Recepty na mleko dla dzieci - alergików

1. Data: 2007-12-14 22:36:44

Temat: Recepty na mleko dla dzieci - alergików
Od: JoannElle <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

obiło mi się o uszy (a właściwie oczy), że teraz pediatra, aby wypisać
receptę na mleko dla dzieci-alergików (np. Nutramigen) musi dostać
papierek od alergologa. Inaczej nie wolno mu takiej recepty wypisać. Czy
rzeczywiście tak jest?

Dziękuję i pozdrawiam,
JoannElle

--
http://joannelle.digart.pl
GG:2137641

2. Data: 2007-12-15 21:42:04

Temat: Re: Recepty na mleko dla dzieci - alergików
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Dec 2007 23:36:44 +0100, JoannElle wrote:

> [...]
> receptę na mleko dla dzieci-alergików (np. Nutramigen) musi dostać
> papierek od alergologa. Inaczej nie wolno mu takiej recepty wypisać. Czy

Jeśli lekarz ma wystawić receptę na lek wydawany na P (czyli z reguły
lek drogi, a wydawany za odpłatnością ryczałtową), musi mieć w
dokumentacji potwierdzenie rozpoznania choroby, z powodu której wydaje
tą receptę, bo jeśli nie będzie miał, to po kontroli z kasy chorej
będzie zwracał różnicę w cenie z własnej kieszeni. Dlatego pediatra,
żeby w razie czego nie zbankrutować, albo nie pójść do więzienia (a
czemu nie, wszak udupianie lekarzy jest teraz w dobrym tonie, tylko
patrzeć, jak kogoś znowu wsadzą) prosi o potwierdzenie rozpoznania przez
specjalistę - czyli kogoś, kto według urzędasów z chorej kasy ma prawo
rozpoznać taką chorobę.

Ot, tyle.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

3. Data: 2007-12-16 23:59:34

Od: JoannElle <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek pisze:

> [...]
> patrzeć, jak kogoś znowu wsadzą) prosi o potwierdzenie rozpoznania przez
> specjalistę - czyli kogoś, kto według urzędasów z chorej kasy ma prawo

No rozumiem. Dzięki.

JoannElle

--
http://joannelle.digart.pl
GG:2137641

Czym można płukać gardło ?
Candida albicans - jaki lekarz
Jaki polecacie stabilizator stawu skokowego? podaję przykładowe
Obfita miesiączka
lek na astme Miflonide i cwiczenia silowe