Sprzedaż mieszkania a urząd skarbowy

następny post »
From: "Grey Pilgrim" <e...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Sprzedaż mieszkania a urząd skarbowy
Date: 22 Nov 2006 07:44:58 +0100

Witam,

Kolejny raz trafiam na barierę biurokratyczną, z którą ludzie zajmujący się
podatkami nie do końca sobie radzą, bo mają rozbiezne opinie.
Dlatego zwracam się do praktyków.

Rok temu kupiłem mieszkanie, mam na nie kredyt 140tys. Niestety muszę je pilnie
sprzedać. Cena sprzedaży to 200tys. Zgodnie z prawem od tych 200tys (przychodu)
powinienem zapłacić 10% podatku, chyba, że zgłoszę do US, że przeznaczę te
pieniądze na cele mieszkaniowe w ciągu dwóch lat. Po podpisaniu umowy tak też
zrobię.

140tys. pójdzie na kredyt. Zostaje 60tys, jeżeli w ciągu dwóch lat wydam je na
ww cele i to udokumentuje to nie ma sprawy. I tu pojawiają się pytania:

Co jeśli nie wydam tych 60tys. na cele mieszkaniowe?
Czy po dwóch latach będę musiał zapłacić te 10% od 200tys, czy od 60tys?
Czy z racji faktu, że obowiązek podatkowy powstaje teraz, a ja zapłacę podatek
za dwa lata wiążę się z jakimiś odsetkami?

Czekam na opinie i pozdrawiam
Grey Pilgrim