Relacje przez internet a relacje na zywo

1. Data: 2005-12-30 19:59:53

Temat: Relacje przez internet a relacje na zywo
Od: "Justyna N" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy juz bylo. Jesli tak to przepraszam i prosze o pokierowanie
gdzie to znalezc.
Jakie sa plusy i minusy relacji przez internet i tymi zawiazywanymi na zywo?

Życie jest jak kubeł zimnej wody
na głowę optymistów.

c...@w...pl

2. Data: 2005-12-30 20:41:10

Temat: Re: Relacje przez internet a relacje na zywo
Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 30 Dec 2005 20:59:53 +0100 "Justyna N" <c...@w...pl> wyśle
<43b590e7$1$17941$f69f905@mamut2.aster.pl> zawierający:

> Nie wiem czy juz bylo. Jesli tak to przepraszam i prosze o pokierowanie
> gdzie to znalezc.
> Jakie sa plusy i minusy relacji przez internet i tymi zawiazywanymi na
> zywo? Pozdrawiam

jak dla mnie, jak na razie, łatwość zachowania interemocjonalnego
dystansu wydaje się zaletą

3. Data: 2005-12-30 20:51:19

Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Krużel" <e...@g...pl> napisał w wiadomości

> jak dla mnie, jak na razie, łatwość zachowania interemocjonalnego
> dystansu wydaje się zaletą

- co sprawdza się w naszym przypadku ;-)

4. Data: 2005-12-30 21:40:27

Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 30 Dec 2005 21:51:19 +0100 "PowerBox" <p...@w...pl> wyśle
<dp46r6$s35$1@nemesis.news.tpi.pl> zawierający:

> - co sprawdza się w naszym przypadku ;-)

zupełnie nie wiem czy dobrze Cię tu rozumiem

5. Data: 2005-12-30 23:11:31

Od: "Justyna N" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> <43b590e7$1$17941$f69f905@mamut2.aster.pl> zawierający:

> jak dla mnie, jak na razie, łatwość zachowania interemocjonalnego

Dlaczego? Znaczy dlaczego tak uwazasz? Mozesz tez uogolniac jesli wolisz.

6. Data: 2005-12-31 10:16:35

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna N; <43b590e7$1$17941$f69f905@mamut2.aster.pl> :

> Nie wiem czy juz bylo. Jesli tak to przepraszam i prosze o pokierowanie
> gdzie to znalezc.
> Jakie sa plusy i minusy relacji przez internet i tymi zawiazywanymi na zywo?

1. Niepełna reprezentacja cech - gdybyś uczestniczyła w spotkaniach
grupowych [nie tylko tych na psp] to zauważyłabyś, że:

- komunikując się z kimś vie internet tworzysz własne jego wyobrażenie
rozmawiającego [jak to się popsychologicznemu nazywa chwilowo
zapomniałem] na bazie własnych doświadczeń;

- pomijając efekt związany z konfrontacją własnych wyobrażeń z realną
fizyczności, dochodzi jeszcze element oddziaływania tejże [realnej
fizyczności] na ocenę danej osoby - fizyczność może diametrialnie
zmienić Twoją ocenę osoby i przeważnie tak się dzieje w kierunku
pozytywnym [sąd oparty na podstawie różnistych informacji zwrotnych];

2. Niepełna informacja zwrotna:

- nigdy w internecie nie uzyskasz pełnej informacji zwrotnej - jeżeli
intuicyjnie interpretujesz tzw. "mowę ciała", wyraz twarzy, intonację,
to nigdy nie uzyskasz tego w internecie, co oznacza, że nigdy nie
będziesz miała zaufania do dyskutantów - nim człowiek bardziej
"zahukany", tym więcej "nieufności" kryje się w jego internetowych
relacjach - z drugiej strony to dobra metodana uzyskanie "lustra" -
zanim odpowiesz poszukaj w sobie własnej nieufności;

- czasami jednak niektórzy próbują uzyskać "wadliwą" informację zwrotną
[jej wadliwość przekłada się na to, że nie można jej wykorzystać do
tworzenia własnych schematów zachowań w realu] poprzez podnoszenie
emocji własnych inteakcji internetowych - dodają "czadu", żeby zobaczyć
nędzne światełko w tunelu;

3. Brak wzajemności zachowań - nigdy nie ma się pewności, że pomimo
wspólnej bazy "językowej" osoba po drugiej stronie "zachowuje się" w
sposób identyczny:

- nawet jeżeli osoba rozmawiająca via internet nie jest zahukana, to
świadomie może ona ograniczać informacje, które podaje przez internet,
bo traktuje go jako formę rozrywki, a relacje utrzymuje w realu - typowy
błąd rozumowania osoby spędzającej w internecie cały czas i uznającej,
że "inni też tak mają";

- osoba "niezahukana" może również w internecie rozwijać własne fantazje
- ale póki co, to real jest podstawą życia społecznego;

Dodam tylko, że utrzymywanie relacji wyłącznie via internet ma bardzo
ciekawe konsekwencje - osoba taka może, poprzez tworzenie
nieprawidłowych schematów zachowań społecznych, zupełnie nie dawać sobie
rady w realu, tudzież może stworzyć z dyskutantów własne fantomy - i jej
relacje społeczne w realu i cechy przypisywane fantomom demaskują jej
psychikę - gdyby nie to, że cb chwalił się rodziną, to byłby świetnym
przykładem na to, co może z człowieka zrobić korzystanie z netu. ;)

Więcej mi się nie chciało.;) Porządkować powyższego też - pewnie na
jakąś pracę licencjacką dałoby się to rozwinąć.;)

Flyer

7. Data: 2005-12-31 13:01:08

Od: "Justyna N" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Więcej mi się nie chciało.;) Porządkować powyższego też - pewnie na
> jakąś pracę licencjacką dałoby się to rozwinąć.;)
>
> Flyer

Dziekuje bardzo. O to mi wlasnie chodzilo. Ja juz to sobie uporzadkuje :)
Wazne ze mam jakis punkt zaczepu.

Skarpetki na uszy, czapki na dłonie,
rękawiczki na stopy.
Trzymajcie sie ciepło.

c...@w...pl

8. Data: 2005-12-31 14:02:33

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna N; <43b68044$0$17931$f69f905@mamut2.aster.pl> :

> Dziekuje bardzo. O to mi wlasnie chodzilo. Ja juz to sobie uporzadkuje :)
> Wazne ze mam jakis punkt zaczepu.

A proszę bardzo - nudzi mi się, bo urżnąć się nie mogę i nie wiem czy
mnie do śniegu nie zawezwą, ale chyba dzisiaj już nie, więc Twoje
Zdrowie pifkiem. ;)

Flyer

9. Data: 2005-12-31 22:58:58

Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 31 Dec 2005 00:11:31 +0100 "Justyna N" <c...@w...pl> wyśle
<43b5bdcd$0$17932$f69f905@mamut2.aster.pl> zawierający:

> Dlaczego? Znaczy dlaczego tak uwazasz? Mozesz tez uogolniac jesli wolisz.

nie uważałem. masz na myśli relacje zawiązywane w internecie
i kontynuowane na żywca? nie wiem, proponuję tylko sprecyzowanie.
może zależeć o charakteru relacji

10. Data: 2006-01-01 01:04:39

Od: "Justyna N" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> nie uważałem. masz na myśli relacje zawiązywane w internecie
> i kontynuowane na żywca? nie wiem, proponuję tylko sprecyzowanie.

Tak. Relacje zawiazane w internecie i kontynuowane na zywca w porownaniu z
tymi rozpoczetymi w realu.
Pozdrawiam
Szczesliwego Nowego Roku

--
Skarpetki na uszy, czapki na dłonie,
rękawiczki na stopy.
Trzymajcie sie ciepło.

c...@w...pl

Kupie Prozac...
Re: Pantoflarstwo - cd -po blokadzie na serverze
30 lat, studia, psychologia w Krakowie
to mnie nie interesuje?
Czy jes tutaj plonk ??