zupa/barszcz - odjazd /z pełnym brzuchem

1. Data: 2002-06-28 13:07:30

Temat: zupa/barszcz - odjazd /z pełnym brzuchem
Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!

Otrzymałem od przyjaciół przepis na "pyszną rosyjską zupę jarzynową". Po
wykonaniu okazało się, że to jeden z - pysznych rzeczywiście - barszczy. Czy
on jest moskiewski, czy ukraiński, czy zaporoski - nie wiem. Smak - rewe.
Dla tych, co lubią ciężkie sycące zupska. Ja tak.

Rosyjska Zupa Jarzynowa

1 ząbek czosnku
cebula
300g ziemniaków
1 duży burak
1 marchewka
1 mały por
2 łodygi selera łodygowego
1 łyżka tłoczonego na zimno oleju słonecznikowego
100 g kwaszonej kapusty
500 ml wegetariańskiego bulionu warzywnego (w proszku)
2 liście laurowe
trochę soli morskiej i pieprzu, szczypta kminku
75 g kwaśnej śmietany
1 łyżka siekanej natki
/oczywiście smażyłem na oleju, jaki był w domu i soliłem solą na pewno nie
morską/

Jak robić:

1. Czosnek oraz cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę
2. Ziemniaki, buraka, oraz marchewkę obrać i pokroić w drobną kostkę. Pora i
selera pokroić w talarki.
3. W dużym garnku rozgrzać olej i podsmażyć w nim cebulę oraz czosnek. Dodać
pozostałe warzywa i stale mieszając poddusić je
4. Dodać kwaszoną kapustę, liście laurowe, sól, pieprz oraz kminek. Całość
podlać bulionem, garnek przykryć i gotować zupę przez ok. 30 min na średnim
płomieniu. Może nieco krócej, do pożądanej miękkości warzyw.
5. Ponownie doprawić zupę i dodać do niej śmietany. Przed podaniem oprószyć
natką.

Namaste!

EuGeniusz Dębski www.debski.art.pl

Periodyk sieciowy: www.srebrnyglob.pl

1. Data: 2002-06-28 13:13:14

Temat: Re: zupa/barszcz - odjazd /z pełnym brzuchem
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> on jest moskiewski, czy ukraiński, czy zaporoski - nie wiem. Smak - rewe.
> Dla tych, co lubią ciężkie sycące zupska. Ja tak.

czyli po naszemu owoszcznyje szczi ;-)

wygląda fajnie, pewnie zrobię za tydzień. W niedzielę przymierzam się do
sushi bezrybnego ;-)
Złożę raport jak wyjdzie.

Waldek

1. Data: 2002-06-29 06:27:07

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"EuGeniusz Dębski" wrote:

> 500 ml wegetariańskiego bulionu warzywnego (w proszku)

chodzi o 500 ml płynnego bulionu?
tyle samego proszku to chyba lekka przesada :))

sadyl

1. Data: 2002-06-29 07:57:47

Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Oczywiście, że płynnego. Przyznam, że proporcje, oczywiście, zostały przez
"pi" pomnożone - co mi z literka barszczu, jeśli dobry, a dobry jest? No i
rodzina... Tak więc wszystkiego było trzy razy circa więcej.

Użytkownik "sadyl" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> chodzi o 500 ml płynnego bulionu?
> tyle samego proszku to chyba lekka przesada :))
>
> sadyl

creme fraiche
pilne, poradźcie
male muszeleczki