Smalec - poszukiwany przepis !!!

1. Data: 2004-08-04 13:49:13

Temat: Smalec - poszukiwany przepis !!!
Od: "Przemek Gawlita" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

poszukuje przepisu na smalec, ale taki zeby bylo duzo skwarek :-) !!!!!!!!!!

ostatnio zrobilem smalec,ale jakos tak zrobilem że ze sloniny wogole nie
bylo skawrek ;-((( a toc jest najlepsze w tym wszystkim <mniam mniam>.

Przemek

1. Data: 2004-08-04 14:57:35

Temat: Re: Smalec - poszukiwany przepis !!!
Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@k...foobar.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 04 Aug 2004 15:49:13 +0200, Przemek Gawlita wrote:

> [...]
>
> ostatnio zrobilem smalec,ale jakos tak zrobilem że ze sloniny wogole nie
> bylo skawrek ;-((( a toc jest najlepsze w tym wszystkim <mniam mniam>.

Nie jestem ekspertką od smalcu, ale wydaje mi się, że lepsze efekty
otrzymałbyś z boczku. Do tego na koniec cebulka, czosneczek i ..
jabłko. Można dodać też przypraw jak ktoś lubi (np. papryka).

--
Magdalena Fabrykowska Młotek
Obecnie czytane: "Pandora's star", "Omega", "Absolution Gap"

1. Data: 2004-08-04 21:46:19

Od: "maksjanka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemek Gawlita wrote:
> poszukuje przepisu na smalec, ale taki zeby bylo duzo skwarek :-)
> !!!!!!!!!!

1/2 kg słoniny, ma być taka cienka :)
25 dkg podgardla wędzonego
cebula, na oko :)

słoninkę kroimy na takie skwarki- w szerokim naczyniu topimy na wolnym
ogniu, jak będzie to białe ale szkliste to:
dodajemy pokrojone podgardle z cebulką, mieszamy, aż cebula się zrumieni.
Potem sól i pieprz, można wegetę- jeszcze chwilkę niech poskwierczy- na
koniec majeranek i już nie gotować.
Problem w tym, że tłuszczyk się zlewa, ale niektórym nawet to smakuje :)
Reszta- skwareczki - polecam z ogóreczkiem małosolnym, bądź kiszonym :) Zimą
konserwowy.

1. Data: 2004-08-06 08:55:48

Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_> szukaj wiadomości tego autora

> ostatnio zrobilem smalec,ale jakos tak zrobilem że ze sloniny wogole nie
> bylo skawrek ;-((( a toc jest najlepsze w tym wszystkim <mniam mniam>.

a no bo teraz Panie to takie swinie bezskwarkowe robia....
oprocz sloniny tzreba dodac troche boczku pokrojonego w kostke, z niego tez
zrobia sie skwarki
--
Jackare
Bytom

1. Data: 2004-08-06 17:23:54

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> otrzymałbyś z boczku. Do tego na koniec cebulka, czosneczek i ..
> jabłko. Można dodać też przypraw jak ktoś lubi (np. papryka).

Ja też podobnie kombinuję, tylko wyciągam skwarki (usmażone) przed dodaniem
jabłka, soli i ziół :-). Dosłownie minutkę ,jak jabłka się smażą, później z
powrotem dodaję skwarki i wyłączam gaz. Temperatura jest tak wysoka, że
jeszcze przez chwilę, wszystko razem wrze. Jak tego nie robiłam, to skwarki
miałam rude ( czyli za mocno spieczone ):-(. Areta

1. Data: 2004-08-07 10:54:04

Od: "Marek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja lubię, jak jest jeszcze trochę suszonych śliwek :-).

1. Data: 2004-08-07 11:23:00

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja lubię, jak jest jeszcze trochę suszonych śliwek :-).

Tak trochę, to ile to jest? :-)
Czy mogą byc np. 3 szt na 1/2 kg słoninki ?
Czy jak dodajesz sliwek, to również dajesz cebulkę, ewent. czosnek, ewent.
jabłko? Pozdrawiam :-) Areta
Ps. Śliwki całe, czy drobniutko pokrojone?

1. Data: 2004-08-08 19:52:40

Od: "Marek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mogą byc np. 3 szt na 1/2 kg słoninki ?

To zazwyczaj robi mama, ale wydaje mi się, że trochę więcej. Ja, jeśli
robię, to zawsze bardzo na oko.

> Czy jak dodajesz sliwek, to również dajesz cebulkę, ewent. czosnek, ewent.
> jabłko?

Dodaję wszystko. Jabłko czasami wyjmuję po jakimś czasie i zjadam.

> Ps. Śliwki całe, czy drobniutko pokrojone?

Pokrojone, ale nie drobniutko. Tak na 4 - 8 części.

Pozdrawiam
Marek

Zytni chleb razowy
karkowka