Ruch Narodowy - Wybory Samorządowe 2018.

1. Data: 2018-10-13 23:40:37

Temat: Ruch Narodowy - Wybory Samorządowe 2018.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wreszcie startujemy! - jest nas już dostatecznie wielu, aby skończyło się
ignorowanie nas i by Polacy wreszcie Z NASZYCH ust usłyszeli PRAWDĘ o nas i
sami mogli zweryfikować, jak byli latami oszukiwani przez postkomusze,
szkalujące nas siły.

Jesteśmy legalnie dzialającym ugrupowaniem i nie damy się zepchnąć z naszej
drogi - mamy zarejestrowane komitety wyborcze w całym kraju, nasi kandydaci
znaleźli się na listach wyborczych w Wyborach Samorządowych. To wielki krok
naprzód. A mierzymy wyżej - przed nami Wybory Parlamentarne! Kto nie
działa, ten niczego nie osiąga!

https://polskatimes.pl/polscy-narodowcy-rosna-w-sile
-skad-sie-biora-ludzie-zasilajacy-ich-szeregi/ar/919
953

,,Polscy narodowcy rosną w siłę. Skąd się biorą ludzie zasilający ich
szeregi?
Jakub Szczepański Polska 13.06.2013 AKTUALIZACJA: 14.06.2013 11:14
Żeby być członkiem Ruchu Narodowego, wcale nie trzeba się golić na łyso i
nosić ciężkich butów. Chęć do zadym też nie będzie konieczna.

Zobacz dzisiejsze wydanie internetowe Polski
Polscy narodowcy rosną w siłę. Skąd się biorą ludzie zasilający ich
szeregi?
(C)Janusz Wójtowicz/Polskapresse
O tym, że narodowcy rosną w siłę można się było o tym przekonać całkiem
niedawno, bo na początku czerwca, podczas pierwszego Kongresu Ruchu
Narodowego w Warszawie. Dwie ogromne czerwone flagi z białym orłem w
koronie, kilkadziesiąt rzędów krzeseł, mównica, mikrofon i cały sztab
gości. Na liście gwiazd Krzysztof Bosak, Artur Zawisza czy Rafał A.
Ziemkiewicz.

Liderzy ugrupowań w garniturach, na sali odrobinkę mundurków jednoznacznie
kojarzących się z latami 30.

ubiegłego wieku. Temperatura przemówień rozpala do czerwoności, ale nie
pada ani jedno słowo będące bezpośrednim odwołaniem do faszyzmu czy
totalitaryzmu. - Oto iskra idei narodowej tli się w każdym z nas, a płomień
ten rozpala polskie serca, to niezwykłe i wyjątkowe: płonące dusze... Młode
pokolenie Polaków się przebudziło! - przemawiał podczas Kongresu Przemysław
Holocher, honorowy przywódca ONR. - Ludzie nam ufają, ponieważ jest w nas
młodość, uczciwość, nonkonformizm - przekonywał. Tyle, w telegraficznym
skrócie, narodowcy o narodowcach: młodzi, godni zaufania, gotowi do
działania i uczciwi. Słowem - nieskazitelni. Niezależnie od tego jacy są
naprawdę, należałoby postawić jedno pytanie: skąd ci wszyscy ludzie biorą
się w szeregach Ruchu Narodowego i dlaczego pragną zasilić akurat to
ugrupowanie?

Przede wszystkim należy odnotować, że do Ruchu Narodowego zarówno teraz,
jak i przed pierwszym Kongresem nie można się tak po prostu zapisać. A na
pewno nie bezpośrednio. Skąd więc biorą się jego członkowie? Odpowiedź jest
prosta: do RN należą wszyscy zrzeszeni w mniejszych organizacjach
narodowościowych, które są lepiej lub mniej znane opinii publicznej. W
sumie jest ich kilkadziesiąt. Zaliczają się do nich, m.in. Obóz
Narodowo-Radykalny, Młodzież Wszechpolska, Unia Polityki Realnej czy
stowarzyszenie Marsz Niepodległości. I wcale nie jest to mała siła.
Świadczy o tym chociażby liczba ,,lajków" na Facebooku, gdzie profil RN
polubiło prawie 26 tys. osób. Dla porównania: fanpage należący do
politycznego weterana u sterów władzy, czyli Platformy Obywatelskiej, lubi
jedynie 15 tys. ludzi więcej. A Ruch Narodowy dopiero raczkuje. Skąd ta
popularność narodowców w Polsce?

- W całym społeczeństwie następuje osłabienie poprawności politycznej, jaką
myślenie o państwie i polityce było skrępowane. Co więcej, ludzie młodzi,
którzy jeszcze 10 lat temu byli za młodzi, by być gdzieś zaangażowani,
trafili do nas - uważa Krzysztof Bosak, jeden z liderów Ruchu Narodowego. -
Nie da się również lekceważyć kryzysu i wzrostu niezadowolenia wśród
młodzieży, który jest związany z wysokim bezrobociem. Przychodzi
rozczarowanie Unią zastępujące nadzieję na dobrobyt - dodaje. Ale to tylko
kilka czynników wpływających na popularność organizacji narodowców. Zdaniem
działaczy na powodzenie RN wpływają wydawnictwa historyczne i liczne
manifestacje patriotyczne. Nie bez znaczenia pozostaje również zaistnienie
organizacji w sferze medialnej. Bo zwłaszcza Pierwszy Kongres Ruchu
Narodowego czy organizacja Straży Marszu Niepodległości wywołały sporo
różnych emocji. I to nie tylko w mediach.

Z czym przeciętnemu Polakowi, który nie jest zaangażowany w życie
polityczne kraju, kojarzą się organizacje zrzeszające narodowców? Z
pewnością z Marszem Niepodległości, łysymi głowami, zamaskowanymi twarzami
i często prostackimi, wulgarnymi czy agresywnymi hasłami. Przykładów nie
trzeba szukać daleko: ,,Na drzewach zamiast liści będą wisieć komuniści!",
,,Polska dla Polaków!". Jeszcze większe wpadki zdarzają się wśród kibiców
na stadionach, gdzie incydenty związane z rasizmem czy antysemityzmem co
jakiś czas bulwersują opinię społeczną. Ale nie można przecież wrzucać
wszystkich do jednego worka. Chociaż prawdą jest, że osoby sympatyzujące z
narodowcami bywają ludźmi niewykształconymi i szukającymi awantur, to
jednak wielu sympatyków czy członków Ruchu Narodowego prezentuje zupełnie
inną postawę.

Warszawa, Plac Narutowicza. Jest środa, dochodzi godzina 17. Wysiadam z
tramwaju i kieruję się w stronę najbliższego lokalu przez tutejszych
nazywanego po prostu ,,Grzybkiem". Rozglądam się. Nigdzie nie widać mojego
rozmówcy. Chwytam więc za telefon i wstukuję jeden z ostatnio wybieranych
numerów. Kątem oka zauważam młodego chłopaka, który macha do mnie ręką. -
To pan? - pytam. I tak zaczynamy rozmowę. O narodowcach ze świeżo
upieczonym narodowcem.

Wojciech Smólski, rocznik 1991, pochodzi ze Szczecina. Obecnie student
trzeciego roku architektury Politechniki Warszawskiej. Średniej wysokości
blondyn, który niczym szczególnym się nie wyróżnia - nie jest krótko
ostrzyżony, ani nie nosi ciężkich butów. Jak mówi sam o sobie, jest typowym
,,słoikiem". Nie pochodzi z rodziny pobożnej czy szczególnie patriotycznej,
ale, jak sam przyznaje, zawsze interesował się historią i aktualną
polityką. W szkole średniej znał homoseksualistów i Polaków pochodzenia
żydowskiego, ale wcale nie stanowi to dla niego większego problemu. O
dawnych znajomych nie mówi z nienawiścią. Zaznacza jedynie, że promocja
niektórych zachowań jest w jego środowisku po prostu niepożądana. Z Ruchem
Narodowym związał się ze względu na przynależność do Młodzieży
Wszechpolskiej, której nie jest jeszcze pełnoprawnym członkiem. W
strukturach działa dopiero od marca. Na pytanie ,,dlaczego Ruch Narodowy?"
odpowiada: - Moje zaangażowanie w tę organizację jest próbą analizowania
współczesnej Polski i współczesnego życia politycznego. Nie jestem
patriotą, bo rajcują mnie narodowe barwy czy godło. W tym momencie zakładam
firmę i chcę odnieść w życiu sukces. A umożliwić mi to może kraj, który
będzie sprawny i nie obciążony zaszłościami PRL.

Jak dotrzeć się do Młodzieży Wszechpolskiej? - Trzeba po prostu chcieć -
mówi Wojciech. Co to oznacza w praktyce? Należy wypełnić odpowiedni
formularz zgłoszeniowy na stronie www i skontaktować się z jednym z
lokalnych liderów. Później pozostaje aktywny udział w spotkaniach i
manifestacjach, referaty o tematyce bieżącej lub patriotycznej.

Na dyskusji spędzamy ponad godzinę. Rozmawiamy o sytuacji ekonomicznej,
historii, związkach homoseksualnych, Żydach, czarnoskórych, popularności i
w końcu zróżnicowaniu wewnętrznym Ruchu Narodowego. Bo czy organizacją
prawicową można nazwać kogoś, kto oczekuje ochrony miejsc pracy? Czy
członków tego nacjonalistycznego konglomeratu, jakim jest Ruch Narodowy, da
się w ogóle sklasyfikować? Wygląda na to, że nie.

- Niektórzy ludzie, którzy należą do mojego środowiska są bardziej
liberalni, inni bardziej konserwatywni gospodarczo - tłumaczy mi Smólski. I
nie sposób się z nim nie zgodzić. Nie można przecież wrzucić wszystkich
narodowców do jednego worka. A organizacje nacjonalistyczne skupione w
Ruchu Narodowym są wyprofilowane od prawa do lewa. Co więc trzyma je razem?
- Jasne odwołanie się do tradycji narodowej, tradycji politycznej, która
jest przez wszystkie odłamy Ruchu uważana za coś oczywistego, ciągle żywego
i jednoczącego - tłumaczy Krzysztof Bosak. - Łatwo zrozumieć, że jest to
możliwe, jeżeli zna się zróżnicowanie tradycji Ruchu Narodowego.
Doświadczenie wewnętrznego sporu i współpracy różnych grup jest wpisane w
endecką kulturę polityczną - twierdzi.

Kongres pokazał, że Ruch Narodowy potrafi zebrać mniejsze organizacje. Czy
twór zdoła przyciągnąć odbiorców i przetrwa wewnętrzne podziały? Co z
działalnością budzącą skojarzenia z faszyzmem? Politycy i część
społeczeństwa już teraz okazują niepewność, a może nawet strach. ,,

Nie bez powodu. ,,Skojarzenia z faszyzmem" mają ci z nich (czyli większość),
ktorzy od pokoleń są przesiąknięci propagandą komunistyczną i
postkomunistyczną. Bo to komuniści wszelkie NARODOWE odruchy i walkę o
tożsamość NARODOWĄ traktowali jako wrogie. Bo szkodziły ich celom.
Przypisując polskim Patriotom ,,faszyzm", z powodzeniem grali na złych
wojennych skojarzeniach Polaków. 50 lat takiego drenowania dawało i nadal
daje rezultaty do dziś - resortowe dzieci u władzy chcą nadal fałszować
nasz obraz. To jednak się im już nie uda, bo Ruch Narodowy jest coraz
liczniejszy, osiągnął już wiele i nie mozna go już ignorować!

https://medianarodowe.com/ipsos-ruch-narodowy-najwie
kszym-poparciem-wsrod-polakow-wieku-19-28/

https://mobile.natemat.pl/250701,ruch-narodowy-wybor
y-samorzadowe-2018-uderzaja-w-pis-co-proponuja

--
XL Głosuję na Ruch Narodowy!

2. Data: 2018-10-14 10:33:01

Temat: Re: Ruch Narodowy - Wybory Samorządowe 2018.
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-13 o 23:40, XL pisze:
> Wreszcie startujemy!

Ale wiesz, że linki które podałaś to przestroga przed wami? :)

https://natemat.pl/227967,pis-przymykalo-oczy-na-dzi
alalnosc-skrajnej-prawicy-to-dlatego-posel-winnicki-
mogl-skutecznie-bronic-kolegow-nazioli

http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103085,22930070,jestesmy
-zdziwieni-ze-faszysci-sa-faszystami-to-lata-trywial
izowania.html

"- Jest coraz większe przyzwolenie na przemoc, wyrażanie poglądów
rasistowskich. Jan Paweł II nauczał, że rasizm jest grzechem. Chyba
coraz mniej osób pamięta te nauki. Kobietę z transparentem z jego
słowami wywleczono niedawno z kościoła. To jakieś kuriozalne odwrócenie
hierarchii wartości."

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/153278
3,1,robert-winnicki--lider-wszechpolakow.read

"Michał Kamiński, były polityk PiS, dziś bliski Platformie przyjaciel
Giertycha: - Ruch Narodowy to próba wypłynięcia na szerokie wody kilku
sprytnych facetów. Nie wróżę im sukcesu, bo tłum, który za nimi stoi, to
kibole albo zwolennicy PiS. Nie wierzę, by istniało zapotrzebowanie na
narodową partię przeniesioną z lat 30., zwłaszcza gdy PiS jest tak
radykalny. Narodowcy nie reprezentują żadnego interesu społecznego."

http://wyborcza.pl/1,75398,19179721,nie-obraze-sie-z
a-nazwanie-mnie-faszysta-oto-czlowiek-ktorego.html

""Nie obrażę się za nazwanie mnie faszystą". Oto człowiek, którego
Winnicki zaprosił do Sejmu"

https://wiadomosci.wp.pl/burza-po-materiale-o-nazist
ach-winnicki-broni-swojego-asystenta-621234942727129
7a

"Nie milkną echa reportażu TVN24 o polskich neonazistach. Sprawę
skomentował prezes Ruchu Narodowego Robert Winnicki. Zamieszanie wokół
publikacji nazwał "paranoją". Wziął także w obronę członka "Dumy i
Nowoczesności", swojego asystenta, Jacka Lanusznego."

"Materiał "Superwizjera" wywołał medialną i polityczną burzę.
Dziennikarzom udało się przeniknąć do środowiska narodowców. Ujawnili
oddawanie czci Adolfowi Hitlerowi przez członków stowarzyszenia. Na
nagraniach ukrytą kamerą widać m.in. płonące swastyki oraz okrzyki:
"Sieg Heil!"."

"Dziennikarz śledczy Bertold Kittel opublikował na Twitterze zrzut
ekranu, na którym widać komentarz, jaki miał umieścić Lanuszny pod swoim
zdjęciem z karabinem na Facebooku. Jeden z internautów napisał pod
fotografią: "Faszysta i do tego z karabinem". Lanuszny odpisał: "Faszyzm
ok""

https://www.newsweek.pl/polska/czlonkowie-ruchu-naro
dowego-kim-sa/zss7vg8

"- A pana nie zraża dresiarski sznyt hard bassu? - zwracam się do
Roberta Winnickiego, szefa Młodzieży Wszechpolskiej. - Cóż, lemingi mają
swoje konwencje, a dresiarze swoje.- A dresiarze są dla Ruchu ważni? -
Jeśli ma pan na myśli młodych ludzi, którzy siedzą na ławce i słuchają
patriotycznego rapu, to tak, odwołujemy się także do takich ludzi. "

"Daniel Pawłowiec, jeden z ideologów Ruchu, były poseł Ligi Polskich
Rodzin: - Nasza baza to dwie grupy wiekowe. 60 plus i 25 minus.Jeden z
moich rozmówców narodowców uważa, że sprawa jest prostsza: - Chce pan
znać prawdę o Ruchu? Rewolucję społeczną rozkręca dwóch wiecznych
studentów, bramkarz z dyskoteki i agent ubezpieczeniowy."

"Wielu z was spyta: ,,Kim jestem? Nie mam dobrej pracy, może miałem
problemy z prawem". Ale pamiętajcie. Kiedy się służy ojczyźnie, wszelkie
grzechy są zamazane. Nie bójcie się własnej przemiany, nawołuję do niej!
Odwaga rodzi chwałę. Niech was Bóg błogosławi! "

> jest nas już dostatecznie wielu,
> https://mobile.natemat.pl/250701,ruch-narodowy-wybor
y-samorzadowe-2018-uderzaja-w-pis-co-proponuja

"Ostatni sondaż CBOS daje im jednak zerowe poparcie w najbliższych
wyborach."

https://oko.press/narodowcy-werbuja-w-calej-polsce-k
to-zwyciezy-w-walce-prawicowych-radykalow/

https://pl.wikiquote.org/wiki/Ruch_Narodowy

"Do zauważenia pełnej skali problemu trzeba też spojrzeć na coraz
bardziej wpływowe organizacje mające związki z neonazistami, takie jak
Ruch Narodowy i ONR. Ta Duma i Nowoczesność okazała się przecież im
bardzo bliska. Najbliższy współpracownik posła Roberta Winnickiego z
Ruchu Narodowego okazał się jednym z liderów Dumy i Nowoczesności. A sam
poseł Winnicki niejednokrotnie interweniował przez interpelacje i
interwencje poselskie w obronie interesów neofaszystów.
Autor: Rafał Pankowski"

"Szczerze przepraszam za wprowadzenie ,,narodowców" do Sejmu. Na swoje
usprawiedliwienie - przed wyborami wiele środowisk domagało się sojuszu
wszystkich sił antysystemowych - JOWowców, Wolnościowców, Narodowców.
Niestety, ,,narodowcy" w obecnym kształcie okazują się być
niebezpieczniejszymi dla Polski niż System. Na szczęście (w
nieszczęściu) nie ma ich już dzisiaj w K'15. Mimo to jeszcze raz
przepraszam. Hasło ,,zdejmij jarmułkę-podpisz ustawę" to retoryka
przedwojennych bojówek skrajnej prawicy nie mająca niczego wspólnego z
ideą Dmowskiego z czasów Konferencji Paryskiej. Żenada.
Autor: Paweł Kukiz"

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

3. Data: 2018-10-14 13:08:38

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> [...]
> przedwojennych bojówek skrajnej prawicy nie mająca niczego wspólnego z
> ideą Dmowskiego z czasów Konferencji Paryskiej. Żenada.

Nie boimy się nagonki.

--
XL

4. Data: 2018-10-14 13:30:23

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-14 o 13:08, XL pisze:

> [...]
dowego-kim-sa/zss7vg8

y-samorzadowe-2018-uderzaja-w-pis-co-proponuja

to-zwyciezy-w-walce-prawicowych-radykalow/

To dlaczego się oburzasz, gdy nazywam cię faszystką i rasistką? Nie
jesteś z tego dumna? Wstydzisz się własnej organizacji?

Prawda was zaboli :)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

5. Data: 2018-10-14 14:27:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> [...]
dowego-kim-sa/zss7vg8

y-samorzadowe-2018-uderzaja-w-pis-co-proponuja

to-zwyciezy-w-walce-prawicowych-radykalow/

A Kukiz - no cóż, fajny człek, zapisałabym się do jego partii, ale to
ALKOHOLIK!
Co z tego, że były. Alkoholikiem pozostaje się całe życie, bo alkoholik to
specyficzna osobowość - SŁABA osobowość. Słaba, więc sprzyjająca wpadnięciu
w alkoholizm, a po wyjściu z niego słaba nadal. Osobowość alkoholiczna
zagraża załamaniem w pierwszym silniejszym życiowym pacie czy stresie.
Przecież na kogoś takiego nie można liczyć. Bycie liderem przerasta Kukiza
- cytowana wypowiedź jest tego jrzyczącym dowodem. Oto ktoś mu zawierzył i
zaufał, ktoś z nim chciał ramię w ramię - a wystarczy przedwyborczy stres i
oto alkoholik zawodzi!
PS. Inna sprawa, że także zwyczajnie, jak normalny człowiek, czuje ze
strony RN zagrożenie dla swej własnej partyjnej popularności.
Co dalej, panie Kukiz? Sporo ludzi panu zaufało. Musi Pan brać się szybko w
garść, bo pójdą do Brauna i do Ruchu Narodowego ?

--
XL

6. Data: 2018-10-14 14:28:54

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> [...]
>
> To dlaczego się oburzasz, gdy nazywam cię faszystką i rasistką? Nie
> jesteś z tego dumna? Wstydzisz się własnej organizacji?

Predzej ,,was" wasze czwórki :-)

--
XL

7. Data: 2018-10-14 16:53:48

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-14 o 14:27, XL pisze:
> [...]

Nie żebym był jakimś miłośnikiem Kukiza czy coś... Szczególnie za to,
kogo wprowadził sejmu i polityki, a za grzechy trzeba zapłacić, ale...

> [...]
> zaufał, ktoś z nim chciał ramię w ramię - a wystarczy przedwyborczy stres i

... oto Kukiz komuś zawierzył i zaufał, a ten ktoś okazał się faszystą i
rasistą i zawiódł.
No trudno żeby faszyści oczekiwali od kogoś, że ktoś inny stanie się
faszystą... Biedni, pokrzywdzeni i rozczarowani faszyści... Jak mało
kto, oni potrafią wzbudzić litość i współczucie.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

8. Data: 2018-10-14 18:10:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> [...]
> faszystą... Biedni, pokrzywdzeni i rozczarowani faszyści... Jak mało
> kto, oni potrafią wzbudzić litość i współczucie.

A to on głupi był, czy pijany, kiedy budował swoją partię na strukturach
ONR, MW, RN? I oto nagle zmądrzał i go olśniło, że się z ,,faszystami"
zadał?
Czy może po prostu chce PRZED WYBORAMI odbić się jak najmocniej,
chocby pomówieniem i tanią sensacją od tych, na plecach ktorych wspiął się
tam, gdzie zwykły pijaczek sam wspiąć się nie powinien?
Mały, śmieszny Kukiz.

--
XL

9. Data: 2018-10-14 19:19:01

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-10-14 o 18:10, XL pisze:

> A to on głupi był, czy pijany, kiedy budował swoją partię na strukturach
> ONR, MW, RN? I oto nagle zmądrzał i go olśniło, że się z ,,faszystami"
> zadał?

Nie wiem czy zmądrzał. Na razie ponosi konsekwencje. Jak każdy, kto
zadaje się z faszystami i rasistami.

Ale cieszę się, że zauważyłaś. Trzeba zmądrzeć żeby się z faszystami i
rasistami przestać zadawać.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

10. Data: 2018-10-14 19:40:49

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> Nie wiem czy zmądrzał. Na razie ponosi konsekwencje. Jak każdy, kto
> zadaje się z faszystami i rasistami.
>
> Ale cieszę się, że zauważyłaś. Trzeba zmądrzeć żeby się z faszystami i
> rasistami przestać zadawać.

Tylko czemu ta ,,mądrość" akurat teraz? Czemu nie od zarania ani nie po
wyborach?
O czym my mowimy - Kukiz jaki jest, każdy widzi.
--
XL

Domagają się mężczyzn
Co grozi za krytykowanie prawicowego kandydata
Grecja chce reparacji wojennych.
A po cholerę nam jakiś wrak?
Leo się doigrał?