Soczewki - niewygodnie

11. Data: 2003-06-13 07:45:23

Temat: Re: Soczewki - niewygodnie
Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

3
> mm) od średnicy tęczówki. Czy soczewka może mieć mniejszą średnicę niż
> tęczówka ? - wtedy na pewno było by wygodnie.

Optyk powinien dać Ci kilka założyć i te które najmniej czujesz na oku
powinny być najlepsze. Może za pierwszym razem to nie ma sensu, bo każdą
soczewkę się czuje, ale przy następnej wizycie wg mnie tak powienien zrobić.
A z rozmiarem to nie wiem jak to jest. Nie wydaje mi się że to chodzi o
średnicę tylko chyba o zakrzywienie, ale nie jestem pewna. Wiem tylko że oko
czuje różnicę przy różnych rozmiarach.
pozdrawiam
barbarella

12. Data: 2003-06-13 08:24:53

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> ... i jeszcze jedno. Czy to normalne że nosząc wcześniej okulary - 3,75 na
> obojga oczy  a teraz soczewki -4,0 (dodam że w okularach widziałem już
> słabiej i stąd korekta na -4,0) jest taka kolosalna różnica w ostrości. Mogę
> to porównać do tego jakbym zmienił okulary z -3,75 do - 5,0. takie mam
> wrażeni tzn. taka jest różnica w widzeniu. Może pomyłkowo zamiast -4 dała
> mi -5. Można to jakoś sprawdzić ?

Wiesz a to mnie zdziwiło, bo mi przepisano (i tak robi sie standardowo jak
mówiła okulistka) soczewki o 1 dioptrię (przy czym moja wad jest poważna)
słabsze niż okulary i nie widzę żadnej róznicy w ostrości widzenia gdy chodzę w
okularach czy słabszych soczewkach. Podobno soczewka jest bliżej oka i dlatego
musi być słabsza niż okulary, przynajmniej tak mi tłumaczono i jak na razie
(noszę soczewki od roku) to się sprawdza. Przy czym normalnie pracuję w nich
przy komputerze i nie przeszkadzają mi max. do 12 h na dobę. W domu raczej
preferuję okulary, po prostu dają oczom odpocząć od ciała obcego a i sama czuję
się lepiej.

Ania

13. Data: 2003-06-13 08:42:31

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

5...@n...onet.pl,
Użytkownik <a...@o...pl>:

> [...]
> moja wad jest poważna) słabsze niż okulary i nie widzę żadnej róznicy
> w ostrości widzenia gdy chodzę w okularach czy słabszych soczewkach.

No ale dj pisal, ze 3,75 byly juz zauwazalnie za slabe, wiec pewnie i 4 tez.

> Podobno soczewka jest bliżej oka i dlatego musi być słabsza niż
> okulary, przynajmniej tak mi tłumaczono i jak na razie (noszę
> soczewki od roku) to się sprawdza.

To sie zgadza. Uklad optyczny z soczewka korekcyjna blizej oka jest
korzystniejszy.

--
Robert

14. Data: 2003-06-13 08:43:56

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bcbuef$1fm$...@n...news.tpi.pl,
dj <d...@o...pl>:
> [...]
> różnica w ostrości. Mogę to porównać do tego jakbym zmienił okulary z
> -3,75 do - 5,0. takie mam wrażeni tzn. taka jest różnica w widzeniu.

Moze byc takie wrazenie, raczej nie sadze, aby sie pomylila. Soczewka daje
lepsza jakosciowo korekcje niz szklo w oprawie, bo jest blizej glownego
ukladu optycznego, tj. rogowki.
(Poza tym soczewka moze wygladzac nablonek, jesli jest nierowny.)

--
Robert

15. Data: 2003-06-13 09:23:45

Temat: Reasumując - co polecacie ?
Od: "dj" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

..czy po np. 2 tyg. jeśli się nic nie poprawi zgłosić się do okulisty i
rządać ponownych badań ? Czy powinienem za następną wizytę zapłacić ? A co
ew. z soczewkami - do wyrzucenia i trzeba kupić nowe ?

_ _ _
Pozdrawiam dj

16. Data: 2003-06-13 10:17:10

Temat: Re: Reasumując - co polecacie ?
Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rządać ponownych badań ? Czy powinienem za następną wizytę zapłacić ? A co
> ew. z soczewkami - do wyrzucenia i trzeba kupić nowe ?

Jeśli chodzi o koszty, to nie wiem jak jest ze wszystkimi soczewkami, ale u
wielu optyków pierwsza para szkieł jest za darmo, albo wizyta jest za darmo,
gdy się kupi szkła. Polecam optyka w Carrefourze Targówek (nie Vision
Express! - tylko carrefourowski - okulistka Struzik) . Nie wiem jak
okuliści w innych carefourowskich optykach, ale pewnie jest podobnie. Tam
ceny są dobre, duży wybór soczewek i wizyta "do szkieł" jest za darmo. I nie
żałują soczewek do próbowania (czyli możesz kilka popróbować i te co dobre
to zostawiają na oku za darmo). (myślę że z Twoją wadą (nie taką dużą)
będzie ok bo im silniejsza tym mniejszy wybór soczewek mają). Robią też
dobry test czy szkła nie są za mocne. (pisałam z tymi kolorami).
Aha Twoje problemy mogą też być związane z wysychaniem oka. Trzeba nauczyć
się częściej mrugać. Dużo pić w te upały i nosić słoneczne okulary na dworze
zwłaszcza gdy jest wiatr.
powodzenia
barbarella

17. Data: 2003-06-13 10:36:23

Od: "dj" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Aha Twoje problemy mogą też być związane z wysychaniem oka. Trzeba nauczyć
> się częściej mrugać. Dużo pić w te upały i nosić słoneczne okulary na

Dziękuję bardzo za pomoc. Niestety już zakupiłem soczewki 3-miesięczne tak
więc może następnym razem skorzystam z powyższej oferty. U nas w Siedlcach
niestety nie znają czegoś takiego jak wizyta lub pierwsza para soczewek na
próbę GRATIS. Szkoda że wcześniej nie wiedziałem to napewno bym pojechał do
Warszawy.

18. Data: 2003-06-13 10:47:53

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niestety nie znają czegoś takiego jak wizyta lub pierwsza para soczewek na

U nas w Płocku też nie ma takiej zasady nawet w przypadku małych wad (moja
siostra), a jeżeli chodzi o soczewki roczne, które w moim przypadku tylko
wchodzą w grę (wada mieszana a astygmatyzmem) są najtańsze w Vision Express.
Spróbuj powoli przyzwyczaić sie do tych które nosisz i poczekaj choć miesiąc
zanim zdecydujesz się je zmienić. Ja właśnie przez mniej wiecej taki czas
czułam dyskomfort.

Ania

19. Data: 2003-06-13 11:36:27

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dj" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

Sorry za warszawocentryzm, wydawało mi się że gadam z
pl.regionalne.warszawa. Zachowałam się zgodnie ze stereotypem :(. Ale z
Siedlec do Wawy nie tak daleko i pewnie będzie taniej wybrać w ten sposób
soczewki, kiedy są gratisy.
pozdrawiam
barbarella

20. Data: 2003-06-13 11:51:49

Od: "dj" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
miesiąc
> zanim zdecydujesz się je zmienić. Ja właśnie przez mniej wiecej taki czas

Spoko. Też tak myślę że trochę za wcześnie panikuję. A po miesiącu to ich
nie czujesz pod powiekami ?

ZAPROSZENIE
Nadmierne pocenie
para u ginekologa