Specjalista od drzwi i okien

1. Data: 2005-09-22 11:48:46

Temat: Specjalista od drzwi i okien
Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc
Mam problem z drzwiami w mieszkaniu. Opuscily sie pare mm na zawiasach i
ciezko chadza zamki. Sa to drzwi drewniane, stare ale bardzo je lubie bo
idealnie tlumia dzwiek. Zawiasy sa starego typu i nie ma tam zadnej
regulacji.

Czy wiecie jak szukac fachowca do ich podciagniecia? Zwykly stolarz czy
jakis inny specjalista? Mieszkam w w-wie ale generalnie chodzi mi o typ
specjalisty a juz mam nadzieje go jakos znajde.

Mam tez plastikowe okna i tez jakby troche sie opuscily na okuciach -
niestety nie wiem co to za okna bo zakladal je poprzedni wlasciciel. I
znaowu ten sam problem.

musta

2. Data: 2005-09-22 12:15:04

Temat: Re: Specjalista od drzwi i okien
Od: "TMK" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja miałam podobnie z drzwiami zdjełam dzrwi z zawiasów i włozyłam do zawiasu
kulkę z łożyska, Można też nałożyć jakieś kółko pierścionek na zawias- ale u
gorzej znaleźć coś odpowiedniej wielkości i twardości. To babski i domowy
sposób ale działa.

3. Data: 2005-09-23 10:20:25

Od: "Paweł Pracki" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wypraktykowana metoda. Jeżeli dzwi są stare i mają nietypowe zawiasy. to
należy po zdjęcu dzwi zmierzyć srednicę bolca zawiasu w futrynie. Metoda
podkładania np. tekturek pod założone dzwi sprawdzić o ile trzeba je podnieść.
W sklepach z galanteria metalową można dostać podkładki do śrub, dobre będą o
średnicy wewnętrznej (otworu) nieco większej od średnicy bolca zawiasu.
Najlepsze są podkładki sprężyste bo mają małą średnicę zewnętrzną i po
założeniu nie będoą ocierać się o dzwi ani zbytnio szpecić.
Przy okazji warto posługując się poziomicą sprawdzić czy górna krawedź dzwi
jest poziomo, stare dzwi maja tendencję do przekrzywiania się tak, że krawędź
od strony klamki jest opuszczona. Jeżeli opuszczenie jest duże i np. dzwi
same się otwierają lub widać otarcia na krawędziach, należy przestawić górny
zawias (odsunąć nieco od krawędzi futryny), ale jest z tym niestety trochę
roboty.

Pozdrowienia

Czy tynk na ścianach jednowarstwowych (np. Porotherm 44) pęka ?
takie male,drobne pytanko..o spray do lazienki + wydajnosc ;(
'bezpieczna' i bezpieczna odleglosc od linii wysokiego napiecia
Materace z Macro
zacieki w lodowce