Re: zużycie energii elektrycznej

Data: 2010-01-08 13:02:08
Temat: Re: zużycie energii elektrycznej
Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

Kane wrote:

> To chyba w 'idle'.
>
> Przy pelnym obciazeniu sam taki procesor wezmie 80-100wat

jak często Twój komputer pracuje ze 100% obciążeniem?

> Dyski nawet jesli wemziemy te oszczedniejsze to minimum 5 wat na dysk
> = 35watt

dyski ok 6-8W każdy

> Monitor, 100 Watt pewnie ma nie ? Moj nie wiem ile ma ale HP w pracy
> 24" ma 130Watt.

zależy jak mocno świeci
nie sprawdzałem samego monitora
niemniej jednak też kiedyś myślałem, że mój komp weźmie z 500W
kupiłem ogromnego UPSa i się zdziwiłem - bo teraz mogę 45 min siedzieć na
UPSie...

> Pozostaje jeszcze plyta z pamieciami oraz karta grafiki. Zakladam ze
> masz jakas rozsadniejsza
> a nie zintegrowana. Nawet jesli jest oszczedna to w idle zabiera
> conajmniej 30-40 wat (pod obciazeniem powiedzmy 100watt, chyba ze
> naprawde twarda sztuka to wiecej). Reasumujac: podales moc bez
> obciazenia sprzetu jakims konkretniejszym zadaniem - tak ?

przy obciązeniu mam około 230-240 W

> Testowales ten licznik na czyms w celu hmm "wykalibrowania". Nie wiem
> - na zarowce ?
> Chetnie kupilbym tani licznik ktory pokazuje realne odczyty ale
> wiekszosc to chinszczyzna i nie wiadomo czy to cos warte (allegro).

pomiar z UPSa
żarówki nie podłączałem
jak dla mnie dość wiarygodny - ze względu na czas pracy i pojemność UPSA

--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk