Sianie cisu

1. Data: 2006-10-28 16:51:35

Temat: Sianie cisu
Od: "Grzegorz" <l...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Czy ktoś wie, jak przygotowuje się do siewu (stratyfikacja, skaryfikacja?) i
kiedy wysiewa zebrane teraz nasiona cisu?
Pozdrawiam
Grzegorz

2. Data: 2006-10-29 03:50:16

Temat: Re: Sianie cisu
Od: Kyllyan <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz napisał(a):
> [...]
> Czy ktoś wie, jak przygotowuje się do siewu (stratyfikacja, skaryfikacja?) i
> kiedy wysiewa zebrane teraz nasiona cisu?

Nasiona cisu przed sianiem muszą przejść przez przewód pokarmowy ptaka.
Myślę, ze można by sie tu posłużyć kurami. Jeśli kurami, ani papużkami
nie dysponujesz lepiej rozmnażać cis z sadzonek

--
Sławomir J Marusiński
Gdańsk

3. Data: 2006-10-29 06:31:49

Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz napisał(a) zaCIS sprawę dokumentie:

> Nasiona cisu przed sianiem muszą przejść przez przewód pokarmowy ptaka.
> Myślę, ze można by sie tu posłużyć kurami. Jeśli kurami, ani papużkami nie
> dysponujesz lepiej rozmnażać cis z sadzonek

Rozmnażanie z sadzonek to pójscie na łatwiznę! Prawdziwy hardcorowiec będzie
rozmnażał z nasion. W tym celu wykorzysta żonę, zwłaszcza jeśli ponad
rozrywkowe towarzystwo przekłada domowe gniazdko. Zresztą nie sposób
przygotowania nasion jest tutaj naistotniejszy, ale metoda ich późniejszego
odzyskiwania =(:-o)

Pozdroofka Johnny
http://www.johnny.civ.pl/

4. Data: 2006-10-29 17:33:56

Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To juz wiem, czemu mi niec nie wzeszlo.

A samemu mozna ?

> Rozmnażanie z sadzonek to pójscie na łatwiznę! Prawdziwy hardcorowiec
będzie
> rozmnażał z nasion.

Ale tylko sadzonki ze zdrewanialych galazek gwarantuja
odtworzenie cech genetycznych. Z nasiona moze wyroznac HWC.

> przygotowania nasion jest tutaj naistotniejszy, ale metoda ich
późniejszego
> odzyskiwania =(:-o)

nie trzeba odzyskiwac, kopiesz kilka dolkow, kucasz i ...
rzucasz nasiona do dolka.

pozdrawiam
pluton

5. Data: 2006-10-29 17:44:18

Od: "MCoola" <h...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Czy ktoś wie, jak przygotowuje się do siewu (stratyfikacja, skaryfikacja?)
> kiedy wysiewa zebrane teraz nasiona cisu?

Nasiona pozbawione czerwonej osnówki (jadalnej) należy lekko podsuszyć i
stratyfikować w torfie w temp. +2 do +5(st.)C. Na początku kwietnia moczyć w
wodzie 24h i wysiać do gruntu. Grubość przykrycia 2cm. Można zaprawić
funabelem. Jeśli stratyfikacja była zła część przeleguje do drugiej wiosny.
podsuszone nasiona zaprawić funabenem i po pierw. mrozach wysiać na grządkę.
Reszte załatwi natura. Siewki są bardzo delikatne i należy je cieniować. W
razie pojawienia się zgożeli opryskać środkami grzybobójczymi (Dhitane) lub
wyciąg z pokrzywy i skrzypu (1:1). Siewki rosną bardzo wolno . Lepiej
ukorzeniać 2 letnie pędy w inspekcie stosując ukorzeniacz (A). Ukorzenia się
na początku kwietnia sadzonkę z piętką do jesieni będzie ukożeniona.
Pozdrawiam Mikołaj

6. Data: 2006-10-29 17:58:45

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ponad rozrywkowe towarzystwo przekłada domowe gniazdko. Zresztą nie sposób
> przygotowania nasion jest tutaj naistotniejszy, ale metoda ich

Nie jest to prawdą . Nasiona wysiane jesienią i pozostawione ze skrzynką
(doniczką) na zewnątrz przejdą samoistną stratyfikację i też wykiełkują.
Trzeba się jednak uzbroić w cierpliwość bo niekiedy wschodzą dopiero po
roku.
Uwaga ! Nasiona cisa są trujące tak jak igły i inne jego części, oprócz
czerwonej otoczki nasionka z której kiedyś robiono kofiturę.
Ostrożnie więc ze srtratyfikacją nasion w przewodzie pokarmowym, bo można
ich już nigdy nie odzyskać :-(.

Pozdrawiam - Jagoda

7. Data: 2006-10-29 18:36:53

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jagoda wrote:

> [...]
> czerwonej otoczki nasionka z której kiedyś robiono kofiturę.
> Ostrożnie więc ze srtratyfikacją nasion w przewodzie pokarmowym, bo można

Cyba, że w czasie sekcji zwłok.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2006-10-29 20:33:44

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan wrote:

> Nasiona cisu przed sianiem muszą przejść przez przewód pokarmowy ptaka.

Polemizowałbym ze słowem _muszą_. Moje doświadczenia wskazują, że nie muszą,
a mogą. I w niczym im to nie przeszkadza.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Chorego spytał ktoś: --Azaliż
Pańska choroba to paraliż?

9. Data: 2006-10-29 20:36:18

Od: "Grzegorz" <l...@r...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ukorzeniać 2 letnie pędy w inspekcie stosując ukorzeniacz (A). Ukorzenia się
> na początku kwietnia sadzonkę z piętką do jesieni będzie ukożeniona.

Dziękuję za rzeczową odpowiedź. Czy można zwiększyć szanse na udaną
stratyfikację poprzez uszkodzenie "łupinki", na przykład moczenie w stężonym
kwasie siarkowym (jak długo?) albo nakłucie igłą?
Pozdrawiam
Grzegorz

Warszawa - klon palmowy - gdzie?
Jakie to drzewo?