Samoswiadomosc

1. Data: 2000-01-04 17:36:54

Temat: Samoswiadomosc
Od: s...@p...pl (Small Bear) szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam takie pytanie: czy uważacie, że znając procesy psychologiczne
zachodzące w naszym mózgu, można łatwiej poradzić sobie z własnymi
problemami (bynajmniej nie mam na mysli problemów finasowych, ale
psychologiczne)?

Pozdrowienia
Small Bear

--
Archiwa polskich grup dyskusyjnych - http://www.newsgate.pl/archiwum.shtml

1. Data: 2000-01-04 18:00:22

Temat: Re: Samoswiadomosc
Od: h...@x...pl (HeT) szukaj wiadomości tego autora

[(Nie)zbędne informacje są w X-nagłówkach.]

A mówiąc krótko, to Small Bear napisał(a), że...

> czy uważacie, że znając procesy psychologiczne zachodzące w
> naszym mózgu, można łatwiej poradzić sobie z własnymi
> problemami

NIE!

Za to można narobić krzywdy ludziom, którym powinno się pomagać.

A innymi słowy: wydaje mi się, że zbyt wielu obecnych psychologów
zadawało sobie podobne pytanie przed podjęciem decyzji o kierunku
studiów. Odpowiadali "Tak". Na swoje i innych nieszczęście.
Przemyśl to.

P.S. Mały Misiu --- gdy znajdziesz przyjaźń, większość Twoich problemów
"rozwiąże się automagicznie". Z pozostałymi dasz sobie radę sam;
dzięki doświadczeniom i przemyśleniom z czasu poszukiwań.
To przemyśl też.

--

HeTman InTail ############## ...the love has chosen for us...
HeTman.xox.pl ######### Przecież i tak nie chcesz rozumieć,

1. Data: 2000-01-04 20:31:27

Temat: TAK!!!!!
Od: "bary" <b...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Small Bear napisał(a) w wiadomości: <9...@g...newsgate.pl>...
> [...]
>zachodzące w naszym mózgu, można łatwiej poradzić sobie z własnymi
>problemami (bynajmniej nie mam na mysli problemów finasowych, ale

Jasne, znacznie łatwiej będzie nam patrzeć na to wszystko. Oczywiście tu
jest inny problem czy potrafimy zastosować to w praktyce.
Powiem ci od razu że też mogą rozwiązać się problemy finansowe, bo
przecież to od naszego umysły zależy wybór pracy, efektywność jej
wykonywania itp...

Jeśli ktoś mówi nie, znaczy że nie słyszał o książkach które może nawet
wielu ludziom uratowały życie.. dotyczą psychologi praktycznej...

Np.. wielki problem który szczególnie 'męczy' młodzież i nie tylko...
dotyczący tzw.. 'umniejszacza spiralnego'

A oto wypowiedz pewnego studenta:

Od studenta

"Po raz pierwszy zetknąłem się z Jayem Carterem w szkole wieczorowej dla
dorosłych, w czasie prowadzonych przez niego "warsztatów porozumiewania się"
. Zapisałem się na te zajęcia z nadzieją uzyskania pomocy w moich
nieustannych wysiłkach, by nauczyć się lepiej wyrażać to, co chcę
powiedzieć. Dzięki tym warsztatom rzeczywiście nauczyłem się jaśniej
formułować myśli, lecz naprawdę chodziło w nich o coś zupełnie innego.
Dotyczyły tego, jak ludzie myślą i działają Innymi słowy, był to kurs
psychologii praktycznej.

Część zajęć Jay poświęcił umniejszaniu (ang. invalidation), czyli
dewaluowaniu czyjejś wartości. Przez umniejszanie rozumiem "poniżanie kogoś,
aby samemu się wywyższyć". I mimo że sam także odczuwałem skutki
umniejszania wartości, nie miałem pojęcia, skąd się to zjawisko bierze,
dlaczego w ogóle istnieje, jaki ma wpływ na ludzi i jak je nazwać. A przede
wszystkim nie zdawałem sobie sprawy jak groźne może być umniejszanie dla
ludzkiego życia, wolności czy poszukiwania szczęścia."

Jay Carter napisał książkę pt. 'Wredni Ludzie'; oto kilka cytatów:

"Gdy już odkryłem sekret, przyczyniając się tym samym do własnego szczęścia,
zacząłem dzielić się moją nowo nabytą wiedzą z innymi i obserwowałem, jak
bardzo zmienia się ich życie. Byłem świadkiem cudów, które zdarzały się
podczas kursów dla dorosłych na temat ludzkiej świadomości."

a oto jego zdanie na temat 'pomocy' w problemie. / zresztą moje też..

"...To, czego się dowiesz z tej książki, nie uczyni cię szczęśliwym, lecz
wyjaśni ci wiele spraw na tyle, abyś przestał być nieszczęśliwy. Tylko od
ciebie będzie zależało, czy zrobisz wszystko, aby zapewnić sobie szczęście.
Na początek zrzuć z pleców tę strzygę (to może być on, ona czy jakaś
rzecz)."

i jeszcze coś, też ważne:

"Podręczniki psychologii zawierają teorie. Niniejsza książka niczym się nie
różni od innych. Jedyne, co odróżnia teorie użyteczne od całkowicie
bezużytecznych, to praktyczna przydatność"

Ta książka może być dla nie których 'mocna':

"Doświadczenie mnie nauczyło, że niektórzy ludzie reagują bardzo silnymi
emocjami na treści zawarte w tej książce. Jestem z nimi całym sercem. Ci,
którzy byli ofiarami umniejszania wartości, mogą wpaść we wściekłość. Ci
którzy dostrzegą w sobie umniejszaczy, mogą się zasmucić lub odczuć wyrzuty
sumienia. Zaufaj swoim uczuciom. Jeśli czujesz smutek... to płacz. Jeśli
jesteś zły... pozwól sobie na atak wściekłości. Nie tłum tego w sobie.
Wyładuj się. Lecz pamiętaj, że to są twoje uczucia. Nie zrzucaj
odpowiedzialności za twoje własne uczucia na kogoś innego. Obwinianie innych
nie pomoże... nawet, jeśli są winni."

Ale polecam ją gorąco, nie tylko ludziom "zagubionym", ale także i
wszystkim którzy interesują się psychologią.. powiedziałbym, że można ją
uważać jako literaturę obowiązkową...;)

JAcEk

------

"Czasami lepiej odejść od zmysłów by nie zwariować"
"Don't worry, be happy"

>Pozdrowienia
>Small Bear
>
>--
>Archiwa polskich grup dyskusyjnych - http://www.newsgate.pl/archiwum.shtml

samobójstwo - dlaczego?
Re: Znaki zodiaku...
o przyczynach działania
Re: Holandia, a eutanazja [1996] (bylo: marycha)
samotność