zupa - jak to sie robi??

11. Data: 2007-09-20 15:25:19

Temat: Re: zupa - jak to sie robi??
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| napisał(a):

> Jasne nie jest to siódmy cud świata, tylko czy udało Ci się klasyczną
> pomidorową ugotować w 15 min, mając do dyspozycji tylko 1 garnek? Jeśli tak
> to chętnie skorzystam z przepisu

Poniżej mnuty - Gorący kubek ;)

--
richo

12. Data: 2007-09-20 16:27:48

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| pisze:

> Jasne nie jest to siódmy cud świata, tylko czy udało Ci się klasyczną
> pomidorową ugotować w 15 min, mając do dyspozycji tylko 1 garnek? Jeśli tak
> to chętnie skorzystam z przepisu

W czym problem? Dodajesz koncentrat pomidorowy do rosolu.

A ze ryz w zupie jest be to tez sie zgadzam, juz lepiej dodac makaron.

th

13. Data: 2007-09-20 17:26:37

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" <p...@w...pl> wrote in message

> W czym problem? Dodajesz koncentrat pomidorowy do rosolu.
>
> A ze ryz w zupie jest be to tez sie zgadzam, juz lepiej dodac makaron.
>
> th

Lubię i ryż i makaron w pomidorówce, a ryż jeszcze np. w rosole czy
ogórkowej.

14. Data: 2007-09-20 18:10:03

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał

> Lubię i ryż i makaron w pomidorówce, a ryż jeszcze np. w rosole czy
> ogórkowej.

W ogórkowej najlepsza jest kasza jęczmienna.

zdry,
/\/\\/\/

15. Data: 2007-09-20 18:15:04

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "kris" <k...@g...com> napisał

> Dla leniwych:
> 1. Zagotować wodę (ok. 2,5 - 3 l.) z mrożonką warzywną i 4 kostkami
> rosołowymi.
> 2. Gotować wszystko do zmięknięcia warzyw na wolnym ogniu (ok. 40 min.)

Winszuję gotować mrożonkę warzywną 40 (sic!) minut.
Ciapa. Straszna. Błe!

> Dla mniej leniwych: [ciach]
> 2. Gotować wszystko (bez wrzenia!) na wolnym ogniu długo - ja gotuję ok. 2
> godzin.

Chyba dla cierpliwych :-)

Qra

16. Data: 2007-09-20 18:19:02

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@g...pl> napisał

> Winszuję gotować mrożonkę warzywną 40 (sic!) minut.
> Ciapa. Straszna. Błe!

Zależy co kto lubi. Ja nie lubie warzyw al dente ;)

17. Data: 2007-09-20 18:31:50

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** kris <k...@g...com> wrote:

> Jakosc zbiorowych punktow zywienia w okolicy mojegu biura siegnela dna wiec
> postanowilem pogodzic sie z zabrac sie za to sam:) Postanowilem zaczac od zup
> bo podobno sa proste do przygotowania.

Prostsze do przygotowania i jakoś tak bardziej pasujące na mały posiłek w pracy
są kanapki. :)

U mnie też krucho z wyżywieniem w fabryce, więc szaleje z kanapurami. ;)

Nie chodzi mi tu o biały chleb i kawałek żółtego sera ale o bardziej
skomplikowane kompozycje. ;)

Wszystko kupisz na szybko w dobrym markecie:

- dobra duża bułka (np. pół bagietki czy coś innego co Ci pasuje)
- liść sałaty
- trochę ostrej pasty chilli
- pieczony kurczak
- jajko na twardo
- masło czy serek do posmarowania

Smaruję serkiem, z drugiej strony pastą chilli, w środek liść sałaty, kawałki
pociętej piersi kurczaka, na wierzch jako w połówkach, owijam folią i do
lodówy. Nast. dnia to mnie ratuje w pracy. ;) Składniki oczywiście możesz
wymieniać, np. tuńczyk czy inna wędzona ryba, oliwki, rzeczony ser żółty (byle
smaczny), ser biały etc.

No po prostu kanapki ale takie od serca. :P

Jedyne czego unikam to wilgotnych rzeczy bo nast. dnia się robi ciapa. Jak
chcesz sobie do tego sos to sobie kup zestaw i trzymaj w pracy w lodówce.

> Niestety ja mam o tym baardzo mgliste pojecie i dlatego prosze o rady jak
> ugotowac zupe. Zamierzam zaczac od jakies warzywnej (warzywa mrozone).

Mrożone. Błę. Akurat jest taki okres, że wszystko masz świeże stosunkowo tanio.

> Wiem ze mozna gotowac uzywajac kostki rosolowej lub lepiej kupic kawalek
> miesa/ kosci?

Oczywiście, że lepiej na prawdziwym wywarze.

> Ale co to dokladnie mam byc i jak duzo? I w ogole wszelkie rady mile widziane
> typu dobra zupa w 5 krokach:)

http://www.videojug.com/tag/soup-recipes/search?keyw
ords=soup&Content=all

:P

--
+ ' .-. .
, * ) )

18. Data: 2007-09-21 06:59:27

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "wolim" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> Winszuję gotować mrożonkę warzywną 40 (sic!) minut.
> Ciapa. Straszna. Błe!

Niekoniecznie... zalezy od skladu mieszanki warzywnej

> Chyba dla cierpliwych :-)

za to jakie smaczne pozniej :-)
Fakt, mieso raczej sie juz do niczego nie nadaje, za to wywar pierwsza klasa
Mozna do sloikow wlac i mrozic - bedzie super baza do innych zup na
przyszlosc.
Nie piszecie tylko nic o klarowaniu w czasie gotoweania wywaru ...

19. Data: 2007-09-21 07:00:43

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> przyszlosc.
> Nie piszecie tylko nic o klarowaniu w czasie gotowania wywaru ... ..
sory oczywiscie chodzilo o odszumowanie a nie o klarowanie :-)
choc wywary (po gotowaniu) tez sie klaruje :-)

20. Data: 2007-09-21 07:03:17

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Theli" <p...@w...pl> wrote in message

> tak

> Lubię i ryż i makaron w pomidorówce, a ryż jeszcze np. w rosole czy
> ogórkowej.

ryz w rosole???
szkoda rosolu :-)
Oczywiscie w pomidorowej jaknajbardziej, w ogorkowej rowniez... jeszcze w
szczawiowej, szpinakowej, niektorzy dodaja do brokulowej choc dla mnie to
juz przesada

Robienie twarogu prosto od krowy
kapusta kiszona w słoikach
Re: Chleb - pierwsze koty za płoty