zupa - jak to sie robi??

1. Data: 2007-09-20 12:32:57

Temat: zupa - jak to sie robi??
Od: kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Jakosc zbiorowych punktow zywienia w okolicy mojegu biura siegnela dna
wiec postanowilem pogodzic sie z zabrac sie za to sam:) Postanowilem
zaczac od zup bo podobno sa proste do przygotowania. Niestety ja mam o
tym baardzo mgliste pojecie i dlatego prosze o rady jak ugotowac zupe.
Zamierzam zaczac od jakies warzywnej (warzywa mrozone). Wiem ze mozna
gotowac uzywajac kostki rosolowej lub lepiej kupic kawalek miesa/
kosci? Ale co to dokladnie mam byc i jak duzo? I w ogole wszelkie rady
mile widziane typu dobra zupa w 5 krokach:)
Post moze i smieszny ale naprawde nie mam doswiadczenia w gotowaniu. Z
gory dzieku za pomoc.

Pozdrawiam
Kris

2. Data: 2007-09-20 13:00:47

Temat: Re: zupa - jak to sie robi??
Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kris" <k...@g...com> napisał

> dobra zupa w 5 krokach:)

Dla leniwych:
1. Zagotować wodę (ok. 2,5 - 3 l.) z mrożonką warzywną i 4 kostkami
rosołowymi.
2. Gotować wszystko do zmięknięcia warzyw na wolnym ogniu (ok. 40 min.)
3. Do słoiczka wlać ok. 100 ml śmietany (najlepiej 18%), dodać szczyptę
soli. Do tego wlać ok. 100 ml gorącej zupy i mieszać aż znikną grudki
śmietany. Wlać zawartość słoika do garnka z zupą i zamieszać.
4. Gotować na wolnym ogniu 5 minut. Jeśli jest zbyt rzadka można w słoiczku
rozmieszać 2 łyżki mąki z ZIMNĄ wodą (ok. 100ml) i wlać do zupy (wlewać
powoli ciągle mieszając zupę).
5. Spróbować zupę. Jeśli jest mało słona (obiawia się to tym, że wydaje się
być bez smaku), to dosolić lub dodać wegety ;)

Enjoy!

Dla mniej leniwych:
1. Kawałek wołowiny /ok. pół kg/ lub pół kurczaka /ew. porcję rosołową/
wrzucić do garnka z ZIMNĄ wodą /ok. 2,5-3 l./. Dodać 2 ząbki czosnku, 2
liście laurowe, 2 kulki ziela angielskiego. Można dodać 2 marchewki, kawałek
pora, pietruszkę, opaloną nad ogniem małą cebulę, mały seler, kawałek
kapustki (czyli tzw. włoszczyznę). Zagotować wszystko na dużym ogniu. Po
zagotowaniu zmniejszyć ogień do minimum, tak żeby nie wrzało (trzeba to
utrzymywać na pograniczu wrzenia - jak będzie dłużej wrzało, zrobi się
mętne).
2. Gotować wszystko (bez wrzenia!) na wolnym ogniu długo - ja gotuję ok. 2
godzin. W międzyczasie dodać szczyptę pieprzu i ok. 2 łyżki soli (ja dodaję
'na smak" - jeśli bez smaku, to dodaję więcej). Można dodać wegety i/lub
magi.
3. Jeśli zadowolisz się rosołem - to masz gotowy. Jeśli nie, to dodajesz
różnych warzyw (kalafior, brokuły, fasolka szparagowa, pieczarki - w
zależności jaką chcesz mieć zupę lub wszystkiego po trochu, jeśli chcesz
wielowarzywną:) ). Jeśli chcesz pomidorową, to przecierasz przez sitko ok. 5
średnich pomidorów (wcześniej obranych ze skóry) - jeśli nie masz pomidorów,
bo jest zima, może być pół litra soku pomidorowego z kartonu lub 1-2
słoiczki przecieru.
4. 100 ml śmietany (lub więcej - jak kto lubi) do słoika + sól + 100 ml
gorącej wody (z zupy). Wymieszać i wlać do zupy. Jak za rzadka -> 2 łyżki
mąki + 100ml zimnej wody i do zupy. Gotować ok. 10 minut.

3. Data: 2007-09-20 13:14:24

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mile widziane typu dobra zupa w 5 krokach:)
> Post moze i smieszny ale naprawde nie mam doswiadczenia w gotowaniu. Z

super szybka pomidorowa:
- zagotować wodę z 1 kostką rosołową,
- wlać do tego 1 sok pomidorowy Tymbark classic
- mozna dorzucić 2 garście ryżu lub ryż gotować oddzielnie,
- doprawić do smaku: sól, pieprz, cukier, czosnek granulowany, śmietana,
bazylia, oregano.

szybka ogórkowa:

tak samo jak pomidorowa tylko zamiast soku pomidorowego dodać starte ogórki
kiszone (gotowe są do kupienia w słoikach).

Pozdrawiam

Monika

4. Data: 2007-09-20 13:17:22

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> napisał

> tak samo jak pomidorowa tylko zamiast soku pomidorowego dodać starte
> ogórki
> kiszone (gotowe są do kupienia w słoikach).

łeee.. i tak bez ziemniaczków, bez marchewki, bez selerka ta ogórkowa? :)
i bez śmietany?

zdry,
/\/\\/\/

5. Data: 2007-09-20 13:34:04

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> łeee.. i tak bez ziemniaczków, bez marchewki, bez selerka ta ogórkowa? :)
> i bez śmietany?

jak masz czas na obieranie tego wszystkiego to jak najbardziej tak, w wersji
szybkiej tylko ryż przewiduję ;-)

Monika

6. Data: 2007-09-20 14:28:32

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| pisze:
> [...]
> - mozna dorzucić 2 garście ryżu lub ryż gotować oddzielnie,
> - doprawić do smaku: sól, pieprz, cukier, czosnek granulowany, śmietana,

Łeeeeeeee, nie dość, że na kostce, to jeszcze z ryżem :/
Ania
--
*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
******* www.madej.master.pl ***** http://aniapelc.blox.pl/html *********

7. Data: 2007-09-20 14:39:38

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Łeeeeeeee, nie dość, że na kostce, to jeszcze z ryżem :/
> Ania

Jasne nie jest to siódmy cud świata, tylko czy udało Ci się klasyczną
pomidorową ugotować w 15 min, mając do dyspozycji tylko 1 garnek? Jeśli tak
to chętnie skorzystam z przepisu

Pozdrawiam

Monika

8. Data: 2007-09-20 14:45:48

Od: "@nn" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| pisze:

> Jasne nie jest to siódmy cud świata, tylko czy udało Ci się klasyczną
> pomidorową ugotować w 15 min, mając do dyspozycji tylko 1 garnek? Jeśli tak
> to chętnie skorzystam z przepisu

Nie, bo po pierwsze nie mam potrzeby gotowania zup w 15 minut,
po drugie nie zależy mi żeby używać tylko jednego garnka,
a po trzecie: co znaczy klasyczna pomidorowa?
Ania

9. Data: 2007-09-20 14:46:44

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

kris wrote:

> I w ogole wszelkie rady
> mile widziane typu dobra zupa w 5 krokach:)

Zupa na kilebasie

1 kawalek kielbasy dlugosci 15 cm
1 l wody
1 srednia cebula
1-2 ziemniaki
1 duza marchew
1 lyzka oliwy
1/2 szklanki smietany kwasnej
sol, pieprz do smaku

Kielbase pokroic w kawalki. Warzywa obrac i pokroic w kawalki. Cebule
pokroic drobno. W garnku rozgrzac oliwe, dodac cebule, smazyc, az
zwiednie, dodac kielbase, podsmazyc minute, dodac pokrojone warzywa,
podsmazyc razem okolo minuty. Dodac sol, pieprz, wode, przykryc i
gotowac na malym ogniu godzine. W szklance rozmieszac pare lyzek zupy ze
smietana, dolac do zupy i wymieszac dokladnie. Doprowadzic do malego
wrzenia, doprawic smak, i juz. Mozna posypac pietruszka lub koperkiem,
mozna dodac grzanki, mozna dodac lyzke startego sera do talerza, lub
ugotowany ryz, jak kto lubi.

Magdalena Bassett

10. Data: 2007-09-20 15:09:25

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message

> [...]
> wrzenia, doprawic smak, i juz. Mozna posypac pietruszka lub koperkiem,
> mozna dodac grzanki, mozna dodac lyzke startego sera do talerza, lub

Chyba tylko na domowej.

Robienie twarogu prosto od krowy
kapusta kiszona w słoikach
Re: Chleb - pierwsze koty za płoty