zegar biologiczny

1. Data: 2008-10-25 16:10:00

Temat: zegar biologiczny
Od: "pomidor" <k...@k...i.szczypinska.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Jak na normalnego, uczciwego obywatele przystało, pracuję od 8 do 17:00.
W związku z czym jestem zmuszony wstawać około godziny 6:45-7:00 (całe
szczęście mam blisko do pracy!). I tutaj pojawia się problem. Otóż są to
godziny pracy niezgodne z moim zegarem biologicznym, który sam z siebie
zawsze budzi się około 9 rano, a wcześniej jest ledwie żywy. Mam poważne
problemy ze wstawaniem, potem się trochę rozbudzam, po czym o 13:00
przychodzi kryzys, który zwalczam kawą.

Cały problem polega na tym, że nawet jeżeli położę się np o 21-22 spać,
to i tak o tej 7 rano jestem niewyspany, a nawet jeżeli wstaję wcześniej
niż muszę, zawsze wieczorem (po 20) jestem rozbudzony.

Czy da się temu jakoś zaradzić? Poza zmianą pracy oczywiście. Tzn. czy
istnieje możliwość ingerencji w zegar biologiczny? Nadmienię jeszcze że
moje godziny aktywności kształtują się jw odkąd pamiętam - wstawanie na
8 do szkoły było taką samą katorgą.

pozdrawiam
pomidor

2. Data: 2008-10-26 00:10:03

Temat: Re: zegar biologiczny
Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pomidor wrote:
> istnieje możliwość ingerencji w zegar biologiczny? Nadmienię jeszcze że

tak. dla mnie najmniej stresujaca metoda jest sterowanie swiatlem, tzn. dosc
silne ale cieple ('podczerwona' zarowka , tzw. kwoka, 250W) swiatlo
wlaczajace sie o godzinie o ktorej 'zaprogramuje' sobie 'wschod slonca'.
po okolo tygodniu budze sie sam , jakies 5 minut zanim zdazy sie zapalic
zarowka :)

generalnie zegar biologiczny synchronizuje sie do swiatla, ale sa tez inne
metody na jego przestawianie, zdaje sie jest jakas metoda z kladzeniem sie
co noc o godzine pozniej czy jakos tak...

3. Data: 2008-10-26 18:05:13

Od: "Jaroslaw Kazimierz Grzyb" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"pomidor" <k...@k...i.szczypinska.pl> wrote in message
> [...]
> istnieje możliwość ingerencji w zegar biologiczny? Nadmienię jeszcze że
> moje godziny aktywności kształtują się jw odkąd pamiętam - wstawanie na 8

Zrezygnowałbym z kawy, może pomóc. Zresztą nie napisałeś jak długo już
pracujesz w takim systemie.

Jaroslaw Kazimierz Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com

4. Data: 2008-10-27 21:00:36

Od: "pomidor" <k...@k...i.szczypinska.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski"
<c...@g...internetdsl.tpnet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> slonca'.
> po okolo tygodniu budze sie sam , jakies 5 minut zanim zdazy sie

hmmm... w sumie nie wpadłem na to. tzw. lampa antydepresyjna też pewnie
będzie ok. dzięki!

5. Data: 2008-10-27 21:03:10

Od: "pomidor" <k...@k...i.szczypinska.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaroslaw Kazimierz Grzyb" <g...@g...com> napisał w
wiadomości news:ge2bhl$91t$1@news.onet.pl...
> Zrezygnowałbym z kawy, może pomóc. Zresztą nie napisałeś jak długo już
> pracujesz w takim systemie.

bez kawy niestety praktycznie nie jestem w stanie funkcjonować, a
zresztą nie piję jej specjalnie dużo. próbowałem zastąpić herbatą, albo
yerba mate, ale herbat najzwyczajniej w świecie nie lubię, a niestety
przez cały dzień pracy muszę być skupiony.

swoją drogą, wiele bym dał za możliwość odbycia półgodzinnej drzemki
koło 12:00-13:00!

w tym systemie pracuję od lutego tego roku, więc powinienem sie już
chyba przyzwyczaić...

6. Data: 2008-10-27 21:24:10

Od: "Jaroslaw Kazimierz Grzyb" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 12:00-13:00!
>
> w tym systemie pracuję od lutego tego roku, więc powinienem sie już chyba

Ew. polecam wysiłek fizyczny na 1-2 godziny przed zasnięciem.

--
Jaroslaw Kazimierz Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com

Dlaczego kebab jest niezdrowy?