Skąd tyle agresji?

1. Data: 2004-02-22 19:42:37

Temat: Re: Sk?d tyle agresji?
Od: Amnesiak <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 22 Feb 2004 19:57:32 +0100, "Duch" <a...@p...com> wrote:

>A zgadzasz sie troche z tym? (co pisze krzysio)
>Tez tak jest w Twoim otoczeniu?
>Czy nie jest tak? Chetnie uslysze nawet zdanie przeciwne,
>ale na razie mam wrazenie, ze wyskoczylem z mocno niechcianym tematem.

Duchu, jesteś niesamowity!!! :)))))

Bardzo byś chciał, by był on niechciany, prawda? :) W przeciwnym razie
padłby Twój pieczołowicie budowany światopogląd. No i niech padnie! Bo
temat jest bardzo "chciany", wałkuje się go do upadłego nieustannie.
:)

--
Amnesiak
----

1. Data: 2004-02-22 21:06:56

Temat: Re: Skąd tyle agresji?
Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <a...@p...com> wrote in message
> A zgadzasz sie troche z tym? (co pisze krzysio)
> Tez tak jest w Twoim otoczeniu?
> Czy nie jest tak? Chetnie uslysze nawet zdanie przeciwne,
> ale na razie mam wrazenie, ze wyskoczylem z mocno niechcianym tematem.

Temat jest bardzo sensowny. Warto go jednak wlasnie nieco rozszerzyc poza
zwykle narzekania.

Jak jest u mnie? Widzisz, mieszkam w kanadyjskiej "stolicy zbrodni". Tutaj
popelenia sie najwiecej morderstw ( kilkanascie w roku) , ale ja sie
dowiaduje o tym z tv i absolutnie na codzien nie czuje zadnego strachu.
Takze kradziez samochodow nalezy w Winnipeg do najwiekszych - ale mnie
samochodu nie ukradziono ( jeszcze?). Stosunkowo duzo tutaj ludzi na
zasilku socjalnym, wraz z wszelkimi bolaczkami jakie ta populacja niesie ze
soba. Sa tereny, na ktore sie nie zapuszczam, miejsca gdzie nie bywam. Jak
wszedzie.

>a troche juz opisalem, nawet w tym watku.

To za malo.
Ale mam nadzieje,ze opiszesz: d l a c z e g o jest jak jest.

Kaska

1. Data: 2004-02-22 23:05:21

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <amnesiac_wawa@_zero_spamu_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:uc1i30tsc6kciodilv46a2jsrp9kp6ivpa@4ax.com...

> Bardzo byś chciał, by był on niechciany, prawda? :) W przeciwnym razie
> padłby Twój pieczołowicie budowany światopogląd. No i niech padnie! Bo
> temat jest bardzo "chciany", wałkuje się go do upadłego nieustannie.

Nie to nie tak - piszac odpowiedz Krzyskowi, napisalem ze to tabu i ze nikt
nie bedzie potwierdzal.
Spodziewalem sie ciszy ale nie spodziewalem sie kontry - ze sam mam
problemy, ze to takie marudzenie, itp.
Przysiegam ze sie tego nie spodziewalem! A taka kontra typu "nima i koniec i
cicho", to mi tylko potwierdza.

Czy temat jest walkowany? - tak, rzeczywiscie, troche jest, ale mi nie
chodzi o moralnosc, napady, kradzieze
tylko o taki specyficzny klimat ktory Krzysiek opisuje. Zajelismy sie
tabu-nie tabu,
a stracilismy glowny temat.
Jeszcze raz: nie chodzi o agresje, typu bicie na ulicy, ale sposob
komunikacji przecietnych ludzi.
Moze niektorzy maja alergie na tego typu temat i umyka sedno sprawy.
To co Krzysiek napisal jest bardzo podobne do moich obserwacji - wiec
zagailem.

Jezeli jest inaczej, prosze o jakis obraz sytuacji ktory pokaze inna storne
medalu -
zamykanie rozmowy "bo to marudzenie" to slaby pomysl.
Zdrufk,
Duch

1. Data: 2004-02-22 23:08:31

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pyzol" <n...@s...ca> napisał w wiadomości

Nie do konca o to mi chodzi.
Chodzi mi o cyniczny i taki docinkowy sposob bycia, nieuprzejmosc wsrod
przecietnych osob.
Agresja - nie agresja na ulicach, ale wsrod wspolpracownikow w biurze.
Duch

1. Data: 2004-02-22 23:14:50

Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwona" w news:c1as6a$cb7$1@absinth.dialog.net.pl...
/.../

> Nadaje na innych częstotliwościach.
>
> Rada: ignorować, nie czytać, nie odpowiadać;)

:))). Czyli mówiąc wprost - NIE MYŚLEĆ....

Świetna rada.
Oby więcej takich.

> Pzdr.
> Iwona

Bądź pewna Iwonko, że prędzej czy później wylądujesz w ogródku
kapuścianych główek.

pozdrawiam
All

1. Data: 2004-02-22 23:17:36

Od: "Filip Sielimowicz" <sielim@wyrzucic_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szanowny Panie Krzysztofie, mam na imie Michał.
> Pański post poruszył, z lekka, moją wyobrźnię,
> co jest dla mnie niebywale cenne.
> Postaram się odpowiedzieć, równie górnolotnie.

A widzisz E.T. ?
A mówiłem !
A MÓWIŁEM !

Niektóre et-rebusy całkiem ładnie do mnie dotarły,
którędy - nie wnikam ... Ale wiele z nich - kupa.
Przepadły.
A te co doszły - wielki intelekt po drodze zazwyczaj
uruchamiały ... Bez mapy Twoich zawojów mózg
bardzo ciężka wycieczka po matriksie ...
A te et-rebusy miały być niby o/do uciuciach ...

Ale po niektórych subtelny, wysublimowany stan
motyla na chwilę w powietrzu zawisał ... i umykał ...
z lekkim szelestem na zawojach mózg.

Deżawi:
> Po prostu nie rozumiem co Pan pisze.
Motyl.

Filip Sielimowicz
http://panda.bg.univ.gda.pl/~sielim/azablocki.htm

1. Data: 2004-02-23 00:35:58

Od: "Iwona" <i...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

... z Gormenghast ( p...@p...onet.pl ) wrote :

> "Iwona" w news:c1as6a$cb7$1@absinth.dialog.net.pl...

> :))). Czyli mówiąc wprost - NIE MYŚLEĆ....

Jedni wrzucają do Kf-u, inni nie czytają...nie muszą. Prawda?

> Bądź pewna Iwonko, że prędzej czy później wylądujesz w ogródku
> kapuścianych główek.
Chcesz powiedzieć, że za nie czytanie etate (czyt. bzdur) grozi taka kara???
:(((
Grupowicze!!! Strzeżcie się!!!

Iwona

1. Data: 2004-02-23 01:19:54

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona:
> Grupowicze!!! Strzeżcie się!!!

Taaa... zwlaszcza strzezcie sie kupowania
pouczen etatowych kretynow! ;D

Czarek

1. Data: 2004-02-23 14:45:20

Od: "Pyzol" <n...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"Duch" <a...@p...com> wrote in message
> Nie do konca o to mi chodzi.
> Chodzi mi o cyniczny i taki docinkowy sposob bycia, nieuprzejmosc wsrod
> przecietnych osob.
> Agresja - nie agresja na ulicach, ale wsrod wspolpracownikow w biurze.

Ludzie w Polsce zawsze, jak pamietam, narzekali.

Kiedys, kiedy "wszyscy w biurze" mieli wspolnego wroga, Duzego Brata, czysta
agresja objawiala sie moze rzadziej, bo instynktownie oszczedzano sily na
radzenie sobie z wspolnym zagrozeniem. Dominowala wowczas obojetnosc, ktora
dokuczala nie mniej niz dzisiejsza "agresja".

Ktoregos dnia, tak mniej wiecej 10 mln ludzi przestalo byc obojetnymi i po
jakims czasie Duzego Brata szlag trafil. Zaczelo sie normalne, niekrepowane
przez czynniki odgorne, zycie, a z niego,niczym Filip z konopi, wyskoczyla
tlumiona przez wiele lat z przyczyn obiektywnych ( Duzy Brat nie pozwalal)
agresja.

To okres przejsciowy, okres leczenia sie spolecznego organizmu z
patologicznego stanu, w jakim trwal dobre kilkadziesiat lat.

Narzekanie, jak widac, przetrwalo "kuracje szokowa" i nadal toczy swoje
niszczycielskie dzielo. Bo narzekanie mialo kiedys funkcje ochronna
spolecznego psychicznego zdrowia, bylo praktycznie jedyna dozwolona forma
sprzeciwu. I dzis organizm niekiedy ucieka sie wiec do tej znajomej terapii,
z lekka zdumiony, ze nie spelnia juz takiej roli jaka spelnialo kiedys. To
rodzi frustracje, a frustracja owocuje agresja.

Dostrzezenie i zrozumienie tych procesow znacznie ulatwi uporanie sie z
wieloma spolecznymi bolaczkami, takze z codzienna agresja, ktora - bez
wzgledu na klimat, ustroj, czy aktualne mody, istniala zawsze i istniec
bedzie. Jedna z najlepszych pozywek na jej rozwoj jest czarnowidztwo. Ono
odbiera czlowiekowi nie tylko nadzieje, ale i niezbedna do normalnego
funkcjonowania radosc zycia. Czarnowidztwo jest wobec tej radosci a g r e
s j a.

Kaska

1. Data: 2004-02-23 14:56:10

Od: "natek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
kiedys. To
> rodzi frustracje, a frustracja owocuje agresja.

Kolejna juz osoba mowi o narzekaniu. Prawda - jest go za duzo i
prowadzi donikad.

Moim zdaniem Krzysio nie narzeka, tylko zauwazyl, ze dzieje sie cos
niedobrego rowniez z nim - i chcialby przeciwdzialac. Czy jedyna rada
dla niego to - nie daj sie zarazic? On chce o tym porozmawiac,
tymczasem mam wrazenie, ze kilka osob radzi mu, by sie po prostu
zamknal.

pozdrawiam
Natek

Prozac/ Fluoksetyna ... czy ktoś brał?
Złośliwość - definicja.
kto odróznia psychologa od psychoterapeuty?
Dlaczego zostały zakazane
testy-praca mgr