Renta z tytulu niezdolnosci do pracy

1. Data: 2006-12-04 16:39:49

Temat: Renta z tytulu niezdolnosci do pracy
Od: "Koola" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie

Hmm... dzis w ZUSie uzyskalem nieciekawa dla mnie informacje.
Poniewaz moja niepelnosprawnosc (dystrofia miesniowa) powstala w przed
okresem zatrudnienia (orzeczenie o I grupie dostalem w wieku chyba 16 lat a
sama choroba trwa od urodzenie) to nie moge sie starac o rente z tytulu
niezdolnosci do pracy, chyba ze bede mial jakies inne schorzenie powodujace
u mnie niezdolnosc do pracy, a schorzenie to powstanie w czesie
zatrudnienia.

Niestety ZUS funkcjonuje tylko do 15:00 a ja niebardzo mialem czas na
wyjasnianie sprawy.
Czy to jest prawda? Czy bez wzgledu na to jak choroba bedzie postepowac to
nie przysluguje mi renta z tytulu niezdolnosci do pracy?

pozdr.

2. Data: 2006-12-04 17:06:26

Temat: Re: Renta z tytulu niezdolnosci do pracy
Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@s...w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-12-2006 o 17:39:49 Koola <n...@m...pl> napisał(a):

> Czy to jest prawda? Czy bez wzgledu na to jak ch.oroba bedzie postepowac
> nie przysluguje mi renta z tytulu niezdolnosci do pracy?

Jest to prawda, takie są przepisy niestety.

Renta z tytułu niezdolności do pracy przysługuje jedynie w przypadku gdy
schorzenie, które jest przyczyną niezdolności do pracy nastąpiło w okresie
aktywności zawodowej.

Obawiam się, że nie ma od tego odwołania...

Adam Pietrasiewicz - http://cerbermail.com/?DQr0g2Y88R
Życie jest piękne, jeśli się prawidłowo dobierze środki antydepresyjne

3. Data: 2006-12-04 18:18:46

Od: "Koola" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> aktywności zawodowej.
>
> Obawiam się, że nie ma od tego odwołania...

No to milo ;(
Czyli takie osoby ktore powaznie zachorowaly w dziecinstwie, teraz sa sa w
stanie pracowac ale maja nikle szanse na wypracowanie emerytury to skazane
sa na rente socjalna, ktora za kilka lat moze bedzie a moze nie bedzie.

pozdr.

4. Data: 2006-12-04 20:26:58

Od: BogusławaP <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Koola" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> Witam ponownie

> nie przysluguje mi renta z tytulu niezdolnosci do pracy?

--------------
O przyznaniu renty z tytułu niezdolnosci do pracy mozna poczytac na stronie
ZUS...

"Prawo do renty z tytułu niezdolności do pracy przysługuje ubezpieczonemu,
który spełnia ŁĄCZNIE następujące warunki:

a.. jest niezdolny do pracy,
b.. ma wymagany okres składkowy i nieskładkowy,
c.. niezdolność do pracy powstała w okresach ściśle określonych w ustawie,
np. w okresie ubezpieczenia, zatrudnienia, pobierania zasiłku dla
bezrobotnych, pobierania zasiłków z ubezpieczenia społecznego (chorobowego
lub opiekuńczego) albo nie później niż w ciągu 18 miesięcy od ustania tych
okresów. (...)

Tutaj szczegolna uwage trzeba zwrocic na pkt. c), mowiacy o niezdolnosci do
pracy powstalej w okresie ubezpieczenia, zatrudnienia...itd. Czyli, aby
dostac rente z tyt. niezdolosci do pracy musi powstac dodatkowa, inna
choroba...a nie ta z dziecinstwa... Osoba chorujaca od dziecinstwa mozne
pracowac nawet 20 lat i mozne nie wypracowac sobie renty z tyt.niezdolnosci
do pracy jezeli nie zachoruje na inna dodatkowa chorobe dajaca uprawnienia
do powyzszej renty...

http://www.zus.pl/swiadcze/emer001.htm

Kiedys bylo tak, iz wystarczylo popracowac 5 lat (w okreslonym wieku) i
otrzymywalo sie rente z tytułu niezdolnosci do pracy...

Bogusława

5. Data: 2006-12-04 20:50:16

Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@s...w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-12-2006 o 19:18:46 Koola <n...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> skazane
> sa na rente socjalna, ktora za kilka lat moze bedzie a moze nie bedzie.

Wygląda na to, że tak.

6. Data: 2006-12-05 07:46:54

Od: "Abal" <andrzej_banas(wytnij to!)@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sa na rente socjalna, ktora za kilka lat moze bedzie a moze nie bedzie.

A dlaczego to mialoby nie byc renty socjalnej? Sa jakies przeslanki?
Pzdr
Andrzej

7. Data: 2006-12-05 08:36:06

Od: "Adam Pietrasiewicz" <n...@s...w.google.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05-12-2006 o 08:46:54 Abal <andrzej_banas <@o2.pl>> napisał(a):

> A dlaczego to mialoby nie byc renty socjalnej? Sa jakies przeslanki?

Ano podstawową przesłanką jest system, w jakim żyjemy. WSZYSTKO może być
zmienione, wystarczy mieć odpowiednią większość w Sejmie.

8. Data: 2006-12-05 10:22:28

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sa na rente socjalna, ktora za kilka lat moze bedzie a moze nie bedzie.

Coś mi chodzi po głowie, że taka renta może być przyznana także wtedy, gdy
już później nastąpiło pogorszenie stanu zdrowia, rzutujące na zmianę grupy
na "wyższą". Kiedyś tak na pewno było, ale nie wiem czy jeszcze to
funkcjonuje i jak to wyglądało w szczegółach. Nie chcę wprowadzać Cię w
błąd, ale może warto sprawdzić ten wątek? Jakby co to zapewne łatwiej będzie
to wykazać, niż nową chorobę.

LM

9. Data: 2006-12-05 18:09:52

Od: "Koola" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> funkcjonuje i jak to wyglądało w szczegółach. Nie chcę wprowadzać Cię w
> błąd, ale może warto sprawdzić ten wątek? Jakby co to zapewne łatwiej

Hmm... tylko ze "wyzszej" grupy niz pierwsza to juz dostac nie mozna - a
taka wlasnie mam grupe od samego poczatku ;(

pozdr.

10. Data: 2006-12-05 18:18:26

Od: "Koola" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A dlaczego to mialoby nie byc renty socjalnej? Sa jakies przeslanki?

A jakie sa przeslanki potwierdzajace to ze renta socjalna bedzie a jesli juz
bedzie to bedzie mozna sie z niej utrzymac?
ZUS ledwo zipie, w budrzecie nie ma kasy na nic poza odprawami dla krewnych
i znajomych krolika -jak trzeba bedzie to siegna po kase po ktora siegnac
najlatwiej :(

pozdr.

Taka mała reklama - takie rzeczy trzeba nagłosnić
kazdy znajdzie cos dla siebie...
Renta z tytulu niezdolnosci do pracy a ciaglosc pracy
Zarabiaj wiecej badz soba
[Fwd: Składki na ubezpieczenia społeczne a osoby posiadające prawo do świadczeń rentowych]