zupa czesnakowa?

1. Data: 2001-06-17 19:29:06

Temat: zupa czesnakowa?
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W slowackich schroniskach podaja takie cudo, mocno czosnkowe, cudownie
aromatyczne, klarowne, a w srodku roztopiony ser albo lekko sciete zoltko.
Czy ktos moze zna przepis na ten specjal?
Mirek

1. Data: 2001-06-17 21:32:04

Temat: Re: zupa czesnakowa?
Od: "WiErA/waldi_34" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> aromatyczne, klarowne, a w srodku roztopiony ser albo lekko sciete zoltko.
> Czy ktos moze zna przepis na ten specjal?

Witam!!!
Wlasnie:))) Tez jestem tym zainteresowany

pozdrawiam
waldi

1. Data: 2001-06-18 06:24:24

Od: "Biedron" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze to bedzie Ci odpowiadac po lekkich modyfikacjach (dodac starty zolty
ser?)
http://www.kuchniaonline.pl/index.php?id=1153&nr88=3
6

Pozdrawiam

Kuchmistrz
k...@k...pl

1. Data: 2001-06-18 09:56:38

Od: cezary gmyz <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiele jest prostszych dan do przyrzadzenia niz ta smakowita zupa, ktora
na dodatek ma te zalete, ze nie pachnie po niej z ust czosnkiem. Najprostszy
sposob na jej przyrzadzenie polega na przyrzadzeniu rosolu nawet z kostki i
wycuenieciu do tego czosnku. Przyprawia sie toto glownie tymankiem tez
najlepej swiezym.. Moja wlasna modyfikacja polega na gotowaniu tej zupy z
dodatkiem smietankowego serka topionego
Czarek

in article 5...@n...onet.pl, m...@p...onet.pl at

1. Data: 2001-06-18 17:23:51

Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> Witam!!!
> Wlasnie:))) Tez jestem tym zainteresowany
>
> pozdrawiam
> waldi

Na pewno juz ktos podal, ale ja czytam z opoznieniem i na razie nie widze,
wiec pomagam jak moge: zobaczcie w archwium watek zupa czosnkowa:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
.kuchnia&tid=1818100
Moze sie przyda :-)
Herbatka

1. Data: 2001-06-18 18:45:35

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

<m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> aromatyczne, klarowne, a w srodku roztopiony ser albo lekko sciete zoltko.
> Czy ktos moze zna przepis na ten specjal?

Nie znam niestety wariantow slowackich, ale w Czechach zupa czosnkowa
przyrzedzana jest na wiele sposobow. Sadzac po twoim opisie, na
Slowacji robia ja podobnie.

Oto tradycyjny sposob robienia czeskiej zupy czosnkowej:

Robimy rumiana zasmazke do ktorej nastepnie dodajemy kilka
rozgniecionych zabkow czosnku i szybko zalewamy woda, by sie nie spalil.
Solimy i gotujemy. Ma byc raczej rzadka, bo dodajemy do niej jeszcze w
trakcie gotowania nieco kaszy mannnej. Przyprawiamy majerankiem. Mozna
do niej dodac skwarki ze sloniny lub pokrajana wedline. Mozna tez dodac
roztrzepane jajko albo krwi drobiowej lub wieprzowej.

A tak wyglada przepis skromny:

Ucieramy czosnek z sola kladziemy na talerze, dodajemy troche smalcu,
pokrajany w kostke czerstwy chleb i zalewamy goraca woda po gotowaniu
ziemniakow.

To. co obecnie podaje sie w restauracjach to najczesciej roztarty ze
sola czosnek, zalany wrzacym wywarem z miesa i doprawiony wedlug gustu.
Czesi po wojnie polubili polprodukty, wiec czesto mamy zamiast wywaru
miesnego rosol z kostki, a czosnek z gotwej pasty ze sloika, lub
suszony. Do tej zupy dodac mozemy, tak jak piszesz cale zoltko, lub
roztrzepane jajko, grzanki, pokrajana kielbase lub szynke, podsmazona na
rumiano cebulke lub pokrajany na cienkie plasterki por, majeranek do
zapachu, pietruszke itp.

Wladyslaw

1. Data: 2001-06-18 19:15:20

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1ev7qr1.oaxf7r1rk7az2N%w...@t...com.pl...
> <m...@p...onet.pl> wrote:
[...]
> Oto tradycyjny sposob robienia czeskiej zupy czosnkowej:
Władysławie? Czy to nadaje się do jedzenia? Nie "odbija" się toto?
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-06-18 20:13:25

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> aromatyczne, klarowne, a w srodku roztopiony ser albo lekko sciete
zoltko.
> Czy ktos moze zna przepis na ten specjal?

Kiedyś była na szanownym forum taka zupka:

4 średnie ziemniaki umyć, obrać pokroić w grubą kostkę
i nie myjąc ponownie wrzucić na 2 łyżki rozgrzanej oliwy,
obrumienić ze wszystkich stron pod koniec dodać pokrojoną grubo główkę
czosnku dosmażyć, wrzucić do garnka z litrem
wody gotować 30 min, zmiksować na krem, dodać tartego sera i posypać
grzankami.
pozdr.Alex

1. Data: 2001-06-19 05:56:32

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> wrote:

> Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisa":1ev7qr1.oaxf7r1rk7az2N%w...@t...com.pl...
> [...]
> W"adys"awie? Czy to nadaje się do jedzenia? Nie "odbija" się toto?
> pozdr. Jerzy

Komu sie odbija, to sie odbija. Sprobuj.

Wladyslaw

1. Data: 2001-06-21 14:43:19

Od: "RG" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" >
> A tak wyglada przepis skromny:
>
> Ucieramy czosnek z sola kladziemy na talerze, dodajemy troche smalcu,
> pokrajany w kostke czerstwy chleb i zalewamy goraca woda po gotowaniu
> ziemniakow.

Potwierdzam i polecam. Nazywa sie oukrop. Ziemniaki gotowac z kminkiem.
Kminku w zebach chyba nikt nie lubi, ale w kuchni czeskiej jest sporo
przepisow opartych na kminku. A sa to te wlasnie z najlepszych tradycyjnych
dan. Kostki chleba mozna tez na tym smalcu obsmazyc. (Jak robilem pierwszy
raz i wrzucilem gorace z patelni na talerz, to cztery talerze zalatwilem -
popekaly).

Roman

Re: placki bananowe dla wojtka
wheat berry