Skąd wiadomo że on/ona kłamie?

1. Data: 2002-10-26 03:23:15

Temat: Skąd wiadomo że on/ona kłamie?
Od: "Juka 147" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jak rozpoznać czy ktoś kłamie?

Chętnie zapoznałbym się z wiedzą na temat gestów werbalnych i niewerbalnych,
mówiących o tym czy osoba mówi prawdę, czy kłamie.
Koloryzuje lub tuszuje.
Wykorzystuje lub itd. (reszta świństw)

Czy ktoś z Was miał jakieś tego typu doświadczenia?
Jakieś własne spostrzeżenia?

Pozdrawiam i życzę dużo dobrego

Juka
http://strony.wp.pl/wp/smile.ufoludek/

1. Data: 2002-10-26 07:57:21

Temat: Re: Skąd wiadomo że on/ona kłamie?
Od: "comboy" <c...@p...sobie.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juka 147" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Koloryzuje lub tuszuje.
> Wykorzystuje lub itd. (reszta świństw)
>
> Czy ktoś z Was miał jakieś tego typu doświadczenia?

AFAIK jedni kłamać umieją, inni nie, jedni to robią tak, a inni inaczej.
Ludzie okłamują się na różny sposób i wątpię żeby były jakieś uniwersalne
gesty. Oczywiście są gesty które wykonuje większość - patrz w oczy - jak
ktoś też patrzy to nie kłamie, a jak kłamie to może uda Ci się to odczytać,
założone ręce to oznaka pewności, też raczej nie świadczy o kłamstwie. Ale
ja np. obserwuję siebie (na potrzeby drobnych kłamstewek:P) gdy nie kłamię i
staram się to póxniej naśladować przy kłamstwie. Hyh, jestem w III LO i
doszedł mi teraz taki fajny przedmiot jak przedsiębiorczość :) tam ostatnio
była komunikacja, negocjacje, z tym że wszystko bardzo bardzo ogólnie :/
Ale to wszystko co napisałem to nic pewnego. Tak tylko mi się gdzieś
zasłyzało. Też chętnie posłucham jeżeli ktoś zna jakieś oznaki kłamania :]

--
Pozdrawiam - COMBOY;
WWW: http://www.pasja.scrypty.com;

1. Data: 2002-10-26 09:31:07

Od: "Krzysztof" <kris_73@ poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juka 147" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Witam
>
> Jak rozpoznać czy ktoś kłamie?

Nie ma metod skutecznych w 100%.
Jesli ktos sie uczy klamac to moze dojsc do perfekcji.
Sa tez tacy ktorzy klamia nieswiadomie, bo sa o tym swiecie przsekonani.
Nawet wykrywacz klamstw mozna oszukac.

Z metod praktycznych z tego, co kiedys gdzies bylem szkolony, to
gest taki jak wykonuje dziecko gdy sklamie, tzn. zakrywa sobie usta.

Oczywiscie dorosli nie robia tego wprost.
Reka zaczyna wedrowac w strone ust ale gest "sprytnie"
konczy sie podrapaniem w nos, policzek, albo zlapaniem za ucho,
poglaskaniem po brodzie itp.

Druga metoda wymaga przygotowania. Na pewno jest opisana w
jakiejs ksiazce od NLP (programowanie neurolingwistyczne).

Czlowiek, zaleznie od tego czy zmysla, czy przypomina cos sobie
kieruje oczy w odpowiednia strone. W strone "osrodka" pamieci,
lub osrodka "kreatywnego".
Ale one sa rozne dla roznyh ludzi.
Np lewo-gora to sieganie do pamieci, a prawo-dol to sieganie do wyobrazni.

Zeby ustalic wlasciwe kierunki dla kazdej osoby nalezy zadac serie pytan
testowych na ktore znamy prawidlowa odpowiedz.

Osoba testowana nie moze byc tego swiadoma bo zacznie oszukiwac :)

Pozdraw

nieKrzys

1. Data: 2002-10-26 12:05:16

Od: "Konop" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmmm... ciężko to stwierdzić własną obserwacją. W ważnych sprawach polecem
(nieetyczna metoda być może... ;)) VSA - wykrywacze kłamstw mierzące stres.
Ze stresem powiązany jest stopień napięcia mięśni, także przy strunach
głosowych, co powoduje zmianę obwiedni fali akustycznej. Inaczej mówiąc -
przy stresie człowiek inaczej wydobywa głos i pewne (stosunkowo proste)
urządzenia elektroniczne to wychwytują (ludzki ucho nie da rady). Trzeba
tylko mieć punkt odniesienia - jakieś pytania kontrolne. Co najważniejsze -
można w ten sposób nie tylko testować bezpośrednią mowę, ale także przekaz
radiowy cze jakieś nagranie ;).

Pozdrawiam

Konop

1. Data: 2002-10-26 12:32:38

Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Juka 147" w news:apd43n$69s$15@news.tpi.pl napisał(a):

> Jak rozpoznać czy ktoś kłamie?

Ponoc zakonczenia nerwowe wtedy swedza co objawia sie drapaniem, skubaniem
itp. gestami (u Krzysztofa o tym co "swedzi" ;-P). Zazwyczaj widac to tez
w oczach, ktore bladza po wszystkim co sie da, a gdy natrafia na oczeta
drugiej osoby wtedy uciekaja jak oparzone ;) Jesli ktos nie potrafi/nie
lubi klamac lub klamstwa nie uznaje ale musi z jakichs powodow to cale
cialo az sie skreca ;) Gdy ktos potrafi klamac wtedy moze to zrobic
patrzac drugiej osobie w oczy i nawet przy tym nie mrugnac :)
Czasem aby zdemaskowac druga osobe wystarczy troche pomyslec. Chyba
wiekszosc klamstw z ktorymi mamy zazwyczaj do czynienia nie wynikaja z
jakiejs solidnie zaplanowanej intrygii. Chodzi przykladowo o stosunki
damsko meskie. Takie klamstwa zazwyczaj powstaja spontanicznie. Wystarczy
wiec zestawic kilka roznych faktow i sprobowac odnalezc niescislosci. Gdy
sie takowe znajdzie przedstawia sie je osobie podejrzanej o klamstwo. Po
reakcji, po tym co powie mozna rozpoznac czy zlapalo sie te osobe na
klamstwie :)

pozdrawiam
Greg

1. Data: 2002-10-26 16:57:40

Od: "Hohoń" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juka 147 wrote:
> Witam
>
> Jak rozpoznać czy ktoś kłamie?
>
> Czy ktoś z Was miał jakieś tego typu doświadczenia?
> Jakieś własne spostrzeżenia?

Jak ktos dobrze klamie, to praktycznie jestes bez szans na rozpoznanie tego.
Dobra metoda na skuteczne klamanie jest po prostu samemu uwierzyc/przekonac sie,
ze to, co sie za chwile powie, to jest prawda. I juz

Pozdrawiam,

Hohoń

1. Data: 2002-10-27 10:01:12

Od: "Martyna Prząda" <T...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja wiem tyle, że święcą się oczy, jak po piwie;P a po za tym osoba, która
kłamie najczęsciej unika kontaktu wzrokowego, l

--
Użytkownik Juka 147 <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:apd43n$69s$1...@n...tpi.pl...

1. Data: 2002-10-27 12:45:02

Od: "Isia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Juka 147"
> Jak rozpoznać czy ktoś kłamie?

Znam kogoś, kto w chwili kiedy kłamie - głupio się uśmiecha lub wręcz
śmieje.
Często u ludzi którzy kłamią zmienia się głos, wyraz twarzy, spojrzenie i
gesty.
Gorzej jeśli ktoś, kto nas okłamuje jest w tym doskonały.

Pozdrawiam :-)
Isia
P.S. A tak przy okazji KŁAMSTWO MA KRÓTKIE NOGI

1. Data: 2002-10-27 13:01:53

Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl ([cookie]) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 26 Oct 2002 05:23:15 +0200, "Juka 147" <s...@w...pl>
wrote:

>Jak rozpoznać czy ktoś kłamie?

czasem w prostych sytuacjach wystarczy np. to, ze osoba przez
wypowiedzeniem klamstwa odwraca galki oczne, jakby chciala dac
porozumiewawcze spojrzenie do kogos kto stoi po lewej stronie...

ale podobne gesty moga wystapic równiez przy silnym zazenowaniu i
ogólnie przy uczuciach zblizonych do tych, w które sie wpada w
momencie, gdy jest sie zmuszonym do klamstwa...

--
____________ ___ ___ ___ ___ _ ____ ___________________________
stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64

1. Data: 2002-10-27 13:05:26

Od: c...@-...mediaport.-to-tez-wywal-.pl ([cookie]) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 26 Oct 2002 11:31:07 +0200, "Krzysztof" <kris_73@
poczta.onet.pl> wrote:

>Np lewo-gora to sieganie do pamieci, a prawo-dol to sieganie do wyobrazni.
>Zeby ustalic wlasciwe kierunki dla kazdej osoby nalezy zadac serie pytan
>testowych na ktore znamy prawidlowa odpowiedz.

o. i to jest wlasnie jeden z podstawowych spsobów na wykrycie
klamstwa... przed zadaniem konkretnego pytania, nalezy zadac inne,
które bedzie wymagalo np. siegniecia gleboko do pamieci, do wspomnien
- jesli przy kolejnym pytaniu oczy kieruja sie w tym samym kierunku,
osoba mówi raczej prawde (chyba, ze wczesniej tez sklamala)...

--
stary sig'98 | _| , | , | '_| ||___ #poznan #fidonet 2:482/64
plus dodatki |___|___|___|_,_|_||___ gg 256967 http://kewkie.net

Rammstein...
Kobiety z dzieckiem (dziećmi)
dobryjdien