Re: zużycie gazu - prośba o opinię

Data: 2005-04-22 15:38:48
Temat: Re: zużycie gazu - prośba o opinię
Od: "Rex" <r...@W...gazeta.pl>

> moje wyliczenia mogą się okazać nieco pokrętne :) (...)
Nie jest tak źle ;) Mój sposób rozumowania rano jest równie zawiły.
Podtrzymuję jednak moje zdanie na temat mimowolnego dogrzewania pozostałych
pomieszczeń.

>na stropie od góry rozłożyłem tylko 10cm warstę wełny mineralnej
Tak jak zostało to już opisane w poprzednich mailach to może być powód. Obecne
normy wymagają na dachu ok 15 cm wełny mineralnej lub styropianu. Co prawda
nie jest to już sam dach, to jednak tej warstwie 10 cm do pełnej izolacji
trochę brakuje. Ważne jest również co to za wełna. Twarda dachowa, czy może
taka najzwyklejsza? To też będzie miało wpływ na przenikanie ciepła. Poza tym
co to znaczy rozłożona? Rozumiem, że tylko tak położona luzem. To kolejne
straty ciepła.

Przyszła mi do głowy jeszcze jedna rzecz. Czy piec miał robiony coroczny
przegląd i czyszczenie? Piec pewnie już działał jak jeszcze odbywało się
wykończenie domu. Do środka mogło się dostać wiele zanieczyszczeń, co
niekoniecznie wychodzi mu na dobre.

Pozdrawiam
Rex