Sondaze wyborcze

41. Data: 2005-09-28 08:29:11

Temat: Re: Sondaze wyborcze
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości
news:dhbmcu$lvh$1@news.onet.pl...

> Czy ten 'cały czas' to ten sam 'cały czas', przez który w
> sondażach PO miała 34 proc., a PiS 24 proc.? :)

Nie rozumiem...
Duch

42. Data: 2005-09-28 10:41:39

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

> Poza tym dla mnie większą egzotyką są niektóre pomysły PiS :)

Napisz jakie

Duch
(zgaduje - lustracja? ;) )

43. Data: 2005-09-28 11:26:14

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Nie rozumiem...
> Duch

No to inaczej:

Czy w Twojej wypowiedzi:

"W poprzednich wyborach, S miala w caly czas sondazach 2%
(sugeruje manipulacje), w rzeczywistosci ~11%."

jest tyle samo prawdy, co w tej:

"W sondazach wczesniej caly czas bylo -
PiS 24% (tu sie w miare zgadza)
PO 34% !"

?

A.

44. Data: 2005-09-28 12:30:15

Od: "T.N." <x...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <0...@p...pl> jbaskab napisał(a):

> Nie, to jest zupełnie inne rozumowanie. Dla zwolenników małych partii, a nie
> ich wyznawców:
> po co zwolennik Korwina Mikke ma głosować na KM skoro, wg sondaży ten i tak
> nie wejdzie do sejmu?.
> I np. tak jak było teraz: w przypadku znacznej przewagi PO mozna głosować na
> PiS i odwrotnie, tylko po to aby, nie dopuścić do przewagi jednej z tych dwóch
> partii nad drugą.

To jest dokładnie to samo przekonanie o tym, że nie ma sensu głosować,
bo to nic nie zmieni. Tak samo można napisać, że po co zwolennik PO ma
głosować na PO, skoro jeden głos nie ma i tak żadnego realnego wpływu.
To jest tylko takie złudzenie psychologiczne, że głosując na partie
mające wysokie pozycje w sondażach mamy wpływ na wynik, a głosując na
partie niszowe już nie. W rzeczywistości wpływ jest dokładnie taki sam i
sondaże nie mają tu nic do rzeczy. Zresztą sondaże jakiekolwiek by nie
były to zawsze tylko sondaże przeprowadzane na niewielkiej grupie ludzi
i jeśli kilkaset tys. zwolenników JKM jednak na niego zagłosuje pomimo
niskich notowań w sondażach to wynik będzie inny.

Inna sprawa to głosowanie "przeciw". I tutaj mógłbym się zgodzić, bo
należy pamiętać, że np. PiS wygrał nie tylko z Platformą, ale także np.
z LPR-em, który uzyskał bardzo słaby wynik. I moim zdaniem było tak, że
część zwolenników Giertycha oddała głos na PiS, nie dlatego, że to ich
ulubiona partia, tylko w celu "zatopienia Platformy" i niedopuszczenia
do tego, żeby znienawidzeni liberałowie wygrali wybory, co zresztą było
zgodne z sugestią (czy może nawet rozkazem) ojca R.

T.N.

45. Data: 2005-09-30 15:18:54

Od: "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości