu, a moze wcale sie nie podgrzewa,
itd itp.
Czy ktos z Was ma doswiadczenie w tym kierunku.
Tylko nie kazcie mi zbierac z tego smietany bo taki twarog to ja kupuje w
sklepie i daje kotom (5 szt). a ten chce sam zjesc z zona.

--
Tomasz

2. Data: 2007-09-20 10:38:43

Temat: Re: Robienie twarogu prosto od krowy
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz" <t...@w...pl> wrote in message
> [...]
> Tylko nie kazcie mi zbierac z tego smietany bo taki twarog to ja kupuje w
> sklepie i daje kotom (5 szt). a ten chce sam zjesc z zona.

Śmietanę i tak się zbiera - bo zrobi się na niej zjełczały kożuch. Może być
z kwaśnego mleka. A kwaśne mleko ogrzewa się na niezbyt dużym ogniu, aby nie
przegrzać (bo nie będziesz jadł kazeiny). Później najlepiej do białego
lnianego woreczka - aby odcedzić serwatkę i najlepiej pod prasę, chyba, że
chcesz taki byle jaki twaróg, jaki sprzedają w sklepach - pół na pół z
serwatką. nie masz prasy - połóż na wypukłą miskę w zlewozmywaku, połóż na
to talerz, a na niego jakiś ciężar. Do rana odcieknie. Serwatki nie
wylewaj - możesz na niej zrobić smakowity barszcz biały podbijając częscią
śmietany i odrobiną mąki - przyprawy - siekany koperek i pietruszka, może
być majeranek.

Do sera dla siebie i żony daj resztę śmietany i wymieszaj, można kroić
cebulę, szczypiorek, albo parę zielonych listków mięty, albo z cukrem.
Jeżeli sprasujesz to możesz kłaść plasterki sera na chleb i polać dobrym
miodem - pychotka.

3. Data: 2007-09-20 10:55:19

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 20 septembre 2007 ? 12:17:16, dans <fcthbh$6pl$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]
> Tylko nie kazcie mi zbierac z tego smietany bo taki twarog to ja kupuje w
> sklepie i daje kotom (5 szt). a ten chce sam zjesc z zona.

Prosze - tutaj wytlumaczylam :
http://groups.google.com/group/pl.rec.kuchnia/msg/07
06ee2f5da8daca

A tu uzupelnilam informacje :
http://groups.google.com/group/pl.rec.kuchnia/msg/a5
4824e657e28de2

Jezeli chcesz lagodny twarog, to podgrzewasz mleko jak tylko sie
zsiadzie. Jezeli chcesz twarog kwasniejszy (ja taki lubie), to
poczekaj troche z podgrzewaniem, zsiadle mleko robi sie coraz
kwasniejsze, wiec twarog tez.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

4. Data: 2007-09-20 15:01:35

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal

> [...]
> zsiadzie. Jezeli chcesz twarog kwasniejszy (ja taki lubie), to
> poczekaj troche z podgrzewaniem, zsiadle mleko robi sie coraz

Dzieki za informacje.
Nie rozumiem jedynie twojego zdania:
7. Ochladzam, ale nie w lodowce (bo ser wyszedlby za tlusty)
Przeciez tluszczu nie przybedzie ani nie ubedzie od sposobu chlodzenia.

--
Tomasz

5. Data: 2007-09-20 15:24:47

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał

> Śmietanę i tak się zbiera - bo zrobi się na niej zjełczały kożuch. Może
> być
> z kwaśnego mleka.

Mnie interesuje naturalny bialy ser z nieodciaganego mleka aby go mozna
potem kroic w plastry i jesc do kanapek itp. Mie chce zadnego twarozku
mieszanego ze smietana. Przeciez twarog pelnotlusty tez chyba nie robi sie
mieszajac ser ze smietana? Czy ktos robil cos takiego?

--
Tomasz

6. Data: 2007-09-20 15:29:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mieszanego ze smietana. Przeciez twarog pelnotlusty tez chyba nie robi sie
> mieszajac ser ze smietana? Czy ktos robil cos takiego?

Nie rozróżniasz mleko nieodciągane od mleka, z którego zebrano śmietanę?

7. Data: 2007-09-20 15:32:28

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał

> Nie rozróżniasz mleko nieodciągane od mleka, z którego zebrano śmietanę?

Niestety tylko metody sa inne ale rezultat jest taki sam, mleko chude.

--
Tomasz

8. Data: 2007-09-20 15:36:30

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał

> Niestety tylko metody sa inne ale rezultat jest taki sam, mleko chude.
>
> --
> Tomasz

Jednak nie rozumiesz - mleko samo się rozwarstwia - śmietana ogrzewana na
ser wcale nie jest smaczna.

9. Data: 2007-09-20 16:21:32

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 20 septembre 2007 ? 17:01:35, dans <fcu20i$he8$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Dzieki za informacje.
> Nie rozumiem jedynie twojego zdania:
> 7. Ochladzam, ale nie w lodowce (bo ser wyszedlby za tlusty)
> Przeciez tluszczu nie przybedzie ani nie ubedzie od sposobu chlodzenia.

Chodzi o to ze nie odciskam scietego kwasnego mleka bardzo zimnego.
Kiedy serwatka ma temperature pokojowa, troche tluszczu z mleka jest
jeszcze wymieszane z serwatka, a kiedy jest bardzo zimna, to to jest
wlasciwie czysta woda.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

10. Data: 2007-09-20 18:24:09

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał

> Jednak nie rozumiesz - mleko samo się rozwarstwia - śmietana ogrzewana na
> ser wcale nie jest smaczna.

Dlatego pytam jak sie robi tluste sery.

--
Tomasz