zupa z pokrzywy

1. Data: 2001-05-07 07:01:50

Temat: zupa z pokrzywy
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

czy ktos z Was gotowal kiedys zupe z pokrzywy? Czy jest smaczna i jak sie ja
robi?
Asia

1. Data: 2001-05-07 07:08:21

Temat: Re: zupa z pokrzywy
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> czy ktos z Was gotowal kiedys zupe z pokrzywy? Czy jest smaczna i jak sie
ja
> robi?

Sama nie gotowałam, bo nie mam dostępu do pokrzywy... Jadałam u babci.
Pokrzywa nie może być jeszcze kwitnąca, tylko młodziutka a robi się tak samo
jak botwinkową, czy szczawiową...
Smak to sprawa względna - co kto lubi...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-05-07 08:49:42

Od: "Hanna+" <H...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w domu przygotowuje się jak szpinak, jest smaczniejszy. Siostra
twierdzi, że Irańczycy duszą ją na małym ogniu, krótko, zaparząją i dodają
kefir i przyprawy. Traktują to jak zupę. O ile pokrzywę jako szpinak
toleruję i polecam, to zupę, nie wiem..
Użytkownik asia <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...

1. Data: 2001-05-07 08:56:12

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

asia wrote:

> czy ktos z Was gotowal kiedys zupe z pokrzywy? Czy jest smaczna i jak sie ja
> robi?

sama nigdy nie jadlam. i teraz tez nie mam okazji zrobic, bo niby gdzie ja
znajde mlodziutka, nieskazona pokrzywe..

ale w puszccce sa 2 propozycje na zupy:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=421 - ta troche bardzie
ascetyczna
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=1815 - a ta bardziej
urozmaicona, z wieksza iloscia skladnikow

jakbys miala ochote (lub ktos inny) poeksperymentowac to jest jeszcze:
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=759 - BIGOS JARSKI
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=985 - Sok pokrzywowy
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=422 - TOFU W POKRZYWIE

i napiszcie co wam wyszlo :)
i jak smakowalo :)

pozdr.
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-05-07 09:23:37

Od: "==wojmat==" <w...@v...pl.spaMdauballet.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> w wiadomości
news:3AF6632C.F1911E98@mikrus.pw.edu.pl napisał(a):
> bo niby gdzie ja
> znajde mlodziutka, nieskazona pokrzywe..

bierze rower, siada, jedzie na wieś i szuka pokrzyw. korzyść podwójna:
pokrzywy znajdzie i oderwie się od tych baz danych i phpów zerojedynkowych
;-)

wojmat

p.s. no dobra... ostatecznie może być autobus ale tylko jak nie ma roweru
p.p.s. "herbata" z pokrzywy jest bardzo dobra!

1. Data: 2001-05-07 10:32:41

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

==wojmat== wrote:

> bierze rower, siada, jedzie na wieś i szuka pokrzyw. korzyść podwójna:
> pokrzywy znajdzie i oderwie się od tych baz danych i phpów zerojedynkowych
> ;-)

:))))))
ty jeszcze nie wiesz ile ja w tym siedze. na za 2 tygodnie nawet
prezentacje o php musze przygotowac; temat byl dowolny, do wyboru - zupelne
maniactwo ;)

> p.s. no dobra... ostatecznie może być autobus ale tylko jak nie ma roweru

no wlasnie nie ma... i boleje nad tym...
a tak by sobie pojezdzila...

> p.p.s. "herbata" z pokrzywy jest bardzo dobra!

kupna czy sam robisz?
kupna pilam - dobra. i z glogu lubie - ostatnio panicznie mi smakuje,
zupelnie oszalalam na jej punkcie :)

pat

1. Data: 2001-05-09 19:18:18

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"asia" <a...@p...onet.pl> wrote:

>czy ktos z Was gotowal kiedys zupe z pokrzywy? Czy jest smaczna i jak sie ja
>robi?

Ja radze tylko uwazac na uczulenia!

Zupy nigdy nie gotowalem ale jak bylem maly to moja Mama zobaczyla w TV
przepis na salatke z chwastow (roznych). Wszysto zostalo nazbierane i
oczywiscie przygotowan, potem zjedzone. Mama dostala bardzo silnego
uczulenia, ktore pozniej metoda eliminacji okazalo sie byc uczuleniem
wlasnie na pokrzywy.

Pozdrawiam.

Lechu

--
_ _
|_____\___|\___|_| |_|\__,_| ICQ UIN: 59825820

1. Data: 2001-05-10 13:33:45

Od: "RG" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia"
> czy ktos z Was gotowal kiedys zupe z pokrzywy? Czy jest smaczna i jak sie
ja
> robi?
> Asia

Witam wszystkich,
niestety nieregularnie (choć namiętnie) czytuję grupę a na dodatek jestem
małomówny :-), tym razem jednak wtrącę swe trzy grosze - lubię pokrzywy.

Podaję przepis na zupkę pod czeską nazwą "vopiška":
Liście pokrzywy (tylko młode=miękkie, zbierane w czystym miejscu) oraz garść
liści lubczyku sparzyć i posiekać drobno. Jasną zasmażkę rozrobić śmietaną
(lub mlekiem, w końcu to danie dla biednych :-)), dodać gałkę muszk., sól,
pieprz i posiekane liście, dolać wodę, w gotującej się zupce rozbełtać
jajko.

lub "szpinak" z pokrzyw - w ten sposób moje dzieci polubiły prawdziwy
szpinak (zaciekawiło ich samo zbieranie i przyrządzanie, no i oczywiście
zasmakowało):
Młode liście pokrzywy opłukać i sparzyć, posiekać. Zeszklić cebulkę (można
na boczku lub słonince), dodać posiekane pokrzywy, czosnek z solą, zagęścić
bułką tartą, wbić kilka jajek.

Roman

Ksiazka kucharska
polecam