zupa/barszcz - odjazd /z pełnym brzuchem

From: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: zupa/barszcz - odjazd /z pełnym brzuchem
Date: Fri, 28 Jun 2002 15:07:30 +0200

Hej!

Otrzymałem od przyjaciół przepis na "pyszną rosyjską zupę jarzynową". Po
wykonaniu okazało się, że to jeden z - pysznych rzeczywiście - barszczy. Czy
on jest moskiewski, czy ukraiński, czy zaporoski - nie wiem. Smak - rewe.
Dla tych, co lubią ciężkie sycące zupska. Ja tak.

Rosyjska Zupa Jarzynowa

1 ząbek czosnku
cebula
300g ziemniaków
1 duży burak
1 marchewka
1 mały por
2 łodygi selera łodygowego
1 łyżka tłoczonego na zimno oleju słonecznikowego
100 g kwaszonej kapusty
500 ml wegetariańskiego bulionu warzywnego (w proszku)
2 liście laurowe
trochę soli morskiej i pieprzu, szczypta kminku
75 g kwaśnej śmietany
1 łyżka siekanej natki
/oczywiście smażyłem na oleju, jaki był w domu i soliłem solą na pewno nie
morską/

Jak robić:

1. Czosnek oraz cebulę obrać i pokroić w drobną kostkę
2. Ziemniaki, buraka, oraz marchewkę obrać i pokroić w drobną kostkę. Pora i
selera pokroić w talarki.
3. W dużym garnku rozgrzać olej i podsmażyć w nim cebulę oraz czosnek. Dodać
pozostałe warzywa i stale mieszając poddusić je
4. Dodać kwaszoną kapustę, liście laurowe, sól, pieprz oraz kminek. Całość
podlać bulionem, garnek przykryć i gotować zupę przez ok. 30 min na średnim
płomieniu. Może nieco krócej, do pożądanej miękkości warzyw.
5. Ponownie doprawić zupę i dodać do niej śmietany. Przed podaniem oprószyć
natką.

Namaste!

EuGeniusz Dębski www.debski.art.pl

Periodyk sieciowy: www.srebrnyglob.pl