Rehabilitantka, kto może nią być?

1. Data: 2006-05-07 15:20:04

Temat: Rehabilitantka, kto może nią być?
Od: "Małgośka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje informacji, jakie należy mieć uprawnienia, aby móc wykonywać ten
zawód.
Czy do jego wykonywania uprawniają jakieś kursy, czy konieczne są studia, a
jak tak to jakie?
A może sa na grupie rehabilitanci i opowiedzą co by zalecali w drodze do
tego zawodu.
Będe wdzięcna za wszelskie opinei i sugestie.
Pozdrawiam
Goska

2. Data: 2006-05-07 15:27:58

Temat: Re: Rehabilitantka, kto może nią być?
Od: "Ewa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgośka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tego zawodu.
> Będe wdzięcna za wszelskie opinei i sugestie.

Najlepiej ukonczyc studia z tytulem magistra fizjoterapii - kierunek to
fizjoterapia na Akademiach Medycznych lub AWF - studia sa 3letnie zakonczone
licencjatem + 2letnie uzupelniajace do magistra. Istnieja jeszcze takie
kierunki w roznego rodzaju szkolach prywatnych, polprywatnych, studium z
tytulem technika fizjoterapii, ale to moim zdaniem gorsze wyjscie. Co do
kursow - kursy w tym zawdzie (a jest ich mnostwo do wyboru!) uzupelniaja i
rozszerzaja wiedze zdobyta na studiach, wiec najlepiej zaczac sie nimi
interesowac pod koniec studiow albo juz po ich ukonczeniu, zeby miec pojecie
o co tam chodzi :)) najlepiej zaczac po prostu studia na tym kierunku a cala
reszta sie wyjasni z czasem i po kolei :)) Powodzenia!!!

3. Data: 2006-05-07 17:07:38

Temat: Re: Rehabilitantka, kto moze nia byc?
Od: "propria" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kolezanke na fizjoterapii (licencjackie), odrazu mówie, ze
musiala przebrnac na ezaminie wstepnym przez plywanie, na brzychu i
na plecach w okreslonym czasie.

4. Data: 2006-05-07 20:52:34

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> reszta sie wyjasni z czasem i po kolei :)) Powodzenia!!!
>
> Uwaga: nie ma już nigdzie naboru na technika fizjoterapii, kierunek ten został
zlikwidowany od roku. Pozostały studia licencjackie (j.w. + państwowe Wyższe
Szkoly Zawodowe) i magisterskie. Samew kursy tu nie wystarczą :)

5. Data: 2006-05-07 21:35:47

Od: "Ewa" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dino" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

> zlikwidowany od roku. Pozostały studia licencjackie (j.w. + państwowe
Wyższe
> Szkoly Zawodowe) i magisterskie. Samew kursy tu nie wystarczą :)

A to przepraszam za wprowadzenie w blad!!

6. Data: 2006-05-08 11:30:29

Od: "Krystyna" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak tak to jakie?
> A może sa na grupie rehabilitanci i opowiedzą co by zalecali w drodze do

Prawo do wykonywania zawodu rehabilitanta uzyskuje się obecnie po 5-letnich
studiach mgr lub 3-letnim licencjacie.Jak napisała Ewa są to studia na
AWF-ie bądź Akademiach Medycznych.Studia dają Ci wstęp do rozwijania
zdobytych umiejętności właśnie w postaci późniejszych kursów, których
faktycznie jest mnóstwo.Jednak warunkiem uczestnictwa w wielu z nich jest
tytuł przynajmniej licencjata w zakresie fizjoterapii.Ja aktualnie studiuję
fizjoterapię w Collegium Medicum UJ w Krakowie.Nie napisałaś z jakiego
jesteś miasta nie mogę napisać Ci więc nic konkretniejszego.U mnie egzamin
wstępny był z biologii i WOS-u oraz egzamin sprawnościowy z pływania i test
Zuchory.Ja jestem bardzo zadowolona z tych studiów i gorąco polecam.

POWODZENIA!!!
Monika

7. Data: 2006-05-08 18:05:25

Od: "Wiola" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuje informacji, jakie należy mieć uprawnienia, aby móc wykonywać ten
> zawód.

Uprawnien nie musisz miec żadnych wazne to miec dobrą sprawnośc fizyczną i
lubiec współpracowac z ludźmi bo to pote jest ważne. Ja pracuje 3 rok na
rehabilitacji z niektórymi takimi koleżankami, które teraz żałuja że ten zawód
wybrały i się w tym męcza nie mówiac jakie maja podejście do pacjenta.

> Czy do jego wykonywania uprawniają jakieś kursy, czy konieczne są studia, a
> jak tak to jakie?

Kursy po studiach lub po uzyskaniu licencjatu. Studia na AWFie gdzie masz dużą
wagę przywiązywaną do sprawnościówki lub na AM gdzie sprawnościowy masz
lżejszy. Ale to wszystko zalezy też od miejscowosci gdzie chcesz studiowac bo
między egzaminami tez jest rożnica ( ja jestem po AWF w Katowicach)

> A może sa na grupie rehabilitanci i opowiedzą co by zalecali w drodze do
> tego zawodu.

Duzo cierpliwości

8. Data: 2006-05-08 19:09:43

Od: "Jagoda" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zawód
> wybrały i się w tym męcza nie mówiac jakie maja podejście do pacjenta.

Swiete slowa. Ja mam w towarzystwie kolege, ktoremu pacjent zwisa i powiewa
delikatnie mowiac a w ZOZI-e siedzi tylko dlatego, ze ma wszelkie skladki
ZUS-owskie placone, bo naprawde zarabia po pracy w prywatnej praktyce,
nikoniecznie zwiazanej z zawodem. A tylu fajnych ludzi mogloby przyjsc na
jego miejsce z powolania i checi pomocy drugiej osobie

> Duzo cierpliwości

Jezeli naprawde czujesz, ze to jest TO, co chcialabys robic w zyciu, to
nauka pojdzie Ci zdecydowanie latwiej i przyjemniej. Tak bylo ze mna :)

Pozdrawiam Jagoda

Miód a cukrzyca
[WaW] Igły motylki - gdzie dostanę?[Pilne]
Immunolog w Warszawie
Zwiększenie odporności organizmu
USG ciąży