ziemniaki do obiadu

1. Data: 2000-12-16 18:06:02

Temat: ziemniaki do obiadu
Od: "Dafi" <d...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna podac ugotowane, podsmazane, jako frytki.

Znacie jakies urozmaicone sposoby?

Dafi

1. Data: 2000-12-17 07:38:25

Temat: Re: ziemniaki do obiadu
Od: "Przemysław Widawski" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

placek po węgiersku :)

1. Data: 2000-12-17 07:41:00

Od: A...@p...com.pl (Anna Pawłowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

Ale to już się trzeba troszkę pomęczyć...
A ja gotuję ziemniaki z ziołami, a po ugotowaniu dodaję łyżkę oliwy z oliwek
i stawiam jeszcze na moment na małym gazie.

--
Archiwum grupy http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

1. Data: 2000-12-17 07:52:49

Od: "Przemysław Widawski" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to z prostszych przepisów:
Lekko podsmażam drobne skwarki (mogą być z cebulką, dodaję do ugotowanych
ziemniaków + majeranek i pieprze i wszystko gniotę

Użytkownik "Anna Pawłowska-Pojawa" <A...@p...com.pl> napisał w
wiadomości news:010d01c06805$58823f70$d4dd75c3@pap.com.pl...

1. Data: 2000-12-17 08:05:31

Od: A...@p...com.pl (Anna Pawłowska-Pojawa) szukaj wiadomości tego autora

O, no to już jest jakiś pomysł. A skwarki z czego - słoninka, boczek czy coś
bardziej egzotycznego?

1. Data: 2000-12-17 08:37:18

Od: "Przemysław Widawski" <p...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wolę z boczku wędzonego.
Inna wersja (turystyczna) to ziemniaki Pure (Knora) ale robione bez mleka,
na samej wodzie z rozpusczoną kostką rosołową Knora + suzszon pietruszka lub
szczypiorek i majerak + trochę masła.

Użytkownik "Anna Pawłowska-Pojawa" <A...@p...com.pl> napisał w
wiadomości news:014101c06808$cb9376c0$d4dd75c3@pap.com.pl...

1. Data: 2000-12-17 09:11:22

Od: Krysia Thompson <k...@f...unn.ac.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 16 Dec 2000 19:06:02 +0100, "Dafi" <d...@s...pl>
wrote:

>Mozna podac ugotowane, podsmazane, jako frytki.
>
>Znacie jakies urozmaicone sposoby?
>
>Dafi

Kartofle ugotowac , rozdyzdac, czyli zrobic puree, dodac
posiekanej cebuli, DUZO startego zoltego sera typu cheddar (oby
byl ostry, ja czasem dodaje ser typu "pulapka na myszy", czyli
juz lekko twardawy po brzegach...), moze byc jakis holenderski.

Dokladnie to wszystko wymieszac... i jeszcze troche. Jak jest
czas, wrzucic do piekarnika albo pod grill, zeby sie zrobila
smakowita skorupka. Po tutejszemu to "cheese and onion pie"

Krysia

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com - The #1 Newsgroup Service in the World!
-----== Over 80,000 Newsgroups - 16 Different Servers! =-----

1. Data: 2000-12-17 14:18:07

Od: <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
> Mozna podac ugotowane, podsmazane, jako frytki.
> Znacie jakies urozmaicone sposoby?
> Dafi

U mnie wszyscy bardzo lubia taka wersje:
do ugotowanych i zgniecionych ziemniakow dodaje mleko, grzanki (z drobno
pokrojonej bulki, podsmazonej na oliwie lub margarynie), podsmazona ale nie
zrumieniona cebulke i sporo drobno posiekanego koperku lub szczypiorku.

Pozdrawiam Ula

1. Data: 2000-12-18 01:23:21

Od: "Witold Szczechura" <w...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

"Dafi" <d...@s...pl> wrote in message
> Mozna podac ugotowane, podsmazane, jako frytki.
>
> Znacie jakies urozmaicone sposoby?
>
> Dafi

To moje dwa ulubione sposoby:

1. Prosto a smacznie: ugotowane ziemniaki, maslo, smietana (ja robie z
kremowka), z tego robimy puree a na koniec dosypujemy parmezan i mieszamy.
Uwaga: w poczatkowej fazie mieszania wydziela "intensywny" zapach!

2. Ziemniaki gotuje w calosci, ale nie dogotowuje. Kroje w cwiartki lub
osemki, podluzne. W celu dokonczenia obrobki termicznej ziemniaki wedruja do
piekarnika posypane wiorkami masla ziolowego. Zapiekam az zrobi sie
chrupiaca zlota skorupka. Nie obieram ziemniakow. Czasem kroje je w grube
talarki, na nich maslo trzyma sie lepiej.

Beata,

1. Data: 2000-12-18 09:46:58

Od: "salma" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dafi" <d...@s...pl> napisał w wiadomości
> Mozna podac ugotowane, podsmazane, jako frytki.
>
> Znacie jakies urozmaicone sposoby?
>
> Dafi

Moze tak: do obranych ziemniakow dodac pokrojona na cwiartki cebule. Trzeba
brac jedna cebule na kazdego domownika. Zalac to wszystko mieszanka wody i
mleka (mleka moze byc troszke wiecej niz wody), posolic i sypnac szczypte
kminku. Ja nie przepadam za kminkiem wiec daje tymianek. Ugotowac, odlac
plyn i zgniesc razem z cebulami.

smacznego
--
>^-_-^< Salma