zupa ...

31. Data: 2006-11-23 16:01:43

Temat: Re: zupa ...
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <7...@4...com>,
Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> A ja juz mialam nadzieje, ze zupa cytrynowa poszla w zapomnienie
> - to zmora mojego dziecinstwa, gorsza chyba niz tran i sok z
> marchwi :P

Zupa cytrynowa? Jedna z najwspanialszych zup!

Władysław

32. Data: 2006-11-23 16:59:19

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Zupa cytrynowa? Jedna z najwspanialszych zup!
>
>Władysław

Czyzby moja niania zmartwychwstala??? hrehrhehr

Pierz
K.T. - starannie opakowana

33. Data: 2006-11-23 17:03:05

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PAti" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

> U mnie sie podaje barszcz czerwony z uszkami, barszcz bialy

Barszcz biały? To to samo, co zur?

Od dawna próbuje dojść do tego, czym się te zupy róźnią...

DJD

34. Data: 2006-11-23 17:04:06

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "panta_rei" <j...@c...znajdzie> napisał w wiadomości
.

> Brokułowa, węgierska albo prawdziwy barszcz ukraiński (ukraiński barszcz
> ukraiński)

Prawdziwy ukraiński? Dasz przepis, abym mógł go porownać ze swoim
ukraińskim? Tylko po polsku, pliiiiiizzzz... Niedawno ktoś podawał linka do
stron, ale pisanych cyrylicą...

DJD

35. Data: 2006-11-23 17:28:57

Od: Tatiana <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Nov 2006 18:03:05 +0100, Waćpanna lub waćpan Dominik Jan
Domin, w wiadomości <news:ek4k7m$unj$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> Barszcz biały? To to samo, co zur?
>
> Od dawna próbuje dojść do tego, czym się te zupy róźnią...

Kiedyś mówiło się, że barszcz biały jest na mące pszennej, a żur na
żytniej.,
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

36. Data: 2006-11-23 17:39:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> Użytkownik "PAti" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

> Barszcz biały? To to samo, co zur?
>
> Od dawna próbuje dojść do tego, czym się te zupy róźnią...
>
> DJD

Już pisalem na ten temat - poszukaj sobie, abyś kisielu mlecznego nie
ugotował.

37. Data: 2006-11-23 17:51:12

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ek4k7m$unj$1@news.onet.pl>,
"Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> wrote:

> Użytkownik "PAti" <t...@W...pl> napisał w wiadomości

> Barszcz biały? To to samo, co zur?
>
> Od dawna próbuje dojść do tego, czym się te zupy róźnią...

<http://tinylink.com/?zxWcR0s37i>

Władysław

38. Data: 2006-11-23 17:57:29

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> <http://tinylink.com/?zxWcR0s37i>

Dzięki.

Czyli wniosek taki, ze co kraj, to obyczaj...

A analiza gotowych półfabrykaów w butelce w markecie wykazała, ze
niezależnie od nazwy "barszcz biały" i "żur" na obu butelkach producent
deklaruje te same składniki.

DJD

39. Data: 2006-11-23 18:00:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message
> [...]

Bardzo zawężony opis barszczu białego. Barszcz to w gruncie rzeczy kwaśna
zupa. Może być gotowany na różnych bazach z rosołem i mięsem lub nie.
Barszcz biały na:
kwaśnym mleku
serwatce
maślance (kwaśnej)
na kwasie ogórkowym
na zakwasie z mąki owsianej, żytniej a nawet pszennej.
Barszcze białe są obficie zaprawiane śmietaną, stąd nazwa, z dużym dodatkiem
zielonego siekanego koperku i pietruszki. Zawartość cebuli nie jest
konieczna. W ogórkowym ząbek czosnku.

40. Data: 2006-11-23 18:21:56

Od: rAzor <r...@p...gwnie.4rp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ollla napisał:

> Witam,
> Jeszcze raz dziekuję za wszystkie pomysły.
> Mam już zupę nie tylko na niedzielny obiad ( zwyciężyła grzybowa), ale i na
> kilka kolejnych ;-)
> Pozdrawiam serdecznie, Ola

Żur byłby lepszy. ;))
A ta grzybowa to chociaż czysta i z zacierkami?
--
rAzor

Bazylia z supermarketu umiera szybko
co do pieczenia chleba