Regulator temperatury

1. Data: 2005-09-01 15:16:46

Temat: Regulator temperatury
Od: Zapiszsie <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy ma sens zamontowanie regulatora temperatury do pieca Termet (jakis
starszy 2funkcyjny z odpowiednim laczem do regulatora), a dokladniej
Auraton 2005 TX, do instalacji grzewczej gdzie sa pozakladane
termostatyczne zawory na grzejniki ? A jesli tak to czy ten regulator
spelni swoje zadanie i czy w pomieszczeniu referencyjnym zdjac te zawory
termostatyczne? (byloby to w salonie na 1p, a grzejniki na 3 kondygnacjach).

Z gory dziekuje za odpowiedz

2. Data: 2005-09-01 16:57:40

Temat: Re: Regulator temperatury
Od: Konrad Urbański <u...@s...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapiszsie wrote:

> Witam.
> Czy ma sens zamontowanie regulatora temperatury do pieca Termet
Od strony oszczędności to IMHO będzie raczej niezauważalne. Natomiast
jest to wygodne - łatwo lub automatycznie można sobie zmieniać temp. np.
dzień-noc, na wyjazd itp.

> spelni swoje zadanie i czy w pomieszczeniu referencyjnym zdjac te zawory
> termostatyczne?
Ja mam je w nim otwarte na max.

--
Konrad
Moja stroniczka:

3. Data: 2005-09-02 06:12:37

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Zapiszsie napisał(a):

> [...]
> starszy 2funkcyjny z odpowiednim laczem do regulatora), a dokladniej
> Auraton 2005 TX, do instalacji grzewczej gdzie sa pozakladane

Oczywiście.

A jesli tak to czy ten regulator
> spelni swoje zadanie i czy w pomieszczeniu referencyjnym zdjac te zawory
> termostatyczne?

Tak, tam trzeba zdjąć głowice termostatyczne ( tak przynajmniej podają w
necie ). I trzeba być przygotowanym na poeksperymentowanie z ustawieniem
regulatora/mocy grzejników. Może być tak, że pomieszczenie ma nieco
większe obłożenie mocą CO, wówczas termoregulator odetnie grzanie zanim
pozostałe pomieszczenia nagrzeją się. Radziłbym nieco inaczej: daj
regulator ( ściślej - jego czujnik - tu przewaga reg. z oddalonym
czujnikiem ) w najchłodniejszym pomieszczeniu mieszkalnym, ściślej w
takim, w którym temperatura najszybciej spada po wyłączeniu CO.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

4. Data: 2005-09-02 07:24:18

Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zapiszsie" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> spelni swoje zadanie i czy w pomieszczeniu referencyjnym zdjac te zawory
> termostatyczne? (byloby to w salonie na 1p, a grzejniki na 3

czy ten kociołek ma modulowany płomień ?

5. Data: 2005-09-04 19:16:43

Od: Zapiszsie <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Seba napisał(a):

> czy ten kociołek ma modulowany płomień ?

Jest to kociolek Termet GCO-DP-23-17. Jeden z opisow podaje:
"Urządzenie naścienne przeznaczone do pracy w zamkniętym systemie
centralnego ogrzewania. Wyposażony jest w elektryczny zapłon i płynną
modulację wydatków gazu."

Czy to ze ma modulacje daje szanse na oszczednosci ?

6. Data: 2005-09-07 07:32:39

Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> modulację wydatków gazu."
>
> Czy to ze ma modulacje daje szanse na oszczednosci ?

kotły z modulacja dają większe mozliwości oszczędzania, bo po prostu
odpowiednio zmniejszają płomień zamiast całkowicie wyłączać sie aby utrzymać
stała temperatur. I tu jest jescze jedna rzecz - czy ten sterownik
wspolpracując z tym kotlem bedzie wykorzystywal ta modulacje, czy bedzie
tylko wylaczal klociol. Bo np (wg instalatorow, bo sam nie sprawdzalem)
kotly Junkersa przy wspolpracy ze sterownikami euroster nie wykorzystuja
modulacji

7. Data: 2005-09-07 08:17:05

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Seba" <b...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> klociol. Bo np (wg instalatorow, bo sam nie sprawdzalem) kotly Junkersa
> przy wspolpracy ze sterownikami euroster nie wykorzystuja modulacji

Każdy Euroster jest tylko "zewnętrznym wyłącznikiem" - tylko i wyłącznie
włącza i wyłącza kocioł.
Jeżeli do kotła nie jest podpięty sterownik w jego miejscu jest umieszczona
zwora co kocioł interpretuje jako polecenie ciągłego grzania.
Modulacje wykorzystują niektóre sterowniki dedykowane do konkretnych kotłów
i chyba sterowniki pogodowe.

Pozdrawiam
Adam

8. Data: 2005-09-07 10:15:01

Od: "Seba" <b...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Głaszcz" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> umieszczona zwora co kocioł interpretuje jako polecenie ciągłego grzania.
> Modulacje wykorzystują niektóre sterowniki dedykowane do konkretnych

no właśnie, dlatego imo nie warto płacić za sterownik, który tylko włącza i
wyłącza kocioł, bo oszczędność jest wtedy marna. lepiej dopłacić te 100-200
pln i kupić dedykowany, któtry zapewnia pełne wykorzystanie możliwości pieca

9. Data: 2005-09-07 10:41:01

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i wyłącza kocioł, bo oszczędność jest wtedy marna. lepiej dopłacić te
> 100-200 pln i kupić dedykowany, któtry zapewnia pełne wykorzystanie

Tylko że nie do wszystkich kotłów są takie sterowniki, a poza tym to nie
wiem czy różnica jest tego rzędu.
Oszczędność wcale nie jest marna bo:
- bez sterownika woda jest mieszana przez pompe obiegowa a wiec gdy sie
kocioł wylaczy do grzejników cały czas płynie woda tylko że już nie ogrzana,
ze sterownikiem pompa jest wyłączana po kilku minutach od wyłączenia kotła
więc grzejesz w kółko tą samą wodę która mogła by spokojnie "stać" w
grzejniku i oddawać ciepło
- sterownik szybciej zareaguje jezeli pomieszczeni w ktorym go masz nagrzeje
sie od slonca

W sumie:
- czasy pomiędzy załączeniami kotła ze sterownikiem są dłuższe niż bez
- łatwiej utrzymać "komfort" - pomijajac poczatkowa regulacje ukladu

Pozdrawiam
Adam

10. Data: 2005-09-07 21:13:48

Od: Zapiszsie <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W sumie:
> - czasy pomiędzy załączeniami kotła ze sterownikiem są dłuższe niż bez
> - łatwiej utrzymać "komfort" - pomijajac poczatkowa regulacje ukladu

Czyli z powyzszego wynika, ze jest szansa ze sterownik za 400 PLN cos
zdziala i zoptymalizuje prace kotla na tyle ze w jednym sezonie
grzewczym koszt zakupu sie zwroci? Bo jesli mam czekac 2-3 lata na zwrot
kosztow to...

gdzie kupie srodki do dezynf wanny z hydro w Krakowie?
Siemens siwamat plus 7201 - instrukcja
informacje o kredytach mieszkaniowych
Jaka wilgotnosc?
domy drewniane letniskowe