ziemniaczki z grilla

1. Data: 2003-09-14 13:33:29

Temat: ziemniaczki z grilla
Od: "femme" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
chcialabym sie was poradzic jak najlepiej przyrzadzic ziemniaczki na grillu
zeby byly smaczne i chrupiace?ja troche podgotowalam,posmarowalam maslem i
owinelam folia ale raczej mi sie ugotowaly (tzn po prostu zrobily bardzo
miekkie) niz podsmazyly..

1. Data: 2003-09-14 14:29:11

Temat: Re: ziemniaczki z grilla
Od: Franciszek 'Franko' Stańko <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan femme napisal co nastepuje:
> [...]
> maslem i owinelam folia ale raczej mi sie ugotowaly (tzn po prostu zrobily

Najlepsze ziemniaczki to sie robi tak - nie obierasz, nie gotujesz, ale
wrzucasz jak kupione do zaru w grillu (osobiscie preferuje naturalne ognisko
z suchego drewna) i tak sobie siedza tam jakis czas (musisz sprawdzac sam
czy juz sa smaczne - nie pamietam w tej chwili ile musza sie grzac a zarze,
ale to i tak zalezy od wielu czynnikow). Potem jak juz widzisz, ze
ziemniaczek miekki, ze sie da zjesc to obierasz gnojka, solisz, smarujesz
maselkiem i na goraco palaszujesz. Swego czasu jadalem takie cudenka i milo
to wspominam. Troche z tym babraniny jest, ale - mniam! :)

--
Franciszek 'Franko' Stańko
] www.game-over.pl

1. Data: 2003-09-14 14:48:21

Temat: Re: ziemniaczki z grilla i sledź w śmietanie
Od: "JurekA" <j...@o...wywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Franciszek 'Franko' Stańko wrote:

/cut/

...no ja robie podobnie. A dokladnie - (w wypadku grilla) - zawijam
kartofle w folie aluminiowa, daje do srodka kropelkie oliwy, i klade na
grillu.
Gdy sa juz gotowe - tak jak opisales - maselko (z koperkiem moze byc) ,
sol.

A skoro juz o pieczonych kartoflach (czy jak kto woli - ziemniakach)

Swietnie do nich pasuje sledz w smietanie.

Jak?

2 paczki (te wieksze) sledzi a'la matias firmy Lisner /bo sa dobrej
jakosci/
2 srednie cebule
1,5 jablka winnego
smietana

Sledzia wyjac z opakowania do miseczki, wstawic do zlewu i plukac pod
zimna woda ok 10 min. Nastepnie odcedzic pokroic na dosc male kawalki.
Cebule obrac i pokroic _cienkie_ plasterki.
Jablka obrac i pokroic w kostke.
Wszystko razem wlozyc do miski i zalac smietana. Wymieszac, dodac
sporo czarnego pieprzu i odstawic do lodowki (aby sie "przejadlo")

Do pieczonych kartofli jak znalazl. Polecam.

J.

1. Data: 2003-09-14 14:53:50

Od: Franciszek 'Franko' Stańko <f...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Franciszek 'Franko' Stańko napisal co nastepuje:
> wrzucasz jak kupione do zaru w grillu

Uscislajac - chodzi o ich zakopanie od stop do glow zeby sie piknie ze
wszystkich stron przygrzaly :).

--
Franciszek 'Franko' Stańko
] www.game-over.pl

1. Data: 2003-09-14 16:53:18

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Sep 2003 16:29:11 +0200, Franciszek 'Franko' Stańko
<f...@t...pl> wrote:

>Troche z tym babraniny jest, ale - mniam! :)

Etam, dla mnie to jest najprostszy i najlepszy sposob na ziemniaka. Z
ogniska oczywiscie. Az mi slinka pociekla! Aaaa, dziwie sie ze az
poczulam aromat ogniska a tu faktycznie dymem... smierdzi bo pare
godzin temu mieso doszczetnie spalilam na patelni :) Smierdzi
strasznie, az niedobrze sie robi, wietrzenie nie pomaga :(

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-09-14 18:42:33

Temat: Odp: ziemniaczki z grilla
Od: "Gosia_KIKI" <g...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik femme <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bk1qnl$jcr$...@n...atman.pl...
> [...]
> owinelam folia ale raczej mi sie ugotowaly (tzn po prostu zrobily bardzo

A ja robie jeszcze inaczej. Surowe ziemniaki kroisz na 3-4 plastry. Pomiedzy
te plastry wkladasz cebulke, czosnek i boczek wedzony. Calosc sklejasz i
zawijasz w folie aluminiowa i na grilla. Pyyyyyszne wychodza.

--
***Gosia_KIKI***

1. Data: 2003-09-14 21:41:25

Od: "Danka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A u mnie jest tak:

Myję ziemniaczki, kroję je w plastry grubości 1,5 cm, myziam je nieznacznie
w oliwie i kładę na ruszt. A potem już tylko piekę.
Mniam, są chrupiące z zewnątrz, a miękkie w środeczku.
Lepsze od fryteczek i pasują do wszystkiego. Polecam.

Danka

1. Data: 2003-09-14 22:08:53

Od: Zbigniew Pieciul <m...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

Danka wrote:

> [...]
> Mniam, są chrupiące z zewnątrz, a miękkie w środeczku.
> Lepsze od fryteczek i pasują do wszystkiego. Polecam.

To jest rowniez moja metoda. Ewentualnie dobrze jest posypac tak
przygotowane i pooliwione plastry ziemniaczane ziolami, zwlaszcza
posiekanym, swiezym (jak jest) rozmarynem.

Duze ziemniaki w grubszej skorce mozna tez piec w calosci na grillu,
ale to trwa b. dlugo, poltorej godziny-dwie. Wiec ja je podgotowuje
przez 8-10 minut w mikrofalowce a pozniej wrzucam cale na grill, zeby
skora sie przypiekla i stwardniala (nie bedzie sie nadawala do
jedzenia). Po 10-15 minutach zdjac z grilla i - po rozcieciu - do srodka
dac, zaleznie od gustu, sol, troche masla lub smietany, ewent. grecki
sos jogurtowo--ogorkowo-czosnkowy cacyk, i n.p. szczypiorek albo
posiekana zielona cebulke. Wyjadac to wnetrze ziemniaczano-smietanowe
jako dodatek do pieczonego na grillu miesa lub drobiu.

- - -

Inne sposoby opisane wczesniej tez smaczne, ale nie majace wiele
wspolnego z grillem (pieczenie w ognisku, pieczenie z boczkiem i cebula
w folii).

Pozdrawiam,

Zbyszek

1. Data: 2003-09-15 06:05:38

Od: "katarzyna nowak" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

femme <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> owinelam folia ale raczej mi sie ugotowaly (tzn po prostu zrobily bardzo

posmarowac oliwa z oliwek, naciac, w naciecia wszadzic czosnek. Posypac
majerankiem. Pod koniec w naciecia wsadzis ser plesniowy.

1. Data: 2003-09-15 10:49:30

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> owinelam folia ale raczej mi sie ugotowaly (tzn po prostu zrobily bardzo
> miekkie) niz podsmazyly..

jezeli owiniesz folia to nigdy nie beda chrupiace, ale takie zaparzone.
Ja pieke czesto w piekarniku z termoobiegiem (czasami najpierw obgotuje),
przewaznie obrane, wychodza suchutkie, maczyste, czyli takie jak lubie

pozdrawiam WM

Owoce pigwowca- przemrozic?
Grzybki MUN
Jak jajka na miekko?