zmywarka- porównanie ze zmywaniem recznym

1. Data: 2001-06-17 09:22:14

Temat: zmywarka- porównanie ze zmywaniem recznym
Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przytaczam tekst o zmywarkach- w którym udowodnione jest (no właśnie, jest,
czy nie? ;-) ze opłaca się myć w zmywarce.
Ktoś się kiedyś o to pytał, czy zmywarka jest opłacalna.
Tekst był pisany w 2000 roku, więc podane ceny energii nie są aktualne, ale
to raczej nie wpływa na samą prawidłowość dowodów ;-)

"Zużycie wody.
Zmywarki o pojemności 12 kompletów zużywają w cyklu normalnego zmywania
(mycie wstępne, zmywanie, płukanie) około 20 litrów wody. Jeśli umyjemy taką
samą ilość naczyń ręcznie, pod bieżącą wodą, zużyjemy od 75 do 90 litrów
wody!!! Z baterii przy zlewozmywaku wypływa bowiem średnio 5-6 litrów wody
na minutę, a umycie 12 kompletów nakryć zajmuje co najmniej 15 minut.
Zużycie wody będzie większe również, wtedy, gdy do zmywania napełni się
komory zlewozmywaka. Objętość dwóch komór wynosi średnio 20 litrów, a
podczas takiego zmywania wodę w komorach trzeba będzie przynajmniej raz
wymienić.
Zatem zmywając w zmywarce oszczędza się wodę.

Zużycie energii elektrycznej.
Podczas pełnego zmywania dwunastu kompletów zmywarka zużyje od 1,1 do 1,6
kWh energii elektrycznej. Jeśli przyjmie się, ze jednostkowa cena energii
elektrycznej wynosi 0,27 zł/kWh, to za zmywanie w najbardziej energochłonnej
zmywarce będzie kosztowało 0,43 zł (1,6 x 0,27)
Porównanie z kosztami zmywania ręcznego nie jest proste, ponieważ trzeba
wziąć pod uwagę nie tylko ilość wody, ale i sposób jej podgrzewania. Jeśli
do zmywania zużyje cię minimalną ilość wody(w której tak naprawdę jak wiemy,
nie da się porządnie umyć naczyń), czyli 20 litrów tj. dwie pełne komory,
koszt zmywania ręcznego:
1. będzie porównywalny z kosztem zmywania w zmywarce - gdy woda będzie
podgrzewana energią elektryczną
2. wyniesie 0,138 zł (przy założeniu, że cena ciepłej wody przygotowywanej
centralnie w elektrociepłowni wynosi według wskazań wodomierza w jednej z
warszawskich spółdzielni mieszkaniowych - 6,90 zł/m3). W rzeczywistości
koszt mycia ręcznego będzie przynajmniej dwukrotnie wyższy od wyliczonego,
ponieważ wodę trzeba będzie co najmniej raz wymienić.
Producenci utrzymują, ze koszt zakupu zmywarki zwraca się po około dwóch
latach."

Tekst pochodzi z katalogu- Urządzamy z muratorem łazienki i kuchnie.
nr1/2000

Tylko zastanawia mnie jedna rzecz, ze nigdzie nie jest uwzględniona cena
środków do zmywarki- który chyba (?) nie jest porównywalny z ceną płynu do
mycia naczyń? No i oczywiście czas! Sami wiecie, jak taka zmywarka oszczędza
czas, a tego się nie da przeliczyć na żadne pieniądze ;-)

--
pozdrówka,misiczka
TU powinna byc jakas złota myśl, ale nie chciało mi sie jej wpisać

1. Data: 2001-06-17 09:45:36

Temat: Re: zmywarka- porównanie ze zmywaniem recznym
Od: "Szymko" <Algedi@_spam_friko7.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "misiczka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

male ciach :)

> [...]
oszczędza
> czas, a tego się nie da przeliczyć na żadne pieniądze ;-)

Zastanawia mnie (osobe nie posiadajaca zmywarki) tylko jedno w tym calym
wywodzie czy zmywarka jest tak dokladna jak mycie reczne ???
Widzialem kiedys w dzialaniu zmywarke podajze Simensa i efekt jak dla mnie
nie byl nawet zadowalajacy.

Szymko

1. Data: 2001-06-17 10:15:33

Od: "bridge" <b...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szymko" <Algedi@_spam_friko7.onet.pl> wrote in message
> [...]
> wywodzie czy zmywarka jest tak dokladna jak mycie reczne ???
> Widzialem kiedys w dzialaniu zmywarke podajze Simensa i efekt jak dla mnie
to znaczy ze ktos nie wiedzial jak sie poslugiwac zmywarka....
szklo i porcelana jest na 100% lepiej umyte niz recznie
garnki i patelnie jak nie byly przypalone i zaschniete to tez...
zmywarka nie usuwa mechanicznie - czyli trzeba myslec zanim sie cos
(przypalonego) wlozy...
poza tym kieliszki wychodza WYPOLEROWANE - jak po 5 minutach wycierania

pozdro
a.

1. Data: 2001-06-17 12:25:15

Od: k...@q...pl (Joanna Siekierska) szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jestem tu nowa - grupe czytam ze smakiem! od jakiegos czasu, a to
moja pierwsza wypowiedz.

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl>

> [...]

umyjemy >taką
>samą ilość naczyń ręcznie, pod bieżącą wodą, zużyjemy od 75 do 90

Otoz jestem swiezo po hurtowni AGD ze zmywarkami - zmywarki na 12
kompletow maja podane zuzycie wody od 53 do 70 litrow wody...
Instrukcji nie czytalam - tylko informacje podane na kazdym modelu
zmywarki. Byly modele oszczedniejsze (ale znacznie drozsze), byly i
tansze, z zuzyciem wody przekraczajacym 70 litrow. Jednak 20 litrow
nie miala zadna zmywarka na 12 kompletow... Obejrzalam kilkadziesiat
modeli.

Byly tez wystawione malutkie zmywareczki, ale nie studiowalam ich
danych.

Pozdrawiam serdecznie - Joanna

1. Data: 2001-06-17 14:13:58

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Siekierska" <k...@q...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Jestem tu nowa - grupe czytam ze smakiem! od jakiegos czasu, a to
> moja pierwsza wypowiedz.

W takim razie mała uwaga- odpowiadaj POD cytowana wypowiedzią poprzednika
:-)))

> [...]
> tansze, z zuzyciem wody przekraczajacym 70 litrow. Jednak 20 litrow
> nie miala zadna zmywarka na 12 kompletow... Obejrzalam kilkadziesiat

To jest IMO baaaaardzo dziwne.
Ja mam zmywarke BOSHA- 45 cm, na 6 kompletów naczyn. W prograie ECO zuzywa
ona 15 litrów wody, a w programie najbardzie czaso-prądo-wodo chłonnym 22
litry...
Nie sądzę, zeby zmywarka o 15 cm szersza zuzywała jej 2-4 razy więcej...

--
Pozdrawiam, misiczka
http://www.misiczka.republika.pl

1. Data: 2001-06-17 17:39:49

Od: k...@q...pl (Joanna Siekierska) szukaj wiadomości tego autora

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "Joanna Siekierska" <k...@q...pl>

>uwaga- odpowiadaj POD cytowana wypowiedzią poprzednika :-)))
:-) Normalnie tak robie, ale na powitanie chcialam byc szczegolnie
uprzejma...

> [...]
czaso-prądo->wodo chłonnym 22 litry...
>Nie sądzę, zeby zmywarka o 15 cm szersza zuzywała jej 2-4 razy

Tylko niektore ze zmywarek mialy program ECO. Sama piszesz, ze masz
na 6 kompletow. Moze to znaczaca (dla producentow) roznica?
Buduje domek, bede miec szambo, wiec szukam zmywarki, ktora zuzywa
malo wody. Na razie zadowala mnie sklepowa informacja przyklejona na
zmywarce, ale widocznie trzeba czytac instrukcje - tam moga byc
lepsze informacje. Nawet, jesli podano, ze zmywarka ma program
oszczednosciowy lub 1/2 wkladu - nie bylo podane, ile wody zuzywa
przy takim programie.

Swoja droga - zmywarka na 6 kompletow - a ile osob razem z Toba na
stale mieszka? Nas jest czworo i mam watpliwosci, czy wybrac 6 czy
12 kompletow... Bo sniadanie, obiad i kolacja - to 12 kompletow jak
obszyl...

Pozdrawiam - Joanna

1. Data: 2001-06-17 20:52:11

Od: "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pozdrawiam, misiczka

Misiczko kochanie, to musiały być pralki na dwanaście kompletów!
Moja szeroka, 60 cm zmywarka Whirlpool ADP 2966 na najbardziej rozrzutnym
programie 70° do mycia garów zużywa 25 litrów wody.
Na normalnym 50° zużywa tylko 17,5 litra. Po wyłączeniu połowy zmywarki
(tylko góra lub tylko dół) 11,5 litra.
Pozdrowienia, Tadeusz

1. Data: 2001-06-17 21:50:41

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Jerzy Korsak" <t...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
> programie 70° do mycia garów zużywa 25 litrów wody.
> Na normalnym 50° zużywa tylko 17,5 litra. Po wyłączeniu połowy zmywarki

To raczej miało być "Joasiu kochanie", bo to ona pisała o tych "wodożernych"
zmywarkach, ale miło mi bardzo :-))))))))))))
Zwłaszcza, ze moje podejrzenia ze to jednak ja mam racje, zaczynają się
potwierdzać :-))))

--
życzę miłego dnia, misiczka
Każdy skomplikowany montaż wymaga trzech rąk.

1. Data: 2001-06-17 21:59:38

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Normalnie tak robie, ale na powitanie chcialam byc szczegolnie
> uprzejma...

W usenecie nie można być uprzejmym :-))))))

> [...]
> stale mieszka? Nas jest czworo i mam watpliwosci, czy wybrac 6 czy
> 12 kompletow... Bo sniadanie, obiad i kolacja - to 12 kompletow jak

Więc tak. Zmywarkę mam taka małą, bo mi się większa do kuchni nie zmieściła
:-)))) Trochę żałuję bo wolałabym 60-tke z opcją 1/2 wkładu...
U mnie z ilością osób rożnie bywa. Ale generalnie jest nas dwoje + dwójka
dzieci które są za małe na brudzenie naczyń(jedno ma 2 lata i 8 mies. a
drugie 8 mies. ). W tygodniu jak nie ma męża zmywarka chodzi raz dziennie. A
jak jest nas dwoje to zazwyczaj dwa razy- rano i wieczorem.
Dla mnie nawet jak ona dwa razy chodzi, to jest oszczędność, bo mój mąż ma
system zmywania ""puszczam wodę i niech leci" od czego ja dostaje białej
gorączki, bo nie lubię jak się wodę niepotrzebnie marnuje :-(((

Jeśli wiec masz odpowiednio dużo miejsca polecam BOSHA- bo jest chyba
najcichszy, a to jest istotne, gdy kuchnia jest połączona z pokojem lub
jadalnią. Najlepiej taką 60-tke z opcją 1/2 wkładu.

--
pozdrawiam gorąco, misiczka
My kobiety nigdy nie mówimy wprost, czego chcemy,ale wściekamy sie,

1. Data: 2001-06-17 23:21:15

Od: k...@q...pl (Joanna Siekierska) szukaj wiadomości tego autora

Od: "misiczka" <m...@p...onet.pl>
Użytkownik "Joanna Siekierska" <k...@q...pl> napisał w wiadomości

> Zmywarkę mam taka małą, bo mi się większa do kuchni nie zmieściła
:-)))) Trochę żałuję bo wolałabym 60-tke z opcją 1/2 wkładu...

Jednak roznica w poborze wody jest ogromna... Nastepnym razem
przelece pozostale rzedy - w Jankach pod Wawa bylo tego jednak tak
duzo, ze te na 12 kompletow zabraly mi sporo czasu... Bo to i
kuchnie, lodowki, zamrazarki... Dobrze, ze pralke moge kupic w
pozniejszym terminie - moja jeszcze pochodzi (puk, puk, puk!)

>U mnie z ilością osób rożnie bywa.
Gosci lubie... ;-)

>dzieci które są za małe na brudzenie naczyń(jedno ma 2 lata i 8
mies. a
drugie 8 mies. ).
Ale pewno jedza, i cos im gotujesz? Chociaz niekoniecznie pewno masz
po jednym posilku 12 kubeczkow ;-) czyli mleko, sok i woda dla
dzieci, kawa i herbata dla nas, a pozostale same "same" czyms sie
brudza ;-)

>Dla mnie nawet jak ona dwa razy chodzi, to jest oszczędność,
Przy takim zuzyciu to rzeczywiscie... Tylko pewno proszek cos
kosztuje? Ile Cie kosztuje np. proszek w skali miesiaca? Nigdy nie
mialam zmywarki, wiec sie nie orientuje, ale zaczynam przypuszczac,
ze 6-kompletowa bardziej mi sie oplaci (szambo!). Na grupie
pl.misc.budowanie sporo osob chwalilo Boscha.

> mój mąż ma system zmywania ""puszczam wodę i niech leci"
hi, hi! jakbym mojego widziala... Teraz, to jeszcze ujdzie (chociaz
liczniki mamy), ale jak dojdzie szambo...

> Najlepiej taką 60-tke z opcją 1/2 wkładu.
Taka sobie wymyslilam, ale chyba zaczne weryfikowac oglady. Jeszcze
raz obejrze te zmywarki.

Chyba za bardzo OT sie zrobilo; jesli beda zainteresowani, moge
podac pare przepisow na konfiturki lub dzemy. Co prawda, dawno nie
robilam (nie ma amatorow do jedzenia), ale jeszcze pare sloikow
zapasow mi zostalo i sie nie psuja. A dzem gruszkowy jest
rewelacyjny - tylko nie pora jeszcze, nie ma gruszek.

Serdecznie pozdrawiam - Joanna

tort ananasowy mady:o)
Re: Odp: kotlety mielone drobiowe
Sprostowanie do "Obozowe menu"