Skład oleju rzepakowego

1. Data: 2016-01-15 10:15:14

Temat: Skład oleju rzepakowego
Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Część olei rzepakowych ma w "wartościach odżywczych" podane 92 g tłuszczu
na 100 g oleju. Inne mają 100 g / 100 g. Czym one się w rzeczywistości
różnią? Co to jest te pozostałe 8 g?

2. Data: 2016-01-15 10:51:52

Temat: Re: Skład oleju rzepakowego
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Część olei rzepakowych ma w "wartościach odżywczych" podane 92 g tłuszczu
> na 100 g oleju. Inne mają 100 g / 100 g. Czym one się w rzeczywistości
> różnią? Co to jest te pozostałe 8 g?

Na opakowaniu faktycznie jest 92% tłuszczu, a w tabeli żywnościowej 100%.
W tabeli żywnościowej jest jeszcze witamina A i E (razem w ilości nieco
ponad 30 mg czyli < 1 g). Nie wiem , czy witaminy A i E są tłuszczami, zdaje
się ,że nie,ale na pewno są rozpuszczalne w tłuszczu.

Nie wiem co daje te 8 %, ale skoro to nie jest woda, bo raczej by się
oddzieliła, to są inne substancje, mam nadzieje , że roślinne, a nie
tehniczne.

--
skasowali mi stronę:
_____ http://ortografia.ma7.eu _____ zmiana adresu strony

3. Data: 2016-01-15 16:38:05

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

jureq pisze:

> Część olei rzepakowych ma w "wartościach odżywczych" podane 92 g tłuszczu
> na 100 g oleju. Inne mają 100 g / 100 g. Czym one się w rzeczywistości
> różnią? Co to jest te pozostałe 8 g?

Czy na opakowaniach z cukrem też podają informacje o tym, ile gramów cukru
znajduje się w stu gramach cukru?

--
Jarek

4. Data: 2016-01-15 16:45:41

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 15 stycznia 2016 16:38:07 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
napisał:

> Czy na opakowaniach z cukrem też podają informacje o tym, ile gramów cukru
> znajduje się w stu gramach cukru?

Nie podają, bo nie muszą. Popularny tzw cukier sacharoza, substancja krystaliczna -
kryształy mają skład jednorodny.
Boszsz, cóż za ignorant...

5. Data: 2016-01-15 17:15:29

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy na opakowaniach z cukrem też podają informacje o tym, ile gramów cukru
> znajduje się w stu gramach cukru?

To przecież zależy od podziemnego promieniowania na tym terenie.

--
B.

6. Data: 2016-01-15 20:11:35

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> To przecież zależy od podziemnego promieniowania na tym terenie.

Tego czynnika w żadnym wypadku nie można ignorować.

Jarek

PS
Buraki nawet bez sadzenia same skądeś się biorą.

--
Tysiąc ogniów północne rozpędza ciemnoty
Słychać wrzaski pojezdnych i karet tarkoty

Skład oleju rzepakowego
Jazda na resztkach?
Nowy Rok 2016
Nowy program kulinarny?