Podziwiam ludzi takich jak...

1. Data: 2006-08-26 11:27:35

Temat: Podziwiam ludzi takich jak...
Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

...Michael Arbib. Po raz pierwszy dowiedziałems się o nim, posługując się
książką". The Handbook of Brain Theory and Neural Networks", której Arbib
był redaktorem. Biorąc pod uwagę, jaka różnorodność tematów była w niej
zawarta. Zajrzałem w Google i okazało się, że jest to prawdziwy renesansu i
chyba nawet Leonardo da Vinci, gdyby żył w naszych czasach, nie miałby przy
nim szans - chociaż Bertrand Russel chyba by go pokonał. Cytuję fragment
notki biograficznej:

http://www-hbp.usc.edu/people/arbib.htm
Michael A. Arbib is the Fletcher Jones *Professor of Computer Science, as
well as a Professor of Biological Sciences, Biomedical Engineering,
Electrical Engineering, Neuroscience and Psychology* at the University of
Southern California (USC), which he joined in September of 1986. He has
also been named as one of a small group of University Professors (note the
capital letters) at USC in recognition of his contributions across many
disciplines.

Kiedyś zupełnie przypadkowo w podręczniku teorii programowania znalazłem
taką pozycję bibliograficzną:
"Saud Alagi´c, Michael A. Arbib, Projektowanie programów poprawnych i
dobrze zbudowanych, WNT, 1984." Takich przypadków miałem więcej, chociaż
książki lub artykuły pochodziły z różnych dziedzin (obracały się wokół
informatyki, bioinformatyki, neuroscience, cognitive science, fizjologii
człowieka, biofizyki itp.).

Naprawdę niesamowite. Muszę przyznać, że imponują mi tacy ludzie.

Jeśli chodzi o rozległość zainteresowań, w Polsce prawdopodobnie mógłby z
nim konkurować jedynie Włodzisław Duch
(http://www.fizyka.umk.pl/~duch/indexpl.html), który zaczynał od chemii i
fizyki kwantowej, przeszedł przez kilka innych dyscyplin fizycznych,
matematycznych i informatycznych a obecnie zajmuje się neurokognitywistyką,
AI i sieciami neuronalnymi. Ale tak czy inaczej, Arbib wymiata. (Ciekawe
jest, że wymieniony wcześniej zakres tematyczny przyciąga wielu nietypowych
ludzi. Można wspomnieć chociażby Francisa Cricka - właśnie tego od DNA -
który potem przez długie lata zajmował się neuroscience (nawet popełnił na
ten temat książkę popularnonaukową pt. "Zdumiewająca hipoteza", znaną dość
powszechnie).

Jakie inne przykłady takich geniuszy znacie?

Oczywiście nie bądźcie skromni, jeśli chcecie pisać również o sobie.
Zauważam tutaj i w okolicach trochę ludzi z podobnymi możliwościami.
Możecie pochwalić się również swoim IQ, jeśli uważacie, że jakiekolwiek
pomiary inteligencji mają sens (ja w to dość mocno wątpię - tym bardziej,
że specjaliści nie potrafią się zgodzić co do tego, czym i jest
inteligencja). Ale nie to jest najważniejsze. Pochwalcie się przede
wszystkim swoimi osiągnięciami w różnych dziedzinach wiedzy i rozległością
zainteresowań.

Oczywiście należy wziąć także poprawkę na to, co sformułował kiedyś
Nietzsche: "Erudycja ma się tak do wiedzy, jak spis treści do książki".
Bardziej jednak więc chodzi o geniuszy, których wiedza i umiejętności są
zarówno rozległe, jak i głębokie - zwłaszcza w dziedzinie
nauk wybitnie ścisłych.

--
Subscribe news:pl.sci.neuronauki

2. Data: 2006-08-26 12:13:04

Temat: Re: Podziwiam ludzi takich jak...
Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Ciesielski wrote:

> Oczywiście nie bądźcie skromni, jeśli chcecie pisać również o sobie.
> Zauważam tutaj i w okolicach trochę ludzi z podobnymi możliwościami.

Czy znacie może jakieś sposoby na zostanie geniuszem? ;) Tylko takim
prawdziwym, a nie urojonym jak ten: news:ece01s$989$1@atlantis.news.tpi.pl
Takim jak Arbib, Feynmann, Dawkins, Russel...

--
Subscribe news:pl.sci.neuronauki

3. Data: 2006-08-26 12:21:01

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Ciesielski wrote:

> ...Michael Arbib.

Niewiele książek Arbiba zostało przetłumaczonych na język polski - a szkoda,
ponieważ dobrze by było spopularyzować w Polsce trochę biocybernetycznej
wiedzy o mózgu. Chyba ostatnią jego książką dotyczącą neurokognitywistyki,
którą przetłumaczono, była publikacja "Mózg i jego modele" z 1977 r., a
więc bardzo historyczna (por.
http://www.kognitywistyka.net/lektury/sprzedam.htm , na końcu). Niektóre
jego prace informatyczne tłumaczono również później.

--
Subscribe news:pl.sci.neuronauki

4. Data: 2006-08-26 12:31:17

Od: "patix" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Ciesielski" <m...@o...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:2896319.8efPvsIDVl@Marcin_Ciesielski...

> Czy znacie może jakieś sposoby na zostanie geniuszem? ;) Tylko takim
> prawdziwym, a nie urojonym jak ten: news:ece01s$989$1@atlantis.news.tpi.pl
> Takim jak Arbib, Feynmann, Dawkins, Russel...

Marcinku - co z Tobą - już nie chcesz być programistą
- sławnym hakerem - czy czym tam ??

Czy widzisz ,że wymieniłeś ludzi sławnych/znanych ?
Zależy Ci (czego pewnie do końca sobie nie uświadamiasz)
na sławie uznaniu - a nie na byciu genmiuszem :)))

Prawdziei geniusze - są tak wysoko ,że ich nie zobaczysz
(nie sa sławni bo im to nie potrzebne) a jak jakiś się schyli
w dół "do mas" to i tak jest uznany za dziwoląga lub wariata
chorego umysłowo.

Zatem dobrze się zastanów zanim zaczniesz pragnąć
byś jeśli Ci sie spełni nie musiał żałować.
:)))))

pozdrawima
patix

5. Data: 2006-08-26 13:34:54

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

patix wrote:

> co z Tobą - już nie chcesz być programistą
> - sławnym hakerem - czy czym tam ??

Nic się jakby nie zmieniło. Arbib zajmuje się przede wszystkim
neuroinformatyką (albo, jak to zwą po angielsku, computational
neuroscience). Uważam tę dziedzinę za przynoszącą najciekawsze rezultaty.
Notabene: Dawkins też potrafił projektować, a nawet własnoręcznie
programować symulacje zjawisk, którymi się zajmował. Metody informatyczne
są narzędziem. Same w sobie byłyby do niczego nieprzydatne, podobnie jak
czysta matematyka (której osiągnięcia przecież również znajdują czasami
nieprzewidywalne wcześniej zastosowania).

> Prawdziei geniusze - są tak wysoko ,że ich nie zobaczysz
> (nie sa sławni bo im to nie potrzebne) a jak jakiś się schyli
> w dół "do mas" to i tak jest uznany za dziwoląga lub wariata
> chorego umysłowo.

IMHO za bardzo zapatrzyłeś się w popłuczyny sklejane z rozmyślań całkiem
inteligentnych naukowców (ale traktujących swoją działalność filozoficzną
raczej marginalnie i rozrywkowo) przez samozwańczego geniusza Turyńskiego -
ale nie bój się, to minie ;)

--
Subscribe news:pl.sci.neuronauki

6. Data: 2006-08-26 13:58:11

Od: Marcin Ciesielski <m...@o...nospam.pl> szukaj wiadomości tego autora

patix wrote:

> Prawdziei geniusze - są tak wysoko ,że ich nie zobaczysz
> (nie sa sławni bo im to nie potrzebne) a jak jakiś się schyli
> w dół "do mas" to i tak jest uznany za dziwoląga lub wariata
> chorego umysłowo.

Obawiam się, że jest to stereotyp wywodzący się z filmów typu "Piękny umysł"
i rozmaitych "Legend o...". W rzeczywistości są to ludzie tacy sami jak
inni (z wyjątkiem szczególnie sprawnego myślenia i innych zdolności
poznawczych - różnie rozłożonych zresztą). Rozkład zaburzeń psychicznych,
umiejętności społ. jest tam podobny jak w innych grupach. Znani są ci,
którzy albo się szeroko reklamują jako wybitni specjaliści, albo publicznie
prezentują dziwactwa.
"Masami lumpenproletariackimi" gardzą najczęściej ludzie sfrustrowani,
chociaż niekoniecznie wybitni (p. bełkotliwe posty faceta, którego nazwisko
już tutaj parę razy padło - z tym, że on nie pisze tego do końca poważnie,
o czym świadczy jego normalny udział w dyskusji na niektórych innych
grupach, np. pl.misc.elektronika - tutaj niestety był dokarmiany, więc się
wypasł).

PS. W końcu trzeba będzie rozwalić TWA, jakie się utworzyło już baaardzo
dawno temu na psp. ;)

--
Subscribe news:pl.sci.neuronauki

7. Data: 2006-08-26 14:09:30

Od: Immon <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 26 Aug 2006 15:34:54 +0200, Marcin Ciesielski napisał(a):

> [...]
> raczej marginalnie i rozrywkowo) przez samozwańczego geniusza Turyńskiego -

LOL a Turyński albo ksRobak to naukowcy?
Jeśli tak to można wiedzieć w jakiej dziedzinie?
Pewno matematyka i fizyka ;)

--
Immon

8. Data: 2006-08-26 14:46:03

Od: "patix" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Ciesielski" <m...@o...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:4135543.8xWvqKFT9N@Marcin_Ciesielski...
> patix wrote:
..
> [...]
> inteligentnych naukowców (ale traktujących swoją działalność filozoficzną
> raczej marginalnie i rozrywkowo) przez samozwańczego geniusza

no nie boję się - minie już niedługo (10-20 lat)- jak mnie zakopią :)))

widzisz to jest tak , ja podbne myśli/koncepcje/poglądy
jakich dopatruje sie u JeT-a mam od ~30 lat.
Nigdy sie z nimi nie wychylałem- bo i poco - przed kim ?

Jednak jeśli widzę kogoś kto pisze coś z czym się
zgadzam to nie mam powodu twierdzić , że jest inaczej.

Ty zdaje sie nic z tego (JeT-a) nie rozumiesz i racjonalnie
(dla siebie) wnioskujesz ,że nikt nic z tego nie rozumie nawet
sam autor. Dalej prosto konkludujesz , że jakis powód braku
totalnego odrzucenia tego autora (przez niektórych) musi kryć
sie w jakichś innych pozamerytorycznych(treściowych) przyczynach.

Osobna sprawa to styl listów JeT-a - jak sam autor kiedyś stwierdził
- jest to forma testu czytelnika pod kątem zdolności odbioru
treści nieco ukrytej w tej formie . Można to uznać za nieco
dyskusyjne/kontrowersyjne ale to juz jego sprawa. Ja jestem
z natury prosty wręcz prostacki ale to nie przeszkadza mi
czytać JeT-a.

No i przecież nie jest powiedziane,że wszyscy muszą wszystko
rozumieć. Nie rozumiesz -omiń i zajmij sie czyms prostszym:
W Viście mają zacząć używac ring-1 , nie będzie nowych wersji
softice - itd. to sa problemy na czasie
Przyjdzie pora , może zrozumiesz i to co teraz
nie ma sensu.

A na koniec najepsze - jeśli mnie pamięć nie myli -
to kiedys JeT całkiem pozytywnie wypowiadał sie
w kontekście Arbiba :)))

pozdrawiam
patix

9. Data: 2006-08-26 14:51:00

Od: "patix" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Ciesielski" <m...@o...nospam.pl> napisał w
wiadomości news:4257040.rA1sI8LUqR@Marcin_Ciesielski...
> patix wrote:

..
> PS. W końcu trzeba będzie rozwalić TWA, jakie się utworzyło już baaardzo
> dawno temu na psp. ;)

:))))))

Marcinku - coś Ci zaszkodziło ?? :)))

pozdrawiam
patix

10. Data: 2006-08-26 14:52:12

Od: "patix" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Immon" <"po_kropce_i_bez cyfr.immon999priv"@wp.pl> napisał w
wiadomości news:1jthq1b56brts$.1d8persalav2k$.dlg@40tude.net...

Turyńskiego -

> LOL a Turyński albo ksRobak to naukowcy?
> Jeśli tak to można wiedzieć w jakiej dziedzinie?
> Pewno matematyka i fizyka ;)

No kurcze - chyba prowokujesz ???

To ,że nie rozumiesz JeT-a to jasne ale
jak juz nie rozumiesz M.C. to ....

Weź się troche przyłóż do czytania ze zrozumieniem.

pozdrawiam
patix

psychologia wywierania wpływu, psychomanipulacja itp
Nie dam sie nerwicy!!!!!!!!
Nie dam sie nerwicy!!!!!!!!
Arnold B w wiezieniu
Purytanie postepu w TV