Stężenie ołowiu we krwi

1. Data: 2008-04-10 20:28:25

Temat: Stężenie ołowiu we krwi
Od: Ania_i_Grzes <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy w każdym laboratorium można zbadać stężenie ołowiu we krwi?

Od kiedy zmieniłem pracę (bardzo dużo lutowania, a kiepskie odciągi)
często pojawiają się u mnie przeszywające bóle głowy. Z tego co
wyczytałem może to mieć związek z ołowicą (praca w oparach ołowiu).

--
Pozdrawiamy, Ania, Grzes i synek Kamilek (08.05.2005)
5515

2. Data: 2008-04-10 22:51:40

Temat: Re: Stężenie ołowiu we krwi
Od: g...@o...pl (Gosia) szukaj wiadomości tego autora

Stężenie toksyn w organizmie bada aparat Mora.
Niezależnie od wyniku badania polecam pić chlorofil - oczyszcza organizm z
toksyn, zwłaszcza metali ciężkich ( www.natura.abc24.pl )

--
Wysłano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

3. Data: 2008-04-10 22:52:30

Od: "Jacek Knape" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania_i_Grzes <b...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> często pojawiają się u mnie przeszywające bóle głowy. Z tego co
> wyczytałem może to mieć związek z ołowicą (praca w oparach ołowiu).

Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest w tej sytuacji konsultacja w
najbliższej przychodni medycyny pracy. Dobrym rozwiązaniem może też być
zgłoszenie naruszenia zasad BHP do inspektoratu pracy.

4. Data: 2008-04-10 22:59:35

Od: "Jacek" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@o...pl (Gosia) napisał(a):

> Stężenie toksyn w organizmie bada aparat Mora.
> Niezależnie od wyniku badania polecam pić chlorofil - oczyszcza organizm z
> toksyn, zwłaszcza metali ciężkich ( www.natura.abc24.pl )

Zanim jednak sięgnie się po jakiekolwiek preparaty warto zasięgnąć porady.
Przez wiele lat pracowałem przy obróbce metali i wiem, że w przypadku prac
związanych z lutowaniem mamy doczynienia nie tylko z ołowiem, ale dochodzą
jeszcze potencjalne zagrożenia wziewne. Wieloletnie doświadczenie podpowiada
mi też, że w sytuacji gdy źródła choroby mogą tkwić w źle zorganizowanym
środowisku pracy dokumentacja takiego przypadku jest szalenie ważna.

Z powyższych powodów uważam, że samodzielne "odtruwanie" należy do mniej
rozsądnych wyjść.

5. Data: 2008-04-11 09:07:46

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania_i_Grzes pisze:
> [...]
> często pojawiają się u mnie przeszywające bóle głowy. Z tego co
> wyczytałem może to mieć związek z ołowicą (praca w oparach ołowiu).

Witam,
z moich obserwacji jako diagnosty wynika, ze zaklad pracy, w ktorym dochodzi
do stycznosci z metalami ciezkimi ma obowiazek wysylac swoich racownikow na
badania okresowe i kontrole poziomu zatruci danymi pierwiastkami.

A wracajac do Twojego pytania, nie kazde laboratorium posiada odpowiedni
sprzet do badania np poziomu olowiu. Jednakze kazde laboratorium powinno
wiedziec, gdzie takie badania wykonuja i albo Cie tam pokierowac, albo
wyslac Twoje probki krwi.

Ale jesli masz faktycznie podejrzenia co do ew. zatrucia organizmu olowiem
zglos sie faktycznie do Poradni Medycyny Pracy.

Pzdrawiam

6. Data: 2008-04-11 21:15:05

Od: "kurdebalans" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mi też, że w sytuacji gdy źródła choroby mogą tkwić w źle zorganizowanym
> środowisku pracy dokumentacja takiego przypadku jest szalenie ważna.

Dokładnie!
Należy też zainteresować się czy na tym stanowisku (potrzebny zakres
obowiązków)
ołowica jest ewentualną chorobą zawodową.
kdb

7. Data: 2008-04-11 22:27:52

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania_i_Grzes wrote:

> [...]
> często pojawiają się u mnie przeszywające bóle głowy. Z tego co
> wyczytałem może to mieć związek z ołowicą (praca w oparach ołowiu).

magnez,magnez i jeszcze raz magnez - DUŻO magnezu, niezależnie od wyników
badań. Niedobory są bardzo często spotykane (prawie każdy ma lekki
niedobór), a magnez to najskuteczniejsza odtrutka przy zatruciach ołowiem.

Jeszcze więcej magnezu, naprawdę sobie nie żałuj. Jeśli masz kontakt z
ołowiem to coś, co może uratować życie.

8. Data: 2008-04-27 10:45:06

Od: "pat_marret" <l...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam podobną sytuacje jak załozyciel tematu. Wiadomo ze ołów silnie wpływa na
zmiany w układzie nerwowym człowieka, jak duze wiec musi byc jego stezenie w
krwi aby doszło do jakichs zaburzen mózgu?

"Domowe" sposoby na kołatanie serca
Kto się zna na tomografii komputerowej głowy???
Jaka orteza przy rekonstrukcji więzadeł?
Przepuklina rozworu przelykowego - operacja
10-lecie mazos pharm poland