Ścięgno achillesa nadcięte szkłem ! ! !

1. Data: 2004-08-14 16:02:23

Temat: Ścięgno achillesa nadcięte szkłem ! ! !
Od: "ryhoo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Córa lat 20 będąc na "dyskotece" uderzyła nogą w stłuczoną butelkę i
nadcięła ścięgno Achillesa. W szpitalu - GUS - wykazało uszkodzenie w
stopniu 2/3. Założono gips na ok 6 miesięcy.
Mam pytanie:
1. Czy to się aby zrośnie ?
2. Czy poza czekaniem można teraz coś z tym robić by było w efekcie jak
najlepiej ?

pozostaje w niecierpliwym oczekiwaniu 8-)

--
ryhoo
r...@p...spam

2. Data: 2004-08-14 16:19:05

Temat: Re: Ścięgno achillesa nadcięte szkłem ! ! !
Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Córa lat 20 będąc na "dyskotece" uderzyła nogą w stłuczoną butelkę i
> nadcięła ścięgno Achillesa. W szpitalu - GUS - wykazało uszkodzenie w
> stopniu 2/3. Założono gips na ok 6 miesięcy.

Ile??? Nie jestem specem w tej dziedzinie, ale jakoś nie mogę uwierzyć w to, że
rekonwalescencja po urazie ścięgna Achillesa może trwać pół roku!

3. Data: 2004-08-14 16:19:05

Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2004-08-14 16:51:08

Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 14 Aug 2004 18:02:23 +0200, "ryhoo" <r...@g...pl> wrote:

>1. Czy to się aby zrośnie ?
>2. Czy poza czekaniem można teraz coś z tym robić by było w efekcie jak
>najlepiej ?

Zrosnie sie.
6 miesiecy to lekka przesada. Zrosnie sie i z powodu braku ruchu
przestanie funkcjonowac
Ze swojej strony jedyne co moge poradzic to zabiegi med. naturalnej,
ew. ziola (propolis) na wzmocnienie organizmu

Klapuch

4. Data: 2004-08-14 16:51:08

Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@o...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2004-08-14 16:54:34

Od: "ryhoo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek wrote:
nie mogę
> uwierzyć w to, że rekonwalescencja po urazie ścięgna Achillesa może
> trwać pół roku!
I dobrze mówisz, napisałem w rozpędzie /miesięcy/ a myślałem * tygodni
*
- Więc sześć tygodni, do końca wakacji studenckich ;-(
ryhoo
r...@p...spam

6. Data: 2004-08-14 16:54:34

Od: "ryhoo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2004-08-14 20:35:28

Temat: Re: ?cięgno achillesa nadcięte szkłem ! ! !
Od: "promyczka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Natomast po zdjęciu gipsu koniecznie postarajcie się o rehabilitację,
to jest często odkładane a potem sa powikłania typu odczuwanie bólu
przy chodzeniu.

9. Data: 2004-08-14 20:39:51

Od: "ryhoo" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

promyczka wrote:
> Natomast po zdjęciu gipsu koniecznie postarajcie się o rehabilitację,
> to jest często odkładane a potem sa powikłania typu odczuwanie bólu
> przy chodzeniu.
A czy to długo trwa taka typowa rehabilitacja?

--
ryhoo
r...@p...spam

10. Data: 2004-08-15 16:10:30

Od: "Magister" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>
> 1. Czy to się aby zrośni
> 2. Czy poza czekaniem można teraz coś z tym robić by było w efekcie jak
> najlepiej ?

ZTCW: Można zastosować delikatny masaż o kierunku zgodnym z przebiegiem
włókien. Zrost ścięgna odbywa się w sposób nieregularny --\/-\-/--\---\--/-
. Masaż nie przyspiesza znacząco gojenia, natomiast sprawia, iż
nowoutworzone włókna będa przebiegac rownolegle do siebie . =--__==--=-=-
Tak struktura zapewnia większą wytrzymałość. Dodam, że w przypadku sciegna
Achillesa obciążenie moze dochodzić do 300kG wiec jest o co "walczyć". Mam
nadzieję że nie pomieszałem.

Aby natomiast zapobiec zanikowi łydki, można zapodać kilka lekkich ćwiczeń
oraz masaż kontrlateralny. Oczywiście w ścisłej konsultacji z lekarzem ;) bo
łatwo zrobić krzywdę jeśli się chce przedobrzyc

wyniki morfologii krwi - prosba o wyjasnienie
Jak pić wódkę żeby nie miec nudności?
spirytus salicylowy
Prosba o interpretacje analizy moczu.
wirtualny swiat a rzeczywistośc