zupelnie inna grochówka...

1. Data: 2007-03-13 13:13:51

Temat: zupelnie inna grochówka...
Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

zostalem obdarowany pieknymi wedzonymi kosciami od schabu i mam ochote
ugotowac na nich grochowke ale jakas taka nieklasyczna...
zna ktos moze jakis niebanalny przepis na owa ???
pozdrawiam
Marsjasz

2. Data: 2007-03-13 13:29:53

Temat: Re: zupelnie inna grochówka...
Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsjasz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ugotowac na nich grochowke ale jakas taka nieklasyczna...
> zna ktos moze jakis niebanalny przepis na owa ???

to może kapusniak zrób...lub zurek...zurek nawet lepszy taki wiosenniejszy
jest ;)))

a przy okazji tak..czy ziemniaczki do żurku podać osobno czy zalać je
zurkiem ;)))

Marek

3. Data: 2007-03-13 13:43:40

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek W. napisał(a):
> [...]
> jest ;)))
>
> a przy okazji tak..czy ziemniaczki do żurku podać osobno czy zalać je

kapusniak byl ostatnio ze 3 razy - raz kwasny dwa razy mieszany...
a zurek to obowiazkowo raz na dwa tygodnie...
na grochowke mam ochote bo zima sie konczy a jak przyjda upaly to wraz z
nimi smak na nia przjdzie...
pozdrawiam
Mars
ps. ja osobiscie ziemniaki zalewam zurkiem...

4. Data: 2007-03-13 14:00:46

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pozdrawiam
> Mars
> ps. ja osobiscie ziemniaki zalewam zurkiem...

no tak...to faktycznie wyjścia niema innego jak grochówke zrobic :))

to moze jaka szyszke z lasu dodaj dla aromatu..coby taka ogólno wojskowa
była ;)))

Marek

5. Data: 2007-03-13 14:22:12

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> wrote
in message news:et697a$3vj$1@news.lublin.pl...

> [...]
> jest ;)))
>
> a przy okazji tak..czy ziemniaczki do żurku podać osobno czy zalać je

Quod libet.

6. Data: 2007-03-13 14:23:00

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marsjasz" <m...@g...pl> wrote in message

> [...]
> pozdrawiam
> Mars
> ps. ja osobiscie ziemniaki zalewam zurkiem...

Grochówka inaczej - to fasolowa - z drobnej ciemnej fasoli...

7. Data: 2007-03-13 14:28:35

Od: "Antek Laczkowski" <a...@p...wyrzuc.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 13-03-2007 o 14:43:40 Marsjasz <m...@g...pl>
napisał(a):

> [...]
> a zurek to obowiazkowo raz na dwa tygodnie...
> na grochowke mam ochote bo zima sie konczy a jak przyjda upaly to wraz z

A fasolowa? Fasola z puszki, biała lub /i czerwona, uwaga - po dodaniu
czerwonej kolor brzydnie. Używałem 4 puszek 1/2 litra fasoli na 1kg kosci,
z tym, że najpierw kości (surowe) gotowałem około godziny.
Potem usmażyłem "do zeszklenia i karmelizacji" pokrojoną w drobną kostkę
czerwoną paprykę (1 sztuka, ale dwie byłyby lepsze).
Dodałem to do zupy razem z fasolą, przepłukałem zupą patelnię
i jeszcze trochę zaostrzyłem drobno pokrojoną czerwoną papryczką (1
sztuka).
Gotowałem kolejną godzinę, w trakcie tego wyjąłem kości, oddzieliłem
mięso (samo się pociapało na włókienka), gnaty wyrzuciłem.
Mięso na powrót do zupy, żadnych innych przypraw - i gotowe.
Kolor się poprawił po papryce, ale rewelacyjny nie jest.
Za to smak - zdecydowanie tak.
Jak się zaczerpnie "z dna" to można jeść niemal jak gulasz.

Antek
PS: Mieszać przed podaniem albo dzielić na "frakcje" - zupną/gulaszową.
PS1: Po nocy w lodówce lekko żeluje, ale wystarczy podgrzać,
nie całość (bo może się przypalić) ale to, co się pożre, najlepiej
w microwave.
PS1: Kromki zwykłego chleba, solidnie opalone nad gazem,
są do tego niezłe, ale chleb do ręki, nie do zupska.

8. Data: 2007-03-13 16:20:00

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ugotowac na nich grochowke ale jakas taka nieklasyczna...
> zna ktos moze jakis niebanalny przepis na owa ???

No to może zastąp groch cieciorką.

Pozdrawiam

Monika

9. Data: 2007-03-13 16:21:53

Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni| napisał(a):

> No to może zastąp groch cieciorką.
>
> Pozdrawiam
>
> Monika

wlasnie !!!
swietny pomysl...
pozdrawiam...
Mars

10. Data: 2007-03-13 16:30:46

Od: "psychogirl" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Albo zupa z soczewicy :o)

Niniejszym mówię dzień dobry Grupowiczom.
pozdrawiam
psycho

szukam
Zaręczyny