Studia na wydziale psychologii UW.

1. Data: 2006-08-27 13:24:03

Temat: Studia na wydziale psychologii UW.
Od: "do_mi" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich.

Chcialem sie zapytac studentow UW - wydzialu psychologii - czy rzeczywiscie
tak trudno jest sie na ten kierunek dostac. Jak wiadomo jest to dosc mocno
oblegany kierunek, ale czy podejscie do egzaminow (o ile takowe istnieja -
slyszalem, ze jest cos w rodzaju rozmowy kwalifikacyjnej [prawda czy falsz])
wymaga jakichs specyficznych przygotowan, czy jest to raczej kwestia
znajomosci "tematu" i "zaliczenia" kilku pozycji ksiazkowych.
Ogolnie chcialbym sie dowiedziec jak wyglada taki egzamin wstepny i co jest
w tym wszystkim najwazniejsze.
Prosilbym o nie odsylanie mnie pod link wydzialu psychologii UW. Co innego
jest przeczytac o warunkach przyjec na dane studia, a co innego uslyszec
realcje osob, ktore juz maja "to" za soba i sa na I-szym lub wyzszym roku
edukacji.

Dzieki, pozdrawiam.
do_mi

2. Data: 2006-08-27 14:33:18

Temat: Re: Studia na wydziale psychologii UW.
Od: "do_mi" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ponownie.

Jezeli chodz o mnie, to "robilem" stara mature, ale juz
jedne studia skonczylem - informatyke (nie na UW).

To tyle, pozdrawiam.
do_mi

3. Data: 2006-08-28 14:40:31

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl> szukaj wiadomości tego autora

do_mi wrote:
> Witam Wszystkich.
>
> Chcialem sie zapytac studentow UW - wydzialu psychologii -

A mogą być byli studenci UW i niedoszli studenci psychologii na UW ?

> czy rzeczywiscie
> tak trudno jest sie na ten kierunek dostac.

Tak

> Jak wiadomo jest to dosc mocno
> oblegany kierunek,

Tak

> ale czy podejscie do egzaminow (o ile takowe istnieja -

Nie istnieją, liczy się teraz tylko ilość punktów z "matury", albo jeśli
masz starą maturę to z egzaminów wewnętrznych (CEW) udających maturę - w
rzeczywistości o wiele trudniejszych, np: z bilogii przypominają
egzaminy na medycynę...

> slyszalem, ze jest cos w rodzaju rozmowy kwalifikacyjnej [prawda czy falsz])

Było, kiedyś

(...)
> [...]
> realcje osob, ktore juz maja "to" za soba i sa na I-szym lub wyzszym roku

Ale tam jest wszystko, liczą się punkty z "matury", to wszystko.

--
"Przyjacielu, lepiej nas dobrze wypieprz zamiast prawić nam kazania.
Nawrócić nas nie zdołasz..." Marquis Donatien Alphonse François de Sade

4. Data: 2006-08-28 15:41:22

Od: "do_mi" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mogą być byli studenci UW i niedoszli studenci psychologii na UW ?

Oczywiscie. Pytanie bylo zwrocone do osob ktore maja "to" juz za soba.
Rozumiem, ze innaczej ma sie sprawa, jezeli chodzi o nowa mature. Tam sa
punkty i to jest juz inny system :)
Ja przeszedlem stara mature i interesuje mnie to, co musial przejsc kandydat
"starej daty".

Z Twojego posta ciezko wywnioskowac, czy jestes juz absolwentem
Psychologii UW (jezeli tak, to na po starej maturze), czy probowales w
tym roku (bedac swierzo upieczonym maturzysa) i ... nie dostales sie :|

Chodzilo mi o swego rodzaju identyfikacje z osoba, ktora podchodzila do
egzaminow, ale nie na nowych zasadach (nowa matura), tylko na starych
(klasyczna matura).
Spodziewalem sie odpowiedzi tego rodzaju:

1. Skladasz papiery (to oczywiste :] )
2. Masz do wyboru dwa przedmioty z ktorych chcesz zdawac:
matma/biologia + jakis jezyk obcy (np. angielski)
3. Kolejny etap: cos tam jeszcze itp.

Widzialem na stronce, ze jest egz. wstepny z matmy/biologii.
Ja na studiach mialem matme, wiec juz jestem do przodu, jezeli mozna
wybierac,
z ktorego z tych dwuch przedmiotow chce sie zdawac.
Z biologii to na pewniaka bym oblal :)

Thx. Pozdrawiam.
do_mi

5. Data: 2006-08-28 20:52:28

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl> szukaj wiadomości tego autora

do_mi wrote:
(...)probowales w
> tym roku (bedac swierzo upieczonym maturzysa) i ... nie dostales sie :|

O wlasnie tak

> 1. Skladasz papiery (to oczywiste :] )
> 2. Masz do wyboru dwa przedmioty z ktorych chcesz zdawac:
> matma/biologia + jakis jezyk obcy (np. angielski)

Tak, piszesz z tego testy, na języku obcym masz w testach kilka pyt
otwartych, ale reszta to zamknięte.

> 3. Kolejny etap: cos tam jeszcze itp.

Brak kolejnego etapu, wszystko masz na stronce (
https://irk.uw.edu.pl/katalog.php?op=info&id=DM-PS ). Rekrutacja jest
tak samo anonimowa jak ten opis wiec nie powiem Ci wiele wiecej ; )

Na pocieszenie dodam, że w tym roku dostało się na dzienne & wieczorowe
studia na psych 5 (słownie: pięć) osób ze starą maturą ; P

> Widzialem na stronce, ze jest egz. wstepny z matmy/biologii.
> Ja na studiach mialem matme, wiec juz jestem do przodu, jezeli mozna
> wybierac,
> z ktorego z tych dwuch przedmiotow chce sie zdawac.

Można wybierać.

6. Data: 2006-08-29 07:13:13

Od: "do_mi" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, piszesz z tego testy, na języku obcym masz w testach kilka pyt
> otwartych, ale reszta to zamknięte.

Z angileskim poradzilbym sobie o ile nie bylby ostro zaawansowany.
Wiec wyników z j. angielskiego jak i matmy nie powinienem sie obawiac :)

> Na pocieszenie dodam, że w tym roku dostało się na dzienne & wieczorowe
> studia na psych 5 (słownie: pięć) osób ze starą maturą ; P

To niczego nie dowodzi :) Bycmoze Ci ze stara matura nie przylozyli sie
zbytnio
do egz. wstepnych. Sam sie przyznajesz, ze sie nie dostales, majac za soba
nowa
mature. Wiec jak widac, zarowno kandydaci starej daty, ajak i
swiezaki-maturzysci
maja takie same szanse.
Jezeli w przyszlym roku bedziesz ponownie podchodzil do tego kierunku (na
dzienne)
to nie wykluczone, ze sie gdzies tam mieniemy - czekajac na wyniki :)

Pozdrawiam.
Piotr.

7. Data: 2006-08-29 08:38:14

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl> szukaj wiadomości tego autora

do_mi wrote:
> Z angileskim poradzilbym sobie o ile nie bylby ostro zaawansowany.
> Wiec wyników z j. angielskiego jak i matmy nie powinienem sie obawiac :)

Testy masz na poziomie podstawowym i zaawansowanym (język to egzaminy
najbardziej porównywalne do nowej "matury").

(...)
> Sam sie przyznajesz, ze sie nie dostales, majac za soba
> nowa
> mature.

Mam starą maturę i pisałem egzaminy wewnętrzne.

> Wiec jak widac, zarowno kandydaci starej daty, ajak i
> swiezaki-maturzysci
> maja takie same szanse.

Nie chciał bym cię dobijać, ale tak nie jest... Sam zdawałem na UW 2x
(raz się dostałem, na psychologię już nie), znam ludzi co zdawali nawet
po 3x i więcej. Widziałem egzaminy wewnętrzne z przestrzeni ~3-4 lat
(możesz je dostać na wydziałach) i one SĄ trudniejsze od matury, a są z
nią porównywane. Zresztą kumpela zdawała też na medycynę i skala
trudności egzaminów podobna. Wiele razy już słyszałem opinię o tym, że
UW celowo robi zaporowe egzaminy wstępne, żeby nie przyjmować osób,
które robią po dwa kierunki i "dać szansę" młodszym. Teraz się pod nią
podpisuję, bo w trakcie rekrutacji porównywane są egzaminy o
nieporównywalnym poziomie trudności.

> Jezeli w przyszlym roku bedziesz ponownie podchodzil do tego kierunku (na
> dzienne)
> to nie wykluczone, ze sie gdzies tam mieniemy - czekajac na wyniki :)

Nie, bo mi się już nie chce ; )

8. Data: 2006-08-31 17:51:22

Od: "do_mi" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sam zdawałem na UW 2x (raz się dostałem, na psychologię już nie), znam
> ludzi co zdawali nawet
> po 3x i więcej. Widziałem egzaminy wewnętrzne z przestrzeni ~3-4 lat

Wiec moze zostaly Ci jakies materialy, lub pytania z egzaminow?
Jak cos masz, to mozesz podeslac: d...@i...pl bede wdzieczny.
Chcialbym w oglole zobaczyc czego dotycza takie egzaminy - zakres zagadnien.

P.S. Mozesz/cie pisac na prv. - bedzie szybciej i grupa nie zapcha sie
"spamem".
Mile widziane scany materialow dotyczacych egzaminow z poprzednich
lat
jak i tych najnowszych.

Z gory dzieki, pozdrawiam.
Piotr.

9. Data: 2006-09-13 12:11:52

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

czy jesli macie jakies cewy z angielskiego to moglabym rowniez prosic
na priva?

z gory dziekuje i pozdrawiam
marysia.

10. Data: 2006-09-13 13:36:48

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTA.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@g...com wrote:
> czy jesli macie jakies cewy z angielskiego to moglabym rowniez prosic
> na priva?

CEWy z angielskiego to akurat prawie to samo co nowa matura, poszukaj
nowych matur (nie chce mi się szukać CEWów) ; )

--
"Przyjacielu, lepiej nas dobrze wypieprz zamiast prawić nam kazania.
Nawrócić nas nie zdołasz..." Marquis Donatien Alphonse François de Sade

[']
Re: Pokora? :)
Podziwiam ludzi takich jak...
psychologia wywierania wpływu, psychomanipulacja itp
Nie dam sie nerwicy!!!!!!!!