SEKTY

1. Data: 2000-10-23 12:43:33

Temat: SEKTY
Od: "m" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

poszukuję wszelkich informacji o sektach działających w Krakowie lub
okolicach.
Potrzebne są nam także namiary na ośrodki pomagające rodzinom osób
zwerbowanych do sekt.

Z góry dziękuję za wszelki informacje w imieniu takiej właśnie
rodziny...Magda
m...@m...pl

1. Data: 2000-10-24 09:17:33

Temat: Re: SEKTY
Od: "Dania" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wydawnictwo Ravi wydało książkę S.Hassen "Psychomanipulacja w sektach"
(http://www.ravi.com.pl).
Na stronie: http://www.ruda-sl.pl/~media/sekty/linki.html znajdziesz linki
dotyczące sekt, z reguły są to inicjatywy Kościoła katolickiego.
Ale uwaga! Sądzę, że nie każda grupa zajmująca się medytacją, rozwojem
duchowym i wyznająca poglądy nie akceptowane przez Kościół katolicki jest
sektą. Swego czasu czytałam rozpowszechniany przez Dominikanów spis
"objawów" charakterystycznych dla sekt. No cóż, moi znajomi systematycznie
uczęszczający na spotkania modlitewne do tychże Dominikanów mieli większość
objawów! Dlatego doradzam ostrożność w ocenach. Życzę powodzenia. Ania
Dmitruk

Użytkownik m <m...@m...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8t1bkb$ln5$...@h...uw.edu.pl...

1. Data: 2000-10-24 11:42:20

Od: j...@f...edu.pl (Jerzy Tarasiuk) szukaj wiadomości tego autora

> Wydawnictwo Ravi wydało książkę S.Hassen "Psychomanipulacja w sektach"
> (http://www.ravi.com.pl).

Mam wrazenie, ze autorem jest Steve Hassan...
Jarek Zabiello (jeden z lepszych ekspertow od sekt
w Polsce) doradzal mi tez ksiazke Cialdiniego.

> Na stronie: http://www.ruda-sl.pl/~media/sekty/linki.html znajdziesz linki

Sprawdzilem - trzy z nich nieaktualne. Na mojej stronie
http://www.fuw.edu.pl/~jt/sekty.html
mozna znalezc bardziej aktualne, i nieco wiecej.

> Ale uwaga! Sądzę, że nie każda grupa zajmująca się medytacją, rozwojem
> duchowym i wyznająca poglądy nie akceptowane przez Kościół katolicki jest
> sektą. Swego czasu czytałam rozpowszechniany przez Dominikanów spis

Zgadzam sie. Jak rowniez uwazam, ze grupa nie musi miec
dziwnych pogladow, zeby byc sekta. Roznica nie w pogladach,
a w metodach dzialania, relacjach miedzyosobowych. Chociaz
zwykle to jest skorelowane z pogladami. Ale tylko zwykle.

> "objawów" charakterystycznych dla sekt. No cóż, moi znajomi systematycznie

Na mojej stronie sa linki do paru takich spisow, na ogol
marnych, choc jeden z nich opracowany przez naukowcow
z Instytutu Religioznawstwa UJ. I sa tez tlumaczenia
opisow paru ekspertow swiatowej slawy.

> uczęszczający na spotkania modlitewne do tychże Dominikanów mieli większość

Jesli te objawy byly "czule" na zaangazowanie w grupie
o charakterze religijnym, to nawet trudno sie dziwic.

Jurek

1. Data: 2000-10-24 13:12:19

Od: "r@v" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a w metodach dzialania, relacjach miedzyosobowych. Chociaz
> zwykle to jest skorelowane z pogladami. Ale tylko zwykle.

Roznica tkwi raczej w celowosci takiego a nie innego dzialania. Sekta
zniewala.. najpierw duchowo potem cielesnie. Odbiera czlowiekowi wolna wole.
Jesli nie to jest celem grupy religijnej to nie jest ona sekta.

r@v

--
Konto pocztowe z powiadomieniem SMS? Tak! http://rubikon.pl

1. Data: 2000-10-25 19:48:11

Od: j...@f...edu.pl (Jerzy Tarasiuk) szukaj wiadomości tego autora

> Roznica tkwi raczej w celowosci takiego a nie innego dzialania. Sekta
> zniewala.. najpierw duchowo potem cielesnie. Odbiera czlowiekowi wolna wole.

Mysle, ze dobrze wychwyciles, jaka jest ta roznica.

Jurek

Re: Re do 'zmiany osobowosci'
Autodestrukcja.
Metody badania motywacji