Re: zużycie energii elektrycznej

From: Moorek <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: zużycie energii elektrycznej
Date: Thu, 7 Jan 2010 01:47:16 -0800 (PST)

On 6 Sty, 16:15, Kudlaty <p...@g...com> wrote:
> Dlaczego uzywasz Watomierza nie lepiej Amperomierz /zwykly czujnik za
> za 10 PLN/. podlaczony w szereg. Wystarczy pomnozyc wartosc Amper x
> napiecie w sieci 230 V i mamy ilosc Wat

Dlaczego? Bo napięcie waha się nie jest stałe 230V może mieć 220V a i
240V też się zdarza - amperomierzem będziesz miał wielki błąd.
A Watomierz (z lidla) ma też licznik kWh - czyli dokładnie mogę po
okresie pomiarów stwierdzić ile urządzenie pobiera prądu i ile to
będzie kosztowało. W sumie powinienem powiedzieć licznik energii
elektrycznej dogniazdkowy. :-)