żurek

1. Data: 2008-03-18 15:17:18

Temat: żurek
Od: Kasia <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie-zakisiłam żurek na Wielkanoc i co dalej co mam dalej z nim
zrobić bo zupę będę gotować dopiero w sobotę?

2. Data: 2008-03-18 15:31:58

Temat: Re: żurek
Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia pisze:
> Mam pytanie-zakisiłam żurek na Wielkanoc i co dalej co mam dalej z nim
> zrobić bo zupę będę gotować dopiero w sobotę?
przechowac do soboty...
Mars

3. Data: 2008-03-18 16:05:05

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Mar, 16:17, Kasia <k...@g...com> wrote:
> Mam pytanie-zakisiłam żurek na Wielkanoc i co dalej co mam dalej z nim
> zrobić bo zupę będę gotować dopiero w sobotę?

Już ukisł? Włożyć do chłodziarki, do gotowania odcedzić przez gęste
sitko. Osobno nastawić rosół lub wodę, dodać dwa-trzy grzybki (nie
zadużo, aby w grzybowy się nie zamienił), liść laurowy, dwa - trzy
ziarna pieprzu angielskiego, tyleż czarnego. Gdy grzyby miękkie zalać
odcedzonym (i wymieszanym, bo osiada) żurkiem zagotować = dodać dwa
trzy ząbki czosnku (posiekany lub przepuszczony przez praskę) oraz
zasypac jedną - dwoma łyżkami majeranku.
Podając nałożyć na talerze pokrajaną wędlinę gotowaną, kiełbasę i
boczek wędzony - pokrojoną dowolnie, dodać sera twarogowego i wiórki
chrzanu - no i clou żurku - jajka na twardo pokrojone w plasterki lub
połówki, czy też ćwiartki.

Można użyć płynnej przyprawy do zup, ewentualnie śmietany.

4. Data: 2008-03-18 18:03:54

Od: makdarek <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista pisze:

> [...]
> połówki, czy też ćwiartki.
>
> Można użyć płynnej przyprawy do zup, ewentualnie śmietany.

Witam

mam pytanie laika:
a jak zakisić żurek?
ile dodać chrzanu i sera? (nigdy się z serem w żurku nie spotkałem)

darek

5. Data: 2008-03-18 18:50:02

Od: Panslavista <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 18 Mar, 19:03, makdarek <m...@p...gazeta.pl> wrote:

> Witam
>
> mam pytanie laika:
> a jak zakisić żurek?
> ile dodać chrzanu i sera? (nigdy się z serem w żurku nie spotkałem)
>
> darek- Ukryj cytowany tekst -
>
> - Pokaż cytowany tekst -

Najprostszy sposób zalać przegotowaną ciepłą wodą w litrowym słoju
szklankę płatków owsianych górskich i łyżkę mąki pszennej, wymieszać,
nałożyć luźno zakrętkę. Po trzech-pięciu dniach będzie kwaśny.
Na talerz żurku jedną - dwie łyżki twarogu - chrzanu łyżeczkę (to
podkreślanie smaku a nie zabijanie).

6. Data: 2008-03-18 20:30:36

Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

g.googlegroups.com...
> [...]
> zrobić bo zupę będę gotować dopiero w sobotę?

> Już ukisł? Włożyć do chłodziarki, do gotowania odcedzić przez gęste

Fuj... nie cedzić... cały smak straci...

> [...]

> boczek wędzony - pokrojoną dowolnie, dodać sera twarogowego i wiórki
> chrzanu - no i clou żurku - jajka na twardo pokrojone w plasterki lub

Bzdura... gotować rosół na kiełbasie i boczku.

> Można użyć płynnej przyprawy do zup,

Nie potrzeba...

> ewentualnie śmietany.

Prawie obowiązkowo śmietana.