Robienie twarogu prosto od krowy

11. Data: 2007-09-20 18:26:19

Temat: Re: Robienie twarogu prosto od krowy
Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisal

> Chodzi o to ze nie odciskam scietego kwasnego mleka bardzo zimnego.
> Kiedy serwatka ma temperature pokojowa, troche tluszczu z mleka jest
> jeszcze wymieszane z serwatka, a kiedy jest bardzo zimna, to to jest
> wlasciwie czysta woda.

Acha to dobrze wiedziec bo ja chce miec tlusty ser, czyli lepiej w lodowce.
--
Tomasz

12. Data: 2007-09-20 18:48:20

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał

> Dlatego pytam jak sie robi tluste sery.

Dodając kostkę masła ;-)

Qra

13. Data: 2007-09-20 20:34:28

Od: "skarb" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja po prostu zsiadłe mleko (mocno zsiadłe, raz nawet ciut za-mocno :P)
wstawiam na najmniejszy z możliwych palników, śmietany nie zdejmuję i wcale
nic mi się z nią złego nie dzieje. Grzeję, grzeję, grzeję... i przelewam na
wyłożoną na durszlaku serwetkę (by odsączyć serwAtkę ;-)). Dziś dowiedziałam
się, że za dużo grzeję (i się mleko "przewarza") -> serek się kruszy. Do tej
pory wychodziłam z przeświadczenia, że przede wszystkim najważniejszy jest
smak, ale następny twaróg będę sprawdzała, jak tu radzono, paluchem
(temperaturę w sensie). Ważne, żeby przelewać przestygły, lepiej się trzyma.

14. Data: 2007-09-20 21:09:37

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le jeudi 20 septembre 2007 ŕ 22:34:28, dans <fculgk$q23$1@inews.gazeta.pl> vous
écriviez :

> ale następny twaróg będę sprawdzała, jak tu radzono, paluchem
> (temperaturę w sensie). Ważne, żeby przelewać przestygły, lepiej się trzyma.

No, jezeli cedzisz goracy, to juz w ogole tlustosci w nim nie
zostanie. Wiec sie kruszy - nie ma bata.

Ewcia,
Krolowa Twarogowa

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

15. Data: 2007-09-21 05:19:44

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skarb" <m...@g...pl> napisał

> [...]
> wcale nic mi się z nią złego nie dzieje. Grzeję, grzeję, grzeję... i
> przelewam na wyłożoną na durszlaku serwetkę (by odsączyć serwAtkę ;-)).

Dzieki, wlasnie o takie doswiadczenie mi chodzilo.
Moje juz sie ladnie zsiadlo ale poczekam jeszcze 24 godziny zeby byl
kwasniejszy.
Mam jeszcze pytanie czy przed podgrzewaniem mieszalas to wszystko aby
osiagnac jednorodna mase czy dopiero po zwarzeniu sie.
--
Tomasz

16. Data: 2007-09-21 05:21:23

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 21 septembre 2007 ? 07:19:44, dans <fcvkhn$s8t$1@nemesis.news.tpi.pl>
vous écriviez :

> Mam jeszcze pytanie czy przed podgrzewaniem mieszalas to wszystko aby
> osiagnac jednorodna mase czy dopiero po zwarzeniu sie.

Niczego nie mieszaj, ani przed podgrzewaniem, ani po !

Pomyslnego twarogowania.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

17. Data: 2007-09-21 05:39:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz" <t...@w...pl> wrote in message

> [...]
> Mam jeszcze pytanie czy przed podgrzewaniem mieszalas to wszystko aby
> osiagnac jednorodna mase czy dopiero po zwarzeniu sie.

W oryginale tnie się skrzep harfą po skrzepnięciu.

18. Data: 2007-09-21 05:46:19

Od: "Tomasz" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał

> W oryginale tnie się skrzep harfą po skrzepnięciu.

Wytlumacz mi co to znaczy w originale i co to jest ta harfa.
--
Tpmasz

19. Data: 2007-09-21 09:59:20

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znalazlem ostatnio w mojej okolicy Gospodarstwo ekologiczne i kupilem tam
> wczoraj 3 litry mleka prosto od krowy.
> Chce z niego zrobic natyralny twarog.

Ja nie przepadam za kwaśnym serem. Wolę taki zbliżony do tzw serka
wiejskiego, jaki sprzedają w kubeczkach.
W tym celu połowę mleka odstawiam na zsiadłe, resztę trzymam w lodówce.
Kiedy mleko już mocno zgęstnieje (da się kroić nożem), doprowadzam do
wrzenia mleko słodkie i zalewam nim mleko zsiadłe. Porządnie mieszam. Jeśli
nie zetnie się od razu, można jeszcze całość moment podgotować.
Potem przelewam wszystko przez bardzo gęste sitko (możesz użyć gazy). I mam
pyszny twaróg.
Czasami zostawiam też trochę odlanej serwatki i używam jej jako bazy do
żurku.

Pozdrawiam i życze smacznego
Barbara i Marysia z cieknącą ślinką na myśl o takim serku, tylko skąd my
weźmiemy w Poznaniu świeże mleko...

20. Data: 2007-09-21 10:02:52

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. pisze:

> Barbara i Marysia z cieknącą ślinką na myśl o takim serku, tylko skąd my
> weźmiemy w Poznaniu świeże mleko...

Jana 3,2% (kiedys bylo nawet 3,8%), to nie to, co prosto od krowy, ale
twarozek da sie zrobic.

th

kapusta kiszona w słoikach
Re: Chleb - pierwsze koty za płoty