Robienie twarogu prosto od krowy

31. Data: 2007-09-23 09:00:58

Temat: Re: Robienie twarogu prosto od krowy
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:fd2vug$atm$1@news.onet.pl...
> Łyżeczka kwaśnej śmietany też dobrze działa.

Nie zdążyłam dodać, bo ... zaczęło ładnie kwaśnieć samo :-) Tylko nie wiem,
jak to możliwe, skoro jest pasteryzowane. Ale grunt, że się udało. Za jakieś
dwa dni zrobię serek i doniosę, jak się udał z tego mleka.
Pzodrawiam i dziękuję
Barbara i Marysia

32. Data: 2007-09-23 09:22:28

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le dimanche 23 septembre 2007 ŕ 11:00:58, dans <fd5a0a$sru$1@news.onet.pl> vous
écriviez :

> Użytkownik "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie zdążyłam dodać, bo ... zaczęło ładnie kwaśnieć samo Tylko nie wiem,
> jak to możliwe, skoro jest pasteryzowane.

Zaczelo kwasniec pzy pomocy bakterii ktore plataly sie w powietrzu :(

> Ale grunt, że się udało. Za jakieś
> dwa dni zrobię serek i doniosę, jak się udał z tego mleka.

No wlasnie - w tej sytuacji to nie ty wybralas czy sa to bakterie
kefirowe, smietanowe czy... gnilne (sniiif...).

Mam nadzieje ze nie bedziesz miala niespodzianek.

Zaciskajac kciuki,

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

33. Data: 2007-09-23 10:03:54

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał

> No wlasnie - w tej sytuacji to nie ty wybralas czy sa to bakterie
> kefirowe, smietanowe czy... gnilne (sniiif...).

No wlasnie, najczesciej powstaje gozka breja na bazie bakterii gnilnych.

34. Data: 2007-09-23 18:15:25

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> No wlasnie, najczesciej powstaje gozka breja na bazie bakterii gnilnych.

Jutro albo pojutrze sprawdzę, jak smakuje. Pachnie na razie normalnie. Jesli
się nie uda, to następnym razem dodam trochę kefiru.
Ile kefiru dajecie na litr mleka?
Pozdrawiam
Barbara i Marysia

35. Data: 2007-09-24 08:30:09

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. pisze:

> Dodawałaś do niego kefir albo jogurt, czy samo się ukwasiło?

Jak chce przyspieszyc, to dodaje troche kwasniej smietany. Kefiru nie,
bo przeciez to ma byc kwasne mleko/twarog, a nie kefir.
Dzis wlasnie jadlam twarozek z mleka przedwczoraj wystawionego z
lodowki, nie byl ani gorzki ani brejowaty.

th

36. Data: 2007-09-24 10:04:51

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dzis wlasnie jadlam twarozek z mleka przedwczoraj wystawionego z lodowki,
> nie byl ani gorzki ani brejowaty.

Dzięki za pocieszenie, bo już się bałąm, ze będę musiała wylać dwa litry
mleka, któe sobie stoi na stole i kwśnieje powoli.
Dzięki serdeczne i pozdrawiam
Barbara i Marysia

37. Data: 2007-09-24 18:40:16

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Theli" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dzis wlasnie jadlam twarozek z mleka przedwczoraj wystawionego z lodowki,
> nie byl ani gorzki ani brejowaty.

Właśnie zrobiłam serek. Wygląda i pachnie świetnie. Jak się trochę ochłodzi
w lodówce - spróbuję. Ale wygląda na to, że wreszcie będę mogła robić domowy
twarożek bez wyjazdów za miasto po świeże mleko.
Dzięki serdeczne Theli
Pozdrawiam
Barbara i Marysia

kapusta kiszona w słoikach