Słabe ciśnienie wody w kranie do pralki automatycznej

1. Data: 2010-05-31 12:43:22

Temat: Słabe ciśnienie wody w kranie do pralki automatycznej
Od: "rokoski, roko" <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Moja siostra mieszkająca w Nairobi w Kenii kupiła sobie pralkę
automatyczną Samsunga. Model WF8858NMW.
Pan w sklepie zapewniał, że podpinając pojemnik z wodą pralka się
napełni. No niestety tak nie jest ;) pralka potrzebuje wg instrukcji
ciśnienia wody min 50kPa. Pralka wyrzuca błąd 4e
Ustawienie zbiornika na dużo większej wysokości jest niemożliwe. Jakiś
hydrofor za skomplikowane do montażu.

Czy można w prosty sposób zmienić czas napełniania na dłuższy? Czy
jest możliwe odłączenie tego czujnika tak by pralka brała wodę
dłużej?

Czy jest możliwe zamontowanie jakiejś pompy która będzie załączana po
otwarciu zaworu oraz wyłączana po jego zamknięciu, ma ktoś schematy
tej pralki? i ewentualnie jakiego typu pompy by pasowały do takiego
rozwiązania?

Pozdrawiam
Radek

2. Data: 2010-05-31 13:42:51

Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W UK są takie małe pompki do prysznica, wlot 1/2'' i wylot 1/2 cala, żeby leciał
sensowny strumień ze "słuchawki" trzeba włączyć
wyłącznikiem, to pewnie jakieś grosze kosztuje i może w Kenii też jest?

-----

3. Data: 2010-05-31 14:39:04

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 31 Maj, 14:43, "rokoski, roko" <r...@g...com> wrote:
> [...]
> ciśnienia wody min 50kPa. Pralka wyrzuca błąd 4e
> Ustawienie zbiornika na dużo większej wysokości jest niemożliwe. Jakiś

A niech sobie w komplecie do tej pralki dokupi najtańszy zestaw
hydroforowy, będzie mieć od razu i wodę pod wyższym ciśnieniem
dostępną i do innych zastosowań.

J.

4. Data: 2010-05-31 15:31:44

Od: rokoski <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> J.

Pojawia się problem ponieważ część dzielnic ma tylko okresowo wodę w
kranie w nocy lub co pewien czas w ciągu dnia.
Sądzę że hydrofor w takim wypadku nie wiele pomoże. Za duże różnice na
jaką trzeba przepompować wodę.

Jeżeli jednak przeleją wodę do zbiornika który już posiadają i
podłączą hydrofor za zbiornikiem to może mieć sens.
Zerknąłem na "pompy do prysznica" to rozwiązanie jest poprawne/możliwe
natomiast strasznie drogie min 1200 zł to tyle co pralka.

Nie można liczyć na wydłużenie czasu wlania wody do bębna pralki?

Radek

5. Data: 2010-05-31 19:36:23

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rokoski" <r...@g...com> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...

Nie piszesz na którym piętrze jest to mieszkanie / pomieszczenie z pralką
lub skąd jest pobierana woda. Standardowo stosuje się pompy w wieżowcach do
podnoszenia na wyższe piętra, nie jest to nic nowego.

6. Data: 2010-05-31 19:40:31

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Właśnie o coś takiego mi chodziło, hydrofor pompujący wodę z tego zbiornika.
Do kupienia za mały ułamek kwoty potrzebnej na ta pompę prysznicową.

Nie można liczyć na wydłużenie czasu wlania wody do bębna pralki?

Przypuszczam, że bez grzebania w sofice pralki się nie da, a tego zwykły
user nie da rady zrobić.
Możnaby ew. kombinować z wymianą elektrozaworu na taki, który pracuje przy
minimalnym ciśnieniu (bo te typowe, pewnie się prawie wcale albo po prostu
wcale nie otwierają przy za małej różnicy ciśnień), ale to już rzeźba jest i
pożegnanie się z gwarancją.

J.

7. Data: 2010-05-31 20:43:20

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 May 2010 08:31:44 -0700 (PDT), rokoski napisał(a):

> [...]
> kranie w nocy lub co pewien czas w ciągu dnia.
> Sądzę że hydrofor w takim wypadku nie wiele pomoże. Za duże różnice na

Różnice czego? Jest woda - napełniasz zbiornik cisnieniowy i zasuwasz potem
z praniem.

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

8. Data: 2010-05-31 20:45:43

Od: "Cezar" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do
> podnoszenia na wyższe piętra, nie jest to nic nowego.

Jak kiedyś byłem w Libii to tam system dostarczania wody do mieszkań jest
rozwiązany w sposób grawitacyjny. Na dachu każdego bloku był zbiornik z
którego woda grawitacyjnie spływała do kranów. Woda do zbiornika był
pompowana pompką która był włączana ręcznie w moim mieszkaniu. Odbywało sie
to tak że jak zabrakło wody to sąsiedzi krzyczeli: Mister bomba :)

Cezar

9. Data: 2010-06-01 02:38:47

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rokoski, roko" <r...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
[...]

Nie podałeś, czy mieszka w budownictwie wysokim , czy robi u asfalta za 10
żonę pod strzechą.

10. Data: 2010-06-01 07:36:26

Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 31.05.2010 14:43, rokoski, roko wrote:
> [...]
> otwarciu zaworu oraz wyłączana po jego zamknięciu, ma ktoś schematy
> tej pralki? i ewentualnie jakiego typu pompy by pasowały do takiego

Jeżeli problemem jest tylko czas nalewania wody, pralka po pewnym czasie
sobie odpuszcza dalszą pracę i o ile rozwiązanie z hydroforem nie
przejdzie to ja bym pomyślał o zwiększeniu przepływu, "zrównolegleniu".

Można to rozwiązać na kilka sposobów:
1. nalać wstępnie do bębna trochę wody, reszta doleje się już w
normalnym cyklu. Tu są dwa problemy: nie wiem czy w programie nie ma
opcji żeby na początku, zanim zacznie nabierać wody to wpierw
wypompowała to co jest w bębnie. Drugim problemem jest że wodę trzeba by
dolewać w każdym cyklu kiedy pralka jej potrzebuje.
Wodę można dolewać też przez dozownik proszku do prania, rozwiąże to
problem pierwszy i ułatwi nieco sprawę z problemem drugim.

2. Zautomatyzować punkt pierwszy: kupić zawór(zawory) podobny do tego co
jest na przyłączu wody w pralce, podłączyć drugi wąż(trzeba zapewnić
dostępność tej wody, dodatkowy zbiornik, choćby wiadro pod sufitem, dla
pełnej automatyki można wykorzystać spłuczkę od WC:) ), zawory podłączyć
równolegle do tych w pralce, ich wyjście trzeba by wyprowadzić w takie
miejsce aby nie robić wąskiego gardła, przykładowo bezpośrednio do
dozownika proszku.

Pkt 1 jest kłopotliwy, jednak w przeciwieństwie do pkt 2 nie narusza
gwarancji pralki.

Czy będzie się dało oszukać/zmodyfikować oprogramowanie pralki, aby
zwiększyć czas napełniania to byś musiał zapytać na pl.misc.elektronika
albo na elektroda.pl

Pozdrawiam
Rafał

Dach z papy i nylon dekarski
granit na schody
jaka farba do domku murowanego na dzialce ?
Konserwacja przedmiotów z mosiądzu
Instrukcja serwisowa do pralki