Renta Socjalna & Opłata za czynsz + jak przeżyć

1. Data: 2009-08-15 14:10:46

Temat: Renta Socjalna & Opłata za czynsz + jak przeżyć
Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam znaczny stopień niepełnosprawności, nigdy nie pracowałem, ze
względu na stan zdrowia, mam przyznaną rentę socjalną na stałe, mieszkam
w bloku, mieszkanie ma 48 metrów, [ czynsz za mieszkanie to 400 zł na 4
osoby ] na razie mieszkam z rodzicami + brat , to jako tako daje się
rade, chciałbym się was zapytać jak sobie radzicie z tym wszystkim bo
jeszcze oprósz opłaty za czynsz trzeba mieć kasę na przeżycie, a opłata
za czynsz zabiera mi całą rentę, podobne takie osoby są od razu
eksmitowane, bardzo tego się boję, może ktoś z was poradzi co z tym
można byłoby zrobić ?? za info, Dzięki.

ps. a jak sprawa z wygląda w bardziej normalnych krajach niż Polska ??

2. Data: 2009-08-15 14:37:36

Temat: Re: Renta Socjalna & Opłata za czynsz + jak przeżyć
Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gupik pisze:
> Witam, mam znaczny stopień niepełnosprawności,

Ja też mam znaczny st. niepełnosprawności...

nigdy nie pracowałem, ze
> względu na stan zdrowia,

Ja pracowałem, pracuję i będę pracował... roboty mam tyle, że nie mogę
się wyrobić i muszę się nią dzielić z chętnymi.

mam przyznaną rentę socjalną na stałe,

Też mam przyznaną rentę inwalidzką, tylko nie 'socjalną', również na stałę.

mieszkam
> w bloku, mieszkanie ma 48 metrów,

I ja w podobnym mieszkaniu mieszkam - coś ponad 48 m2

[ czynsz za mieszkanie to 400 zł na 4
> osoby ]

U mnie chyba z 750..., ale tak dokładnie to tego nie wiem i też na 4 osoby.

na razie mieszkam z rodzicami + brat , to jako tako daje się
> rade,

Ja mieszkam z żoną i dwójką dzieci w wieku przedszkolnym... i też jakoś
daję radę.

chciałbym się was zapytać jak sobie radzicie z tym wszystkim bo
> jeszcze oprósz opłaty za czynsz trzeba mieć kasę na przeżycie,

A no trzeba. Jakieś 1500 zł/mc na tzw. 'życie' dla takiej rodziny jak
moja, trzeba liczyć i to bez żadnych szaleństw i wygłupów.

a opłata
> za czynsz zabiera mi całą rentę, podobne takie osoby są od razu
> eksmitowane,

Nie prawda !! Osoby ze znacznym st. niep. są pod ochroną prawną i
niemożna ich wyrzucać 'na bruk'. Chyba, że się coś zmieniło...

bardzo tego się boję,

Nie ma czego... Jak nie dajecie sobie rady z czynszem i opłatami, to...
z tego co wiem, są takie formy pomocy jak tzw. dodatek mieszkaniowy, ale
skoro piszesz, że mieszkasz z kimś jeszcze, a czynsz wynosi cztery
stówy..., to co...? Oni się Tobie nie dokładają? Chyba koszty
powinniście ponosić jakoś solidarnie... i wtedy zostawałoby Ci trochę
kasy z tej socjalnej...

może ktoś z was poradzi co z tym
> można byłoby zrobić ??

Ja widzę rozwiązanie takie:

Zastanów się po pierwsze co chciałbyś robić, po drugie co
umiesz/potrafisz/możesz robić/czym się zajmować, by trochę zarobić.

I... poszukaj sobie zajęcia na miarę Twoich możliwości/chęci/upodobań,
które przyniesie Ci jakiś konkretny, może na początku mały, ale z czasem
coraz bardziej znaczący dochód.

za info, Dzięki.

> ps. a jak sprawa z wygląda w bardziej normalnych krajach niż Polska ??

Wiesz co... jest takie stare powiedzenie:

'Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma'.

Zapewniam Cię, że w innych krajach ludzie na tzw socjalu wcale nie mają
znacząco wyższego standardu niż Ty na polskim socjalu, to się pociesz.

Nigdzie nie ma tak, że ktoś otrzymuje socjal i wystarczy mu na wszystko.
Jak chcesz coś mieć, to musisz i coś dać - takie jest twarde prawo życia.

A, że nic nie możesz robić... nie wierzę :-)). Masz komputer i nawet
Internet masz... No to w czym problem...?

pozdrawiam
robercik-us

3. Data: 2009-08-15 14:51:26

Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

no, tak, mam komputer i neta, jednak jakbym szukał to praca zdalna, nie
wiem czy dałoby zatrudnić w KRD [ Krajowy Rejestr Długów lub podobna
temu instytucja ] ale np. Policja mogłaby takie osoby zatrudniać , np.
przy wyszukiwaniu danych kierowców do wystawiania mandatów na podstawie
zdjęć z fotoradarów.

4. Data: 2009-08-15 18:15:25

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gupik pisze:
> [...]
> temu instytucja ] ale np. Policja mogłaby takie osoby zatrudniać , np.
> przy wyszukiwaniu danych kierowców do wystawiania mandatów na podstawie

No widzisz... :-), a jak głębiej poszukasz, to okaże się, że nie tylko w
instytucjach i nie tylko na zasadzie 'praca zdalna'... i umowy o
pracę... Są też inne formy zarabiania i firmy... Jak chcesz, to się
skontaktuj ze mną na prv, to Ci podpowiem, bo tu, może ktoś mnie
posądzić o spamowanie.
robercikus/malpa/gmail.com

pozdrawiam
robercik-us

5. Data: 2009-08-17 08:55:17

Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje rady z pierwszej reki
- a masz zasilek pielegnacyjny ?
- ozen sie , bedzie podwojny dochod :)
- idz do roboty, chociaz sezonowej na zachodzie
- zloz wniosek o dodatek mieszkaniowy
- zloz wniosek do MOPR o swiadczenia
- graj na loterii
- czekaj na spadek :)

W przeciwnym razie mozesz zamawiac trumne :)
Pzdr
scorpio

Fajna ochronka niepelnosprawnych w Polsce co :)

6. Data: 2009-08-18 12:45:46

Od: El Nuevo Vidente <b...@i...mx> szukaj wiadomości tego autora

Gupik pisze:
> nigdy nie pracowałem, ze
> względu na stan zdrowia, mam przyznaną rentę socjalną na stałe

Ze względu na stan zdrowia nigdy nie pracowałeś, czy ze względu na stan
zdrowia masz przyznaną rentę socjalną?

Jeżeli to drugie, to może właśnie czas zakasać rękawy i wziąć się do
roboty? To pierwsze też zresztą jest dość względne, bo jeśli tylko nie
jesteś roślinką albo półgłówkiem, to zawsze jakieś zajęcia odpłatnie
wykonywać możesz. Ja poruszam się na wózku, a nie przeszkadza mi to
pracować i ze swojej pracy utrzymywać dziecko, żonę, mieszkanie i
samochód [wymieniam w kolejności wielkości kosztów;)]. Lekko nie jest,
ale się da. Chyba sporo osób na tej grupie to potwierdzi, bo z tego, co
można wyczytać między wierszami, są w podobnej sytuacji.

Życzę powodzenia.

7. Data: 2009-08-18 12:51:54

Od: sebakrk <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

El Nuevo Vidente pisze:

> [...]
> ale się da. Chyba sporo osób na tej grupie to potwierdzi, bo z tego, co
> można wyczytać między wierszami, są w podobnej sytuacji.

Hm żona przed mieszkaniem i samochodem :) ?

A wracając do wątku myślę że się da tylko trzeba czasem przykombinować
Jak nie jesteś leniem i darmozjadem to dasz rade
powodzenia

8. Data: 2009-08-18 13:00:05

Od: El Nuevo Vidente <b...@i...mx> szukaj wiadomości tego autora

robercik-us pisze:

> Wiesz co... jest takie stare powiedzenie:
>
> 'Wszędzie dobrze, gdzie nas nie ma'.

Może tak, może nie. Ja się sam ostatnio zacząłem zastanawiać nad
emigracją. Bynajmniej nie w pędzie do lepszego socjalu, lecz żeby uciec
od tego rolniczo-górniczo-stoczniowego biurokratycznego
pseudokapitalizmu. Może w ramach Unii trudno znaleźć dużo większą
wolność gospodarczą, ale wyższą stopę życiową za tę samą pracę na pewno
znaleźć można.

9. Data: 2009-08-18 13:51:17

Od: El Nuevo Vidente <b...@i...mx> szukaj wiadomości tego autora

sebakrk pisze:
> Hm żona przed mieszkaniem i samochodem :) ?

Dobrze, że nie czyta tej grupy:) Na szczęście dzidzia już trochę
odchowana i idzie do przedszkola po wakacjach, więc żona będzie miała
okazję stać się rentowna:)

10. Data: 2009-08-18 14:00:03

Od: sebakrk <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

El Nuevo Vidente pisze:

> Dobrze, że nie czyta tej grupy:) Na szczęście dzidzia już trochę
> odchowana i idzie do przedszkola po wakacjach, więc żona będzie miała
> okazję stać się rentowna:)

No tak
Ale przedszkole to też nie małe obciążenie jest. My w tym roku za 2 co
prawda płaciliśmy ponad 400 teraz starsza idzie do szkoły więc powinno
być luźniej i obym się nie mylił :)

jaki program
Praca dla aktywnych wozkowiczow w Londynie
Praca dla aktywnych wozkowiczow w Londynie
Praca dla aktywnych wozkowiczow w Londynie
Koniec parkingowej samowoli przed hipermarketami