Sondaze wyborcze

31. Data: 2005-09-27 09:11:36

Temat: Re: Sondaze wyborcze
Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jbaskab" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
news:05092710453940@polnews.pl...

[...]
> po co zwolennik Korwina Mikke ma głosować na KM skoro, wg sondaży ten i
> tak
> nie wejdzie do sejmu?.
> I np. tak jak było teraz: w przypadku znacznej przewagi PO mozna głosować
> na
> PiS i odwrotnie, tylko po to aby, nie dopuścić do przewagi jednej z tych
> dwóch
> partii nad drugą.

Takie jest życie :) (Kto ma wiele, będzie mu dodane, kto ma mało, i to
będzie mu zabrane.)

Ale, ale, czy te wredne sondaże naprawdę biorą się z niczego?
(Chociaż ja np. nie miałbym nic przeciwko eksperymentowi pt. "Brak sondaży
przed wyborami", choć oczywiście powodowałoby to mnożenie sie najbardziej
egzotycznych partyjek z kompleksem Napoleona.)

A Korwina żal.

P.

32. Data: 2005-09-27 11:53:49

Od: "Slawek [am-pm]" <sl_d(na_poczta_onet_pl)@tutaj.nic> szukaj wiadomości tego autora

"niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> [...]
wyborami", choć oczywiście powodowałoby to
> mnożenie sie najbardziej egzotycznych partyjek z kompleksem Napoleona.)

Korwina - powiadasz? Nie obawiasz się posądzenia o sympatię
dla oszołomstwa oraz egzotycznej partyjki?

--
Sławek

33. Data: 2005-09-27 13:42:28

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek [am-pm]" <sl_d(na_poczta_onet_pl)@tutaj.nic> napisał w
wiadomości news:dhamgv$6s6$1@news.onet.pl...

> Wynika z tego, że tylko Mazowiecki z Balcerowiczem
> pilnie studiowali Machiavellego.

Podobno oni nie mieli innego wyjsca - panstwo bylo juz bankrutem.
Dlatego komunisci podzielili sie wladza, nie z dobroci,
tylko zapuszczone panstwo wymagalo tylu reform (czyli rownoczesnie
naruszenia Ukladow),
ze nie bylo innego wyjsca. A tylko ludzie z Solidarnosci miogli miec
przyzwolenie na reformy.
Oczywiscie po reformach "ktore wszyscy chcieli", przyszlo obudzenie: "No jak
to, tak nie moze byc!" :)

Generalnie schemat jest nastepujaca - w sprawnie dzialajacym panstwie sa
grupy nacisku,
rozne grupy lobbingu, ktore dostaja przywileje, tworza Uklady korzystne dla
NICH.
Panstwo coraz bardziej kuleje przez to, az do momentu gdy
_ci_ktorzy_sa_w_ukladach_
sami zaczynaja byc ofiarami kryzysu. Wtedy przychodzi przyzwolenie na
zmiany.
Zmiany nastepuja, uderzaja w Uklady, nastepuje krzyk "Jak to!" :)

Np. takie Niemcy czy Francja aktualnie kuleją i nikt nie chce robić tam
reform czyli graniczac soc.

W Polsce koryto sie tez skurczylo, doszlo do "klótni na górze" - ekipy ktore
sie dogadaly co do podzialu wladzy przy
okraglym stole - pokłócily sie - tzw. afera Rywina. Teraz jest czas
ustalania sie nowych ukladow.
Ciekawe co TERAZ bedzie, bo moga byc duze zmiany a moze nie byc nic.
Pozdrawiam,
Duch

34. Data: 2005-09-27 13:55:01

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

nie
> ich wyznawców:
> po co zwolennik Korwina Mikke ma głosować na KM skoro, wg sondaży ten i

Partia Korwina byla przemilczana. Nawet w koncowych sondazach ich nie podano
(a dostali ~ 1.7%), a podano wynik jakiejs Partie Pracy, ktora dostala 0.7%.
Partie Korwina wrzucono do kategorii Inne.

Za to Partia Demokratow, ktora dostala 2,7% byla widoczna caly czas.

Gdyby na poczatku sklamano i w sondazach Platforma Korwina mialaby np. 12%
+ bylaby pokazywana czesto-gesto w mediach, to mozliwe ze weszliby do sejmu.
Jest tu spore pole manewru dla TV na wplywanie wynikami sondazy.

Inaczej jest troche z wynikami Samoobrony - jej wyborcy _mniej_ sugeruja sie
wynikami sondazy. W poprzednich wyborach, S miala w caly czas sondazach 2%
(sugeruje manipulacje), w rzeczywistosci ~11%.

Pozdrawiam,
Duch

35. Data: 2005-09-27 13:56:49

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"
choć oczywiście powodowałoby to mnożenie sie najbardziej
egzotycznych partyjek z kompleksem Napoleona
"

Partie z "kopleksem Napoleona" powinno sie przemilczac?
A gdzie demokracja? :)
Duch

36. Data: 2005-09-27 14:53:23

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> W poprzednich wyborach, S miala w caly czas sondazach 2%
> (sugeruje manipulacje), w rzeczywistosci ~11%.

Czy ten 'cały czas' to ten sam 'cały czas', przez który w
sondażach PO miała 34 proc., a PiS 24 proc.? :)

A.

37. Data: 2005-09-27 15:36:46

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Czy ten 'cały czas' to ten sam 'cały czas', przez który w sondażach PO
> miała 34 proc., a PiS 24 proc.? :)

Jest inny czaas, i inny świaat... :D

Paff

38. Data: 2005-09-27 16:41:07

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek [am-pm]" <sl_d(na_poczta_onet_pl)@tutaj.nic> napisał w
wiadomości news:dhbbt8$qo9$1@news.onet.pl...
> "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> Korwina - powiadasz? Nie obawiasz się posądzenia o sympatię
> dla oszołomstwa oraz egzotycznej partyjki?

Nie.
Mam to gdzieś. :)

Poza tym dla mnie większą egzotyką są niektóre pomysły PiS :)

P.
--
Dancer Dawn Beasley, 27, said: "It's nice to get back to work, and all these
men need some entertainment. "They haven't seen anybody but their buddies

39. Data: 2005-09-27 16:42:56

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> sejmu.
> Jest tu spore pole manewru dla TV na wplywanie wynikami sondazy.

Ale wiesz, różne firmy badania opinii publicznej musiałyby się w tym celu
zmówić ;)

P.
--
Kościół katolicki nie jest źródłem przemocy wobec kobiet.
- Casper

40. Data: 2005-09-28 05:36:41

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> A najpierw przewaga sondażowa PO zaczęła maleć.

Ale to dlatego, że firmy badające opinię publiczną zorientowały się, że ich
kłamstwa stały się już zbyt rażące i postanowiły się stopniowo z nich
wycofać :)

Paff
--
Dorosly czlowiek nie chowa glowy w piasek przed rzeczywistoscia.
- Pyzol

Syndrom poaborcyjny
oblane egzaminy
To straszne