Pomidory na zime

1. Data: 2004-08-04 13:56:53

Temat: Pomidory na zime
Od: "dakid" <m...@w...multicon.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam pytanko robicie jakos pomidory w słoiki na zime, by zima nie kupowac w
puszkach??
Opłaca sie to??
Czy mozna użyć pomidorów które sa teraz po 1ZŁ za kilo(tzn. na zupe)??
Jezeli ktos robi prosze o przepis...

--
POZDR DaKid

BIKE RULEZ!!!

1. Data: 2004-08-04 15:06:43

Temat: Re: Pomidory na zime
Od: "M.W." <t...@p...nospam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "dakid" <m...@w...multicon.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> puszkach??
> Opłaca sie to??
> Czy mozna użyć pomidorów które sa teraz po 1ZŁ za kilo(tzn. na zupe)??

A mam takie ustrojstwo co onegdaj od ruskich nabyłem droga kupna..
pokreca sie korba i uzyskuje sie soczek..a pestki i skórki wywala...

po zagotowaniu do słoików i tyle...( oczywiście pasteryzować trzeba)
oczywiscie jest też inny wariant bo mozna tym sokiem zalac małe pomidorki..

pare zamrozonych pomidorków tez czeka lepszych czasów..

Ach ..ostatnio wpadł mnie w ręce taki przepis
dotyczacy KISZENIA w solance pomidorów zielonych rzecz jasna..
jak sie pojawia takie na rynku nie omieszkam wypróbowac..
a o wynikach poinformuje..

Pozdrawiam

Marek

1. Data: 2004-08-05 09:27:58

Od: "E. Kabala" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> puszkach??
> Opłaca sie to??
> Czy mozna użyć pomidorów które sa teraz po 1ZŁ za kilo(tzn. na zupe)??

mozna sparzone pomidory pokroic w kawalki i powkladac do sloikow po same
brzegi
i tyle
pasteryzowac 20 minut
doskonale w zimie jako baza do spaghetti itp

Ela

1. Data: 2004-08-25 14:17:45

Od: Beazuku <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik E. Kabala napisał:

> [...]
> i tyle
> pasteryzowac 20 minut
> doskonale w zimie jako baza do spaghetti itp

O swietnie.
Ale mam pytanko...
tylko sparzone ?
obierac ze skorki?
wyciac to twarde ?

--
Pozdrawiam Beazuku z Zielonej Góry
www.republika.pl/beazuku

1. Data: 2004-08-25 14:34:13

Od: "Ewusek" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

ja wkladam cale pomidory na 10-15 sek do wrzatku, potem je wyjmuje, zalewam
zimna woda, obieram ze skorki - trwa to sekunde, no moze 5 :-)
kroje na cwiartkii usuwam to na czym pomidor wisi - nie wiem jak to nazwac.
Nastepnie wrzucam do garka, dusze, przekladam do sloikow i pasteryzuje 15-20
min.

Pozdrawiam,
Ewa

1. Data: 2004-08-25 21:39:31

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym roku zrobiłam na próbę pomidory na sucho, a w tym robię bardzo dużo.
Przepis prosty a pomidorki jak świeze i nadają się na kanapki.
Do wyparzonych słoików wkładam pomidorki umyte i wytarte (najlepsze limy -ale
i takie też sa dobre, w przepisie oryginalnym były koktailowe).Dodaję po 1
ząbku czosnku i zakręcam. Słoik w zależności od wielkości pasteryzuję 40 i 30
minut.W słoiku moze pojawić się kilka kropel rosy, nic nie szkodzi.
Wypróbujcie naprawdę warto.

1. Data: 2004-08-26 05:55:56

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Przepis prosty a pomidorki jak świeze i nadają się na kanapki.
> Do wyparzonych słoików wkładam pomidorki umyte i wytarte

czyli również ze skórką - zadnego sparzania? A czy czosnek bardzo wpływa na
smak? Chyba da się też zrobić bez czosnku, bo ja go nie lubię.

Bardzo ciekawy przepis, muszę spróbować.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-08-26 06:11:12

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
30
> minut.W słoiku moze pojawić się kilka kropel rosy, nic nie szkodzi.

Wszystko, co proste jest genialne !
Też spróbuję!:-). Pozdrawiam Areta -od trzech dni taplająca sie w przecierze
pomidorowym :-)

1. Data: 2004-08-26 13:21:01

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wypróbowałam, i....... mam "stracha" :-(. Pisałaś o kropelkach wewnątrz
słoika, a u mnie były kropliska ? Osiadły na dnie, no..... dno przykryte.
Ale poszłam za ciosem :-) i zrobiłam w ten sam sposób trzy słoiczki ...
ogórków. Może też próbowałaś?
Pozdrowienia. Areta

1. Data: 2004-08-26 15:41:01

Od: "Munia" <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

chcę takie zrobić tylko czy tak długie pasteryzowanie ich zbytnio nie
rozmiękcza.pozdrowienia z Krynicy

Smalec - poszukiwany przepis !!!
Zytni chleb razowy
karkowka